Hoi, In september gaat Thijmen een weekendje logeren en dan willen wij een weekendje weg. Mijn ouders wonen in Zeeland, dus wij hadden Belgie in gedachten (zo'n beetje het stuk onder Zeeland). Wat zijn hier leuke plaatsen om naar toe te gaan voor wat stadstruinen, lekker eten, bioscoopje eventueel? We hadden al Gent of Brugge in gedachten. Ben benieuwd waar jullie mee komen Groet Rosa
Mijn favoriete stad is Gent, moet je zeker doen! Ik woon zelf ook in Zeeland en kom er regelmatig met veel plezier!
Mijn favoriet is toch wel antwerpen. Leuke hotels, gezellige straten , lekkere restaurants en heerlijk shoppen! Have Fun!
Gent is geweldig! Wij kwamen er vroeger bijna wekelijks. Brugge is naar mijn mening een beetje te toeristisch en veel van het zelfde. In Gent heb je alles, van burchten tot Jugendstil, lekker door elkaar. Leuk: Waterhuis aan de Bierkant (honderden biertjes op de kaart en heerlijk zitten aan het water). Het tegenovergelegen Mexicaanse restaurant was erg goed... Het Galgenhuisje (kleinste kroegje van Belgie dacht ik). Het Gravensteen (oude burcht), Patershol (oude wijk met allerlei geinige eettentjes). En hier een kaart vol leuke adresjes: Ghent « *** USE-IT *** TOURIST INFO FOR YOUNG PEOPLE *** BRUSSELS BRUGES ANTWERP GHENT MECHELEN LEUVEN
Als ik als Belg mag kiezen ga ik voor Gent. Mijn ouders hebben een paar jaar geleden een citytrip van ons cadeau gekregen en vonden het geweldig! Ik ben er nog maar 1 dag geweest en was ook danig onder de indruk. Zeker doen! Enne, veel plezier met jullie tweetjes
Wij zijn jaren geleden, toen we ook in Zeeland waren, een dagje naar Knokke geweest. In mavo-4 zijn we eens 3 dagen naar Brugge, Brussel en Antwerpen geweest ook leuk.
wat ook een aanrader is, is leuven. is een stad met heel veel bezichtigingen en gezellige café's en restaurantjes, voor het shoppen is hasselt ook een héél aangename stad en gent is ook een leuke stad. brussel , antwerpen en brugge kan je ook wel veel zien maar is inderdaad wel heel toeristisch.voordeel van gent is dat als je een auto hebt je zo een beetje centraal gelegen bent en bv op 20 min in brugge staat op nog geen uur aan de zee en leuven is daar ook maar een klein uurtje vanaf. voila tips van een belgische
Als je naar Gent gaat, dan moet je naar het Dreupelkot! Hotels in Gent weet ik niet, wij rijden het in een half uurtje. waterhuis aan de bierkant Brugge is idd veel te toeristisch en duur! Antwerpen is veel minder mooi, beetje een vieze stad. Leuk voor een dagje shoppen, meer niet.
Ik zou kiezen voor een plaatsje in de Ardennen! Bouillon bijvoorbeeld, heel leuk dorpje, zijn we met een stel vrienden een weekendje geweest, heel gezellig.
Wij zijn net terug uit Brugge, wel toeristisch, maar tis maar hoe je het zelf doet. Wij gingen ipv met een busje rondrit, met een koets, erg romantisch met z'n 2 's avonds en dan wel met de boot een rondvaart maken. We verbleven bij Livia's B&B, bij booking.com kan lezen wat andere gasten er van vonden.
Ik ben net terug van drie dagen Gent en ik vond het een superleuk stadje! Lekker geslenterd, cultuur opgesnoven en gegeten. Ik zat in een hotel buiten het centrum (NH Gent Sint Pieters) dat was erg goed en met de tram stonden we in een minuut of 5 in het centrum voor weinig geld. In het centrum zit ook een hotel van de NH keten, namelijk NH Gent Belfort, die moet ook goed zijn. Twee jaar geleden ben ik 3 dagen in Antwerpen geweest, was ook super, alleen toen was ons hotel (waar ik de naam van kwijt ben) niet zo geweldig, maar de stad was heel erg leuk.
We zijn eruit, we gaan 4 dagen naar Gent en dan naar het Carlton. Hebben ook naar NH Belfort gekeken, maar dat was een beetje te duur (zag er wel mooi uit). Het Carlton ligt een beetje uit het centrum (dichter bij het station), maar wel in een leuke buurt en een tram in de buurt.