Autoverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik moet een nieuwe autoverzekering,welke hebben jullie? Hoe bevalt het?
    Is zo'n verzekering bij kruidvat of Hema bijvoorbeeld interessant??
    Verder heb ik een nieuwe auto (2 jaar oud), 5 jaar m'n rijbewijs en nog geen schade gereden.

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik zit bij Univé met wa+. Bevalt prima. Ik zou voor jezelf eens op een rijtje zetten naar wat je wilt verzekeren en aan de hand daarvan de best passende / goedkoopste verzekering opzoeken. Op deze manier zoeken naar een verzekering lijkt me niet echt handig, want ieders situatie verschilt. Hoeveel km je rijdt p/j kan van invloed zijn, de leeftijd van de auto (een auto ouder dan 10 jaar zou ik niet meer all risk verzekeren), etc.

3. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik heb me auto verzekerd waar ik ook de rest van de verzekeringen heb dan krijg je pakket korting daar kan je ook navraag na doen
    en t is idd heel erg situatie afhankelijk
    ik werk in de zorg en heb inmiddels 9 schadevrije jaren dus extra korting

4. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik zit bij onna onna, was voor mij de goedkoopste op dit moment.

5. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik zit bij queens. krijg je vrouwenkorting.

de andere verzekeringen zijn bij hema maar dat ga ik denk ik veranderen. als je de kleine lettertjes leest vergoeden ze bijna niks of met een enorm hoog ER, ja je betaalt ook bijna niks maar wil wel goed verzekerd zijn en wat vergoed krijgen bij schade.

6. Nikita1981

Nikita1981 Actief lid

25 nov 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Let even op de kleine dingen, schadevrije jaren worden niet gerekend over je jaren rijbewijs, maar over het aantal jaren dat je een auto op naam hebt (en verzekerd) en geen schade hebt gereden.

Let ook op verplichte reparatie bij bepaalde garages, sommige verzekeraars hebben aangesloten reparateurs waar ze korting krijgen en dan moet je daar verplicht je auto laten maken bij schade. Ook het eigen risico is iets om naar te kijken.

Qua premie zijn de verschillen groot, maar het service niveau ook. Vergelijk een via independer of zoiets, Delta Lloyd via voordeelopinternet.nl is nu ook vrij voordelig en goed qua service.

7. Nikita1981

Nikita1981 Actief lid

25 nov 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja. Kies nooit een verzekeraar die alleen per mail of 0900 tarief bereikbaar is. Vragen om ellende..

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn vriend zit bij Onna Onna; de goedkoopste en grappigste.

En ja, het is een verzekering voor vrouwen, maar ze mogen mannen niet weigeren in verband met de grondwet en discriminatie etc. Ik heb hem er wel regelmatig om uitgelachen, want hij krijgt dan dingen zoals korting bij de kapper, korting op damestassen, korting op Ladies Night, en allemaal van dat soort goodies :D

Het enige nadeel van Onna Onna vinden wij de manier waarop ze met hun klanten communiceren. Namelijk; alsof ze volledige retards zijn. Een normale verzekering stuurt een korte bondige zakelijke brief, verteld wat er verteld moet worden (in de u-vorm), brengt de polisvoorwaarden zo 'zakelijk' mogelijk en Onna Onna brengt het vervolgens in Jip/Janneke-taal (in de jij-vorm), zodat zelfs kleuters het begrijpen en of ze je beste vriendin zijn met een hoop verkleinwoordjes. Ik vind dat persoonlijk beledigend en denigrerend voor vrouwen en zou liever wat meer betalen om dat niet te hoeven lezen ;)

9. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik ben verzekerd via united consumers.

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Dank jullie wel! Ga me er vnvnd eens goed over buigen!

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Onna-Onna nu met onze nieuwe auto naar ASR is goedkoper :)

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Oja en gewoon even vergelijken op internet

Deel Deze Pagina