Ik heb het al heel lang niet gegeten! En normaal haal ik het uit een pakje. Maar was wel nieuwsgierig of iemand een heel lekker en goed recept heeft? En die wilt delen
kip kerrie met spercibonen en rijst. mmm weet niet precies het recept beetje bij elkaar gooien haha. ik doe altijd kip stukjes in de wokpan. speciboontjes koken 4min. lekker veel kerrie kruiden bij de kip. als de boontjes gekookt zijn erbij en lekker bakken. beetje creme fraise erbij voor een soort sausje. (als je lekker vind ananas stukjes erbij) en rijst los erbij koken. ik vind het heerlijk! vl alleen niet zo
Kip koken in bouillon. Als gaar eruit halen, bouillon bewaren. In een pan ui fruiten, flink veel kerriepoeder erbij. Bouillon erbij en saus binden ( met roux of allesbinder). Kip in stukken plukken en in de saus doen. Lekker met rijst en komkommer.
Kipfilet in stukjes bakken. Toevoegen: Kokosmelk, kerriepoeder, zout/peper naar smaak, paprika, sperzieboontjes, appel of ananas, rozijntjes. Serveren met rijst. Eet smakelijk
Ik maak altijd kerrie koko's Boter in een steelpan laten smelten, daarna 1 eetlepel bloem toevoegen en na smaak en geur kerrie poeder (meestal 2 a 3 eetlepels). Even goed roeren. Daarna al roerend de kokosmelk toevoegen (1 blik a 400 ml) Een halve (of meer of minder) madame jeanette peper toevoegen (fijn gesneden) Beetje peper en zout toevoegen en koriander 1 a 2 theelepels. En wel blijven roeren
Oh ik eet dit altijd met rijst, kipfilet in blokjes en bloemkool. De kipfilet bestrooi ik met aromat, peper en kerrie poeder
Ik zie dat iedereen het met kipfilet maakt.. Probeer het eens met kippenpoten (gaar koken in bouillon en die boullion voor de saus gebruiken) Echt zoveel lekkerder
Het is wel een werk om het helemaal schoon te maken maar dan heb je wel veel zachter vlees dan kipfilet. Maar goed smaken verschillen.
Dat is zeker zo! Het is dat ik er echt misselijk van wordt. Ik snij ook mijn kipfilet altijd in blokjes omdat ik ook misselijk wordt als daar een peesje of iets inzit. Er gaat bij mij dus altijd veel kip verloren. Maar ik denk dat het een goede tip is voor ts
Sausje kan je ook maken met Turkse yoghurt ipv room. Aanrader, lekker fris en een stuk magerder. Moet je het alleen niet meer aan de kook laten komen (dan kan het gaan schiften) maar opwarmen gaat prima.
Ui in kleine blokjes aanstoven in een beetje olijfolie, daarna 1 zoete appel ( in blokjes zonder schil) erbij doen , kerrie erbij doen. Beetje laten stoven, daarna kipfilets in blokjes erbij doen, wanneer de blokjes er niet meer rauw uitzien water toevoegen , alsook een bouillonblokje. 30 min laten pruttelen op half vuur, dan room toevoegen en nog eens 15 laten pruttelen. Op smaak brengen met zwarte peper en zout
Deze ga ik aan mijn man geven kan die dat eens klaar maken. Klinkt heerlijk en aangezien hij degene is die kookt hier in huis
O klinkt heel goed...ga ik deze week maken. Alleen dan zonder rijst maar met bloemkool( als rijst) en doperwten als extra groente Maak ik gelijk genoeg voor een kippensoep. En nog even bekijken hoe ik het kan gaan binden zonder bloem