Dankjewel Jeetje Had het ook eerder over situaties zoals feestjes, op bezoek gaan bij iemand... Natuurlijk zou het reiswiegje meegaan voor overnachtingen.
Ik vind de verkoper uit de winkel nou niet echt een goede advizeur en het CB zegt wel vaker rare dingen. Feit is dat de houding in de maxicosi gewoon geen goede houding is en een baby wordt zeer beperkt in de bewegingsvrijheid wat niet goed is voor de ontwikkeling. Een maxicosi is een autostoel en niet voor het gemak te veranderen in een wipstoeltje/bedje/wandelwagen. Een vakantie is een uitzondering en doe je niet elke dag, maar ik zou ook zeker om de twee uur gaan stoppen met een kleine baby. Daarbij is het gewoon niet in belang van je baby om hem/haar zolang in de maxicosi te doen eerder het belang van de ouders. Ik zie echt het probleem niet om gewoon even de wandelwagenbak mee te nemen naar een feestje?? Dus jij mag dit misschien een onzin discussie vinden, ik niet.
Maxicosi is een autostoeltje, erg veilig voor in de auto MAAR juist daardoor wel erg belemmerend voor de bewegingen van je kind. Daarom wordt aangeraden hem niet langer dan 2 uur achter elkaar te gebruiken, al vind ik als die 2 uur dagelijks is dat al wel errug lang en 2 uur erin 'eventjes eruit halen om te rekken en strekken' en dan weer gelijk 2 uur erin vind ik dus echt not done!(tenzij het een keertje incidenteel is tijdens een lange autorit ofzo voor een keertje is het geen ramp natuurlijk) Dat een hoop mensen het intepreteren als: oh dan kan ik er ook wel elke dag 2 uur mee op de wagen lopen vind ik persoonlijk een beetje een rare redenatie, al zie je het heel erg veel tegenwoordig. Ik vind het dus echt vreselijk om in bv de dierentuin te lopen en een heel klein kindje in de cosi opgepropt op de wagen geklikt te zien liggen. Is het nu echt zoveel moeite om die wagenbak mee te nemen??? Mijn dochter had er er iig niet in uitgehouden, ook heel klein niet: veel te warm en opgepropt, die wilde bewegen en gelijk had ze. Geloof gelijk dat het lekker makkelijke is voor kleine stukjes maar wij hadden een wagen waar geen cosi op paste en eerlijk: nooit gemist, we namen gewoon de bak mee als we naar de stad of dierentuin oid gingen en legden haar daarin, veel comfortabeler en tsja dan werd ze er maar wakker van, is ook geen drama hoor. En als het van deur naar deur is: dat kleine stukje heb je toch net zo snel die cosi naar binnen getild als dat je het hele onderstel uit de auto moet halen en dat ding erop geklikt hebt??? Of ben ik nou weer raar??? (soms denk ik van wel namelijk )
Tuurlijk heb je gelijk... En even eruit halen en gelijk terug slaat natuurlijk nergens op! Maar als je er de baby er een half uur uit zou halen en dan weer terug legt, dit moet kunnen. Denk alleen niet dat zulke situaties vaak voorkomen! Denk ook dat iedereen dit op zijn of haar eigen manier doet!
Ik vind dit niet kunnen en ja iedereen zijn eigen manier, maar ik vind het wel slecht als iemand hier z'n kindje mee schaad. Als jij 5 uur op een feestje bent zou je het dan prima vinden als je baby daarvan 4 uur in de maxicosi ligt. En over dat niet vaak voorkomt altijd als ik naar een pretpark/winkelcentrum/dierentuin ga zie ik genoeg kindjes in de maxicosi.. @emmeken36 Ik vind je zeker niet raar helaas zijn er genoeg mensen die daar anders overdenken.
Nee dat vind ik niet prima en dat snap je zelf ook wel! Als ik vijf uur op een feestje bent dan neem ik de reiswieg wel mee! Maar ik ga volgend jaar zomer naar Noorwegen op vakantie, is een lange autorit! Dan moet het ook in de maxi cosi en dan stoppen we elk uur! Laat iedereen gewoon in zijn waarde!
Het was gewoon een vraag naar aanleiding van jouw reactie dus je moet je niet zo aangevallen voelen want zo was het niet bedoeld. Ik zei eerder al dat een lange autorit anders vind, want dan gebruik je waar een autostoel voor bedoeld is. De hele discussie ging over de maxicosi op een andere manier gebruiken dan waarvoor hij bedoeld is bv op een feestje of om mee te wandelen, want dan kan je de reiswieg gebruiken. Als je lang in de auto zit heb je geen keus.
Owja en over dat snap jezelf ook wel Er zijn dus genoeg mensen die dit wel doen. Ik vind het niet verantwoord en gelukkig hoor jij daar dus niet bij.
Maar ik zou ook gerust met de MC naar de dierentuin gaan. Mensen oordelen te snel. Nee, dit zou ik geen hele dag doen, maar wel een paar uurtjes. Dit moet gewoon kunnen vind ik....
Ik vind het belachelijk als mensen op een feestje hun kind vier uur in een MC laten slapen, pak dan de reiswieg of een campingbedje. Ik vind alleen dat je best eens met de MC naar de dierentuin kan, lange wandeling, lange autorit etc., maar met mate.
Maar ik vind ook niet dat je het met elkaar eens hoef te zijn. Daar is een discussie voor. Elke persoonlijkheid is (gelukkig) anders.
Oh jee, een hele discussie Ik vind het gewoon ergens héél raar dat als het echt alleen maar een autozitje is, dat tegenwoordig elke kinderwagen erop is voorzien om het erop vast te klikken. Als het echt zo slecht zou zijn, waarom dat dan toelaten? 'Ja het kan, maar het mag eigenlijk niet.' En natuurlijk ben ik niet van plan om uuuuren op een feestje te zitten met de kleine in de maxi cosi, maar even ergens binnen springen moet toch kunnen zeker, of als baby in auto in slaap is gevallen die nog héél eventjes laten doorslapen... Het wordt toch al te gek als je én een reiswieg, én een extra minibedje moet gaan kopen... ik ga voor kinderwagen, maxi cosi, en het reisbedje staat hier al. Klaar. Het wordt toch al te gek wat ze je tegenwoordig allemaal aansmeren... je moet een maxi cosi hebben voor in de auto, hij mag niet tweedehands zijn, niet ouder dan 5 jaar, en dan zou je hem nog niet mogen gebruiken... Ik geloof eerlijk gezegd trouwens nooit dat elke ouder meteen een nieuwe maxi cosi koopt zodra ze een kleine botsing hebben gehad met hun auto, of als ze die eens een keertje hebben laten vallen. Maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen Als we met baby op bezoek gaan voor de baby voor te stellen zal die heus geen 4 uur in de maxi cosi liggen soezen. Ik geloof er geen bal van dat mijn kind zo lang rustig gaat liggen slapen ik koop ook geen kind om die in de maxi cosi te proppen en niet meer naar om te kijken he. En gaan we naar een lang feestje halen we wel een babysit.
zo'n fabrikant gaat er ook vanuit dat er zoiets bestaat als gezond verstand dat systeem was eigenlijk bedoelt om even de MC erop te klikken zodat je niet hoeft te slepen van auto naar hius en andersom. of zoals suusjeh zegt, om even snel een klein boodschapje te halen. zodat je niet de hele wandelwagen met bak mee hoeft te slepen en in elkaar hoeft te zetten om even dat dingetje in de winkel te halen. mijn auto staat bijv. achter het huis geparkeerd dus ik kon de MC op de wagen klikken en hoefde ik niet te slepen met alles. (MC aan ene arm en tassen enz. aan andere). maar sommige mensen zijn er een beetje in doorgeslagen en klikken dat ding uit gemakszucht er altijd op. of erger, kopen niet eens een wandelwagenbak omdat dit handiger is en dat andere ding zo groot. ik zie hier in de buurt veel mensen altijd met 'zo'n ding lopen. lange wandelingen met de hond, winkelen in de stad enz. hier werd het echt afgeraden door de fysio en het CB. ze zitten er in een gedwongen houding in. kindjes hebben geen bewegingsvrijheid en zitten opgepropt in dat ding. slecht voor heupjes en bekken, ruggetje. door de opgepropte houding ook vaak ademhalingsproblemen !!!! een wandelwagenbak beschermt ze tegen wind en kou maar ook tegen alle indrukken. een klein kindje kan vaak niet tegen alle drukte om zich heen. alle mensen die voorbij lopen. ze zien te veel waardoor ze daarna onrustig kunnen worden. ze kunnen zich niet afsluiten hiervoor. in een wandelwagenbak kan je dit voorkomen. ze kunnen plat op hun ruggetje liggen en desnoods nog op hun zij of buik rollen als ze het willen. iemand zei dat het met mooi weer warmer was? nee, een MC is warmer. en, in een MC zitten ze vaak niet goed beschut tegen de zon. in een wandelwagenbak kan je met mooi weer het dekentje weglaten en de kleine er zo in leggen of met een lakentje. daarnaast zijn veel wagens niet eens geschikt om met de mC erop te rijden. zeker niet als ze zo klein zijn. zie ze hier wel eens op een quinny zapp geklikt. gewoon zielig als je dat ziet. dat ding heeft buggywielen dus kind vangt de schokken op. en die 2 uur per dag van maxicosi is echt een maximum. het uiterste zeg maar. is niet een vrijbrief om een kindje er elke dag 2 uur in te zetten omdat het "mag" . hoe minder, hoe beter. bij uitzondering, zoals vakantie, mag het er een keer overheen zitten als kind er regelmatig uitgehaald wordt. en bij visite en andere uitstapjes?? gewoon de wandelwagenbak mee. kan kleine lekker in slapen.
reisbedje is al niet eens nodig. tot een maand of 6 kunnen ze prima in de wandelwagenbak slapen. hier nooit een reisbedje meegenomen i.i.g.. altijd lekker in de wandelwagenbak. toen ze daar niet meer inpaste ging pas een reisbedje mee. en niet eens zo'n groot opklapding maar zo'n tentje. heeft de grootte van een rugzak en een lekker matrasje erin. superuitvinding. binnen 2 sec. uitgeklapt.
Ik vind wel dat de maxi cosi alleen een autostoeltje is. Hij kan op de kinderwagen en dat kan soms handig zijn, vooral omdat de maxicosi om te dragen loodzwaar is. Je sjouwt je echt een ongeluk dus om hem dan even op het onderstel te zetten is heel handig, daarbij kan het voor een kleine boodschap geen kwaad. Een reiswieg (is hetzelfde als de wandelwagenbak trouwens) koop je sowieso bij een kinderwagen dus om die ook nog even in de kofferbak te doen is toch niet zoveel extra moeite? Of je nog een extra campingbedje wil kopen is aan jou. Over het dikgedrukte Een autostoel mag je gebruiken in de auto alleen te lang in de maxicosi is gewoon niet goed. De andere punten die je noemt zijn gewoon om de veiligheid van je baby te waarborgen en ik vind het echt niet zulke gekke eisen. Het gaat ook niet om tien minuutjes doorslapen, maar wel om 2 uur te gaan winkelen met je baby terwijl je ook gewoon de reiswieg op de kinderwagen kan zetten.
Dat er serieuse eisen zijn aan een maxi cosi snap ik best hoor. Maar om te zeggen dat de maxi cosi van kind 1 niet meer voor kind 2 gaat want hij is nét 5 jaar oud, terwijl je best weet dat er niets verkeerd mee is gebeurd... kom nou. Ik geloof toch echt nooit dat iedereen die zomaar vervangt als je hem eens per ongeluk hebt laten vallen, of een nieuwe koopt zodra hij stipt 5 jaar oud is als je meer dan drie kinderen wil. En nee, ik koop niet sowieso een reisweig bij de wagen. Ik ken hier eigenlijk zelfs niemand die dat heeft Ik wist niet eens dat het ding bestond tot ik de winkels begon af te lopen Natuurlijk ga ik niet winkelen met de maxi cosi, daar dient de kinderwagen voor. Maar die kinderwagen krijg ik heus niet op iedereens appartement binnen, dus in dat geval is het hops, kind in maxi cosi, binnen, kind er weer uit. Ga je blijven plakken, reisbedje mee voor het geval dat. Klaar... Ik zeg niet dat ik het ok vind om een kind 4 uur in de MC te proppen he! Ik vertik het gewoon om dingen te kopen die ik niet echt nodig heb Een reisbedje hebben we namelijk al. Dus om daar dan nog een reiswieg en/of opklapding bij te halen... in dat geval sleur ik wel met het reisbedje.
Joh, als jij 1 keer per drie maanden eens naar een feestje gaat en je kind zit er eens 3 uur in, dan is echt het ruggetje niet meteen verpest hoor.