Autozitje en kinderwagen; welke zijn compatibel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Syrse, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Even zodat er geen verwarring ontstaat dit is een reiswieg http://www.babyvergelijk.nl/wordpress/wp-content/uploads/2009/05/mura_3_reiswieg-300x300.jpg

Hoe wil je kind vervoeren in de kinderwagen zonder maxi cosi en zonder reiswieg? Volgens mij snap ik hem niet meer hoor...

2. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Ik denk dat ze niet begrijpt dat de kinderwagenbak ook als reiswagen dient!
    Ze heeft dat verkeerd opgevat denk ik!

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Huh?!? Niet van het bestaan van een reiswieg afweten vind ik wel héél apart. Je ziet ze toch erg veel op straat hoor!! Ik zou niet zonder willen, simpelweg omdat ik heel veel wandel en een kleine baby (ook eentje van 6 maanden overigens) nu eenmaal veel comfortabeler ligt in een wandelwagenbak (reiswieg) dan in een maxicosi.
    Zoals al veel gezegd, de maxicosi is een autostoel....géén zitje voor in de wandelwagen. Ff korte boodschap vanuit de auto oid, ok, maar voor de rest gewoon lekker de reiswieg. Ik snap ook niet zo wat de moeite is om het mee te nemen als je bijv. naar een verjaardag of naar de dierentuin gaat. Kleine moeite, lijkt me.

4. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad een reiswieg, maar als je een kinderwagen koopt heb je toch de kinderwagen zelf, buiten de reiswieg en de maxi cosi? Wacht... hier een foto met hoe ik een kinderwagen zie, met reiswieg ernaast. Als je de kinderwagen hebt is dat aparte ding toch niet nodig?

http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/290434708712930025658871293004114/T/340x340/C/FFFFFF/url/maxi-cosi-mura-4-adriatic.jpg

Ik maak dus een verschil tussen een reiswieg en de kinderwagen, sorry :p

5. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Je kan een baby van onder de 6 maanden niet in het zit gedeelte van de kinderwagen zetten. Dus ik zou je toch echt adviseren een reiswieg aan te schaffen.

Owja reiswieg is hetzelfde als een kinderwagenbak (dat ding ernaast dus).

6. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn toch ook kinderwagens die ermee uitpakken dat hun kinderwagenbak aanpasbaar is voor onder de 6 maand? :( Die kan je dan achteruit tillen...

Ik heb het gevoel dat het vroeger allemaal simpelder was, oh jee :p
    Misschien dan toch maar de draagzak voor in het begin.

*edit* ik gebruik blijkbaar ook de verkeerde termen voor alles, excuus!

7. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    @syrse de reisbak is onmisbaar hoor! Hier kan je kindje heerlijk en veilig in slapen, dat is juist de basis van je kinderwagen!

8. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik weet niet over welke kinderwagens je het dan hebt, maar een kind onder de 6 maanden vervoer je sowieso niet in een zitje.

Een reisiwieg is echt geen overbodige luxe hoor. En een draagzak is ook niet ideaal hoor naast het feit dat je kindje hier niet echt in kan bewegen is het ook wel zwaar als je ook nog andere spullen bij je hebt bijvoorbeeld bij het winkelen.

9. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal mij er eens deftig in verdiepen :D

10. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik snap ook best waarom je dan zou willen om je kindje in de maxicosi te laten slapen als je elke keer een campingbedje moet meenemen...

11. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    ? Wat bedoel je hier mee?

12. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Als je het tegen mij hebt. Ik bedoelde dat elke keer een campingbedje meenemen wel veel meer moeite is dan de reiswieg. Ik zou echt niet elke keer als ik even bij mn moeder langs ga een campingbedje mee nemen.

13. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Nee ik zou dat ook nooit meenemen! Maar omdat je mijn zin citeert, dacht ik, ik heb het niet over een campingbedje gehad! Haha! Ik zou daarvoor ook gewoon de reiswieg gebruiken!

14. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik reageerde meer op het feit stel je hebt helemaal geen reiswieg.

15. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    En ik heb nooit gezegd dat ik mijn kind in de maxi cosi laar slapen als ik op visite ben!

16. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Ow zo, ik snapte er niks meer van! Reiswieg is gewoon onmisbaar!

17. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Het was geen reactie naar jou toe hoor.

Het sloeg hierop
    "Vraag ik me ook af... hier zien we ook geregeld koppels die de maxi cosi juist gebruiken voor als ze ergens zelf op bezoek zijn, zodat de baby ergens kan slapen. Je kan moeilijk het reisbedje overal mee heen slepen... "

18. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie, daarom dus vind ik het zo vervelend dat ik de babybeurzen allemaal heb gemist, en de volgende pas is na de bevalling ;)
    Maar goed, we leren bij :p

*edit*

En die 'ergens kan slapen' was meer voor 'oh hij slaapt nu zo lief van in de auto, laten we hem nog heel eventjes liggen.' En niet om kindlief 4 uur in te pleuren ;)

19. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Sorry Anne begreep het verkeerd.
    Mijn ouders hebben zelf een ledikantje, dat is dan echt super handig.

Ik heb de mozuswieg besteld. Deze komt de eerste weken op onze kamer te staan. Het voordeel is dat er hengsels aan de wieg zitten zodat je het echt als reiswieg kan gebruiken.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    in de kinderwagen mogen ze pas vanaf 6 maanden. als ze dan nog niet zelf kunnen zitten dan moet de zitting plat of nagenoeg plat kunnen.
    onder de 6 maanden mogen ze niet in de kinderwagen om de zelfde reden als dat ze niet te lang in de mc mogen. in een kinderwagen moeten ze vast gezet worden met gordels dus ook geen bewegingsvrijheid, ze zitten "open" voor wind en alle indrukken. niet bedoeld voor die kleintjes.

dus dat aparte ding (de reiswieg/wandelwagenbak) heb je dus nodig. en die kan je dus de eerste 6 maanden meenemen ipv een campingbedje. hier kan de kleine lekker in slapen.

Deel Deze Pagina