Zo onzeker...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ster27, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Dit keer geef ik volledige bv. De vorige keer was dit ook mijn bedoeling, maar heb ik door verschillende omstandigheden na 1,5 week moeten stoppen.
    Na deze bevalling was het ook even spannend of het wel zou lukken. Tijdens en tot 2 dagen na de bevalling kreeg ik ivm HELLP magnesiumsulfaat toegediend en daarom moest mijn zoontje de eerste 48 uur in de couveuse. Ook mocht ik de eerste 72 uur geen bv geven. Dus meteen enthousiast gaan kolven. Echter, zonder opbrengst. Pas toen ik mijn zoontje mocht gaan aanleggen begon de productie te komen. Hij kreeg echter nog wel bijvoeding, want zijn gewicht bleef naar beneden gaan. Uiteindelijk mochten we op dag 6 naar huis. Eenmaal thuis kolfde ik voldoende na om als bijvoeding borstvoeding te kunnen geven. Na vijf dagen zat het gewicht weer in een voorzichtige stijgende lijn en mocht ik voorzichtig de bijvoedingen laten vallen. Inmiddels had ik echter een overproductie. Mijn zoontje kreeg veel te veel en gooide al snel ook weer veel naar buiten. Zijn gewicht ging supersnel omhoog. Toen hij twee weken was zat hij weer op geboortegewicht en een groei van 80 gram per dag was geen uitzondering. Nu ben ik dinsdag bij een lactatiekundige geweest. Ik moest mijn productie wat gaan dempen door niet meer beide borsten aan te bieden. Dit ben ik gaan doen, mijn zoontje is vlak na de voeding tevreden, maar komt nu regelmatig alweer binnen de twee uur. Zijn luiers zijn nog wel goed nat, het spugen is wel iets minder, maar nog niet over. Ik ben alleen bang dat mijn productie zover is teruggelopen dat hij er niet meer genoeg aan heeft. Maar misschien is het nu ook een fase dat hij meer wakker is en meer zuigebehoefte heeft. Pff, wat lastig.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat soort fases heb je, soms duren ze lang, soms snel weer voorbij. Dat zijn regeldagen, juist bedoeld om je productie op niveau te houden. Gewoon aan toegeven dus. Zo lang je kindje goed plast, kun je er vanuit gaan dat je genoeg voeding hebt. Eventueel extra wegen kan ook zorgen voor wat zekerheid ;)

Is je zoontje wel tevreden als hij uit 1 borst heeft gedronken?

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Meestal wel, niet altijd. Wanneer hij dat niet is en niet spuugt dan bied ik hem nog wel de tweede borst aan.

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Maar hij heeft ook veel last van boertjes en windjes die dwars zitten. Ik vind het soms wel lastig om te bepalen of hij nog honger heeft of dat hij zuigbehoefte heeft vanwege de krampjes.

Deel Deze Pagina