sta er wel tussen in maar heb advies nodig.

Discussie in 'De lounge' gestart door fightforlove, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Ik heb graag jullie advies/mening nodig over het volgende.

Mijn schoon (stief) vader is best wel boos/verdrietig dat mijn man niets heeft laten horen op vaderdag.

Deze discussie is het jaar ervoor ook al geweest en toen begreep schoonmoeder het wel en liet het rusten maar nu...

word mijn man toch een soort van verplicht om hem een fijne vaderdag te wensen.

Ik was er gisteren zonder mijn man op visite en kreeg dit dus te horen.

Ik begrijp zijn kant ook wel maar mijn man zijn kant ook wel.

Mijn man zijn echte vader is gestorven toen hij 10 jaar was en op zulke dagen heeft hij het er moeilijk mee.
    Zijn stiefvader heeft hij nooit papa oid genoemd die kwam trouwens in zijn leven toen hij 16 was.

Ook zit mijn man dwars dat hij altijd duidelijke onderscheid maakte tussen hem en zijn zoon.

maar goed. Ik heb het mijn man verteld hoe zijn stiefvader er over dacht en hij schiet gelijk in de verdediging dat hij dat niet wil en dat hij zijn eigen kinderen daar voor heeft.

Aan de ene kant snap ik het ook wel maar wil niet dat er ruzie om zo iets komt maar mijn man mag ook niet gedwongen worden om dingen te zeggen wat hij niet wil.

Gisteren kreeg ik ook nog te horen dat wij dan niet moet verwachten dat hij opa is voor onze kids. maar goed wij verwachten ook niets van mensen en uit zichzelf noemde hij zich opa we hebben het er daar nooit verder over gehad.

Hoe zouden jullie het oplossen?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

De enige echte oplossing lijkt mij dat je man gaat praten met zijn stiefvader en hem uitlegt hoe hij zich voelt. Ik vind het heel begrijpelijk dat vaderdag voor hem een beladen dag is en denk dat als hij dat zo uitlegt aan zijn stiefvader daar best begrip voor is. Zo niet, dan niet, maar dan is het besproken en hoef jij er niet meer tussenin te zitten.

3. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Mijn man heeft het vorig jaar al uitgelegd hoe hij zich erover voelde..maar dat begrijpt hij wel maar toch wil hij dat mijn man een fijne vaderdag wenst.

ik laat vanavond dit topic even aan mijn man lezen zodat hij er misschien adviezen uit kan halen.

4. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Ik snap je man echt wel, zijn stief vader moet hij gewoon , of jij als hij dat liever heeft duidelijk maken dat je man het niet naar bedoelt maar hij niet zn vader is en zn eigen kinderen nu heeft en zelf erg veel moeite heeft met vaderdag omdat hij zn vader op die dagen nog altijd mist.

Misschien moet die man het gewoon 2x horen en dan ook gelijk waar je schoonmoeder bij is zodat zij in kan grijpen.

(beetje offtopic maar oudere mensen lijken wel steeds vervelender en dwingender te worden naar mijn idee)

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik ben er eigenlijk heel makkelijk in, jou man ziet zijn stiefvader niet als zijn vader en dat is hij ook niet, dus als jou man dit niet wilt dan moet hij dat ook zeker niet doen, als stiefpa dan gelijk ook geen opa wilt zijn voor jullie kinderen vind ik een beetje kinderachtig maar goed ook zijn denkwijze en zijn gevoel daarin

leef en laat leven.

ikzelf kreeg een stiefvader toen ik 11 jaar was echter heb ik hem nooit als zijnde mijn vader gezien, wel als de vader van mijn zusjes, maar bel hem dus ook niet met vaderdag, echter is hij voor de kinderen wel gewoon opa, maar als hij dit niet zou willen is dat ook prima:)

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Oh jee. Dat is best wel krengerig van zijn stiefvader.
    Maar enigzins wel te begrijpen. Hij heeft natuurlijk wel geprobeerd om voor je man te zorgen.
    Of dat nou goed gelukt is, of dat 'ie daar keihard in gefaald is.

Maar, hij mag je man niet verplichten om hem een fijne vaderdag te wensen.
    Misschien nogmaals in gesprek gaan. Uiteindelijk is het je man zijn keuze, en dat moet iedereen accepteren.
    Hij heeft er een goede verklaring en reden voor!

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Mee eens.

8. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Misschien kan je ieder jaar een kaartje sturen met daarin een fijne vaderdag gewenst. En dat namens jullie hele gezinnetje.

Je kan het dan heel luchtig opvatten, want je hoop natuurlijk dat hij een fijne dag heeft met zijn "eigen" kinderen.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou het voor je man ook anders proberen te zien: Wens schoonvader die fijne vaderdag als hij dat zo graag wil horen. Net zoals je een vriend die vader is geworden een fijne vaderdag wenst met zijn kind....

Hoewel ik snap dat het voor je man een beladen onderwerp is, vaderdag , een dag van gemis - denk ik dat je juist in deze situatie het gevoel van 'gedwongen vader' dus even los moet laten.

En eigenlijk vind ik ook wel dat schoonvader ontzettend zit te miepen hierover , maar misschien kan je man hierin dan 'de wijste' zijn...

10. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    ............

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hij kwam in zijn leven toen ie 16 was??? nou dan vind ik het heel normaal dat hij hem niet als vader ziet...

je zou wel iets kunnen doen vanuit je kinderen... dat ze iets moois maken voor opa op vaderdag...

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Gewoon een kleinigheidje vanuit je kinderen, ja. Doen wij hier ook met (stief)schoonvader. Dit jaar niet, want ze waren op vakantie...achjaaaaa.

13. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik zou het wel zeggen je man hoopt toch ook dat hij een fijne vaderdag heeft. Ik zeg het ook hoor tegen mensen die ik tegenkom fijne vader/Moederdag hoor hun blij en mij kost het niets

14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.435
    113
    Ik snap je man helemaal, hij moet gewoon zijn gevoel volgen!
    En namens de kleinkinderen kadootjes? Het is toch geen opa-dag?

Deel Deze Pagina