Altijd samen schadeformulier invullen?

Discussion in 'De lounge' started by Damay77, Mar 23, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Gisteren een aanrijding gehad. Auto bovenop de mijne geklapt. Gelukkig niet mijn schuld maar ik was zo van m'n padje af dat we op dat moment geen schadeformulier ingevuld hebben. Heb wel de gegevens van de aanstichter.
    Moet ik nu alsnog met hem om de tafel gaan voor het invullen? Of mag je gewoon ieder een formulier invullen zonder met elkaar afgesproken te hebben?

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Volgens mij moet er op het schadeformulier wel alle gegevens van de tegenpartij en een handtekening staan. Niet alleen contactgegevens maar ook verzekeringsgegevens en rijbewijs nr enz (dat laatste weet ik niet zeker).

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Het is het verstandigst om hem samen in te vullen, dit bevordert ook de schadeafwikkeling. De voorzijde vullen jullie samen in, moet ook beide handtekeningen onder en de achterzijde ieder voor zich.

4. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Er moet een handtekening van de tegenpartij op. Dus ik zou diegene even bellen voor verdere afwikkeling.

5. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Ja je moet altijd samen invullen.
    Je moet best veel gegevens invullen en ook beide hetzelfde formulier tekenen.

Ik zou het ook zeker niet zonder verzekering oplossen.
    Bij schade aan auto's kunnen veel extra kosten komen omdat je niet altijd alles kan zien.

Wil niet vervelend zijn maar hoe weet je zeker dat de gegevens die jij gekregen hebt waar zijn?

6. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Een handtekening? Ik mag van mijn verzekering geen handtekening zetten als ik het niet eens ben met hoe het gegaan is.

7. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Ik heb het zelf ingevuld omdat ik mijn eigen papieren niet mee had. Wel had ik de naam, kentekenplaat, telefoonnummer, maatschappij en verzekeringsnummer van de tegenpartij. Uiteindelijk heeft het wel eventjes geduurd voordat er uitgekeerd werd omdat de tegenpartij zijn papieren niet op wilde sturen. Het kan dus wel afzonderlijk maar dat was bij mij dus niet bevorderlijk voor de afhandeling.

8. missle

missle Fanatiek lid

Mar 4, 2010
    1,526
    1,073
    113
    Of je het met elkaar eens bent of niet maakt niet uit, je zet je handtekening dat je persoonlijke gegevens correct zijn ingevuld. Je kunt ook ieder thuis je eigen formulier invullen, de verzekeringsmaatschappijen zoeken het daarna samen onderling uit. Je moet wel altijd even je verzekering bellen binnen 48 uur om ze in kennis te stellen dat je een aanrijding hebt gehad. Op de achterkant zet je ieder voor zich neer hoe jouw versie is van het ongeval. Dus als je het niet met elkaar eens bent dan is dat de plek om dat aan te geven. De tekening op de voorkant van de situatie staat ook buiten de gekleurde vakken met gegevens waarvoor je tekent, daar teken je dan dus ook niet voor.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Omdat de politie erbij is geweest:) gegevens van mij en meneer zijn meteen nagetrokken en in systeem gezet. Oom agent heeft ook aangegeven dat we contact op konden nemen met de politie als er moeilijk gedaan zou worden. Getuige heeft verklaard dat het meneer zn schuld was en meneer heeft het zelf ook tegen agent gezegt

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee, dat hoeft niet. Jij kan ook alleen jouw deel invullen Achterop kan je schrijven wat er is gebeurt en de getuigegegevens invullen, je doet er een begeleidende brief bij waarin je de gegevens van de tegenpartij kunt vermelden..jouw verzekering regelt dan de rest.

Echter is het natuurlijk wel beter om het samen in te vullen om te voorkomen dat de tegenpartij niets gaat opsturen of een heel ander verhaal, maar verplicht is het niet hoor. Stel wel je verzekering zsm op de hoogte. De.meeste verzekeraars hanteren 72 uur, dit staat in je polisvoorwaarden.

11. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

Dec 9, 2008
    1,518
    229
    63
    Hoeft niet perse. Maar t kan de afwikkeling wel versnellen.

Hier lag de andere mr zo in de kreukels dat de trauma helikopter moest komen. Ik heb mijn formulier ingevuld en verstuurd. Is goed afgehandeld.
    Had alleen wel zijn kenteken nodig en naam en geboortedatum.

12. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Netjes!
    Meestal komt politie niet bij blikschade.

Hopelijk is het snel afgehandeld voor jullie.

13. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113

Politie adviseerde ons toch echt 2 formulieren in te vullen, deze aan elkaar over te geven en NIET te tekenen toen we er niet uitkwamen samen.

Tekenen zorgt wel voor snellere afwikkeling inderdaad. Dus ik zou even contact met elkaar zoeken en even samen invullen.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    2 formulieren? Normaal vul je er 1 in en krijgt partij B het doordrukformulier.

15. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Ja, maar omdat we het dus niet eens waren was het advies van de politie om 2 formulieren in te vullen (ieder zijn eigen verhaal), niet te tekenen bij elkaar en bij de opmerkingen aan te geven dat de ander niet akkoord was.
    Afhandeling heeft meer dan 2 jaar geduurd bij de verzekering (wat bijzonder was, want de situatieschets van de tegenpartij was niet eens mogelijk als ze google maps hadden bekeken of er eens langs waren gereden...)

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik had hetzelfde, een dag later afgesproken en samen de formulieren ingevuld.
    Achteraf ben ik heel blij want meneer blijkt nooit zijn formulier te hebben opgestuurd, nu heb ik in ieder geval zijn situatie schets en handtekening nog.
    Bij jou zit natuurlijk iets anders omdat er politie bij is geweest maar ik raad je toch aan om het samen met de tegenpartij in te vullen.

Share This Page