Levende hamster begraven

Discussion in 'De lounge' started by Nathalie1973, Oct 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Vanmiddag komt Michelle mijn oudste van 14 vanuit haar kamer naar beneden.
    Heel erg huilen........"Mam mijn hamster is dood"

Papa mee naar boven.....inderdaad die is dood zegt ie :(

Michelle gaat samen met haar zusje naar het bos en begraaft rond 16.30 het beestje in een schoenendoos.

Michelle zit net na het avondeten een hamsterboek te lezen en leest iets voor over een winterslaap.....
    Het beestje lijkt dan net dood,ligt helemaal al een rolletje,pootjes strak naar voren gestoken,voelt koud aan,maar niet stijf.

Michelle schiet uit de bank,zo zag hij eruit mam!!!!

Ik zeg ga hem snel halen dan,dus hup op de fiets en na 2 uur uit de grond gehaald.

Papa heeft hem net onderzocht en hij is inderdaad niet stijf en ligt precies in de houding die Michelle omschreef zoals in het boekje.

Volgens het boekje werd de hamster vanzelf wakker in een warme kamer,en Michelle en Jamie zijn nu in afwachting tot de hamster weer wakker word.

Wat een dag vandaag.................

2. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    wow!!!!!!!!!!
    blij dat je m niet gecremeerd hebt! :D

maar komt ie weer bij? dat zou geweldig zijn zeg!
    en dan mag ie wel een extra lekker blaadje sla om t goed te maken he?

:)

3. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Poeh, ik hoop dat de hamster nog leeft!

4. Ik hoop het ook! Houd je ons op de hoogte? :eek:

5. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,254
    0
    0
    Eindhoven
    Ik ben erg benieuwd of ie het nog doet. Heb iets soortgelijks meegemaakt met ons konijn. Die spelen voor dood als ze ergens heel erg van schikken.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

soory hoor maar moet wel een beetje lachen. wel luulig voor je hamster maar gelukkig heb je hem op tijd gered. hoop dat ie snel weer wakker wordt

7. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

aghh gosssie, ben benieuwd of die nog tot leven komt.

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Gelukkig zat ie in een schoenendoos:)
    succes!

9. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

Feb 18, 2007
    806
    0
    0
    ohjee... wat erg!!
    idd gelukkig zat ie in een schoenendoos!

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Oh jeetje mag ik daar om lachen :)
    't is maar goed dat je hem weer hebt kunnen vinden, hopelijk wordt ie snel weer wakker.

11. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Winterslaap:
    Hieronder: Een slapende hamster (niet in winterslaap)
    [​IMG] Alleen Syrische hamsters houden een winterslaap, dwerghamsters niet. Hamsters houden in het wild een winterslaap, in gevangenschap doen ze het alleen als de temperatuur onder de 10 graden is. Bij een hamster dat in een echte winterslaap zit daalt zijn hartslag en ademhaling. Als een hamster in een winterslaap zit, lijkt het net of hij dood is. Zo is het wel eens voorgekomen dat een hamster werd begraven en een paar dagen later levend in de tuin werd gezien!
    Een hamster dat in een winterslaap zit, heeft een speciale houding. Hij is dan half opgerold en heeft zijn voorpootjes uitgestoken, ook voelt hij koud aan. Hij is echter niet stijf (wat wel is als hij dood is).
    Als je hem bijv. even een klein duwtje geeft vertoont hij een hele trage reflex. Zo'n winterslaap kan wel een week duren bij een hamster, wat natuurlijk gevaarlijk kan zijn omdat hij misschien niet genoeg gewicht of kracht heeft. Daarom is het het beste als je zorgt dat hij niet in een winterslaap belandt.
    Als je hamster in een winterslaap zit, moet je proberen hem weer warm te laten worden. Je moet echter wel zorgen dat de overgang niet te groot is. Het beste is dat je hem in je handen probeert op te warmen of je hamster met wat extra nestmateriaal bedekken. Natuurlijk moet je ook zorgen dat het in de ruimte boven de 10 (liefst 15) graden is.
    De ene hamster valt eerder in een winterslaap dan een ander.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij weer wakker is

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ben heel benieuwd of ie nog wakker wordt :D

13. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    1,106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Hahaha, mijn oom heeft hetzelfde met de hamster van zijn zoontje gedaan.
    Ik denk dat kids(en ouders) ietsje beter moeten worden ingelicht als ze een huisdiertje aanschaffen.

14. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Aangezien hij al zeker 2 jaar is,dacht ikzelf dat ie van ouderdom was overleden,maar ja euh winterslaap.......wist ik inderdaad niet:)

15. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Hij heeft bewogen pfffffffffffff

Deze stunt vergeet ik dus nooit weer..........:):):):):):)

16. Hoeraaaaa! :D

17. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Nou gelukkig maar dat ut beestje nog leeft, een actie idd om nooit meer te vergeten.

18. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Whahahaha, maar goed trouwens dat jullie dat boekje lazen :$
    Ik ben bang dat er al heel veel hamsters op deze manier levend begraven zijn...

19. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Zooo dan heb je ff mazzel dat jullie dat redelijk kort erna hebben gelezen ipv een paar maanden later ofzo :$
    gelukkig leeft t beestje nog zeg hahaha

20. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    hahahahahahha...wat een actie :D

Ik dacht ook ooit dat mijn hamster in winterslaap was (dat stukje wat hierboven staat had ik toen ook op internet gelezen), en ik heb 'm toen twee dagen in een bakje in de schuur gezet...voor het geval hij alsnog wakker zou worden :) Maar hij bleek toch wel echt dood te zijn...

Share This Page