hahaa, ik ben op zoek naar tips die helpen tegen pijnlijke voeten. Ik doe staand werk. Gisteren hoefde ik maar 3,5 uur te staan en ik had dus echt geen voeten meer over! Pijnlijk, opgezwollen enz. Vanochtend had ik er nog last van. Maar mijn probleem is dus dat ik zaterdag (morgen) van 12 tot 8 moet werken. Staand! Heb wel pauzes enz. maar in zo een korte pauze kan ik echt niet me voeten weer tot rust krijgen, nu ben ik dus op zoek naar tips. Zitten is er ook niet echt bij, want dan moet ik steeds opstaan en tjaa,, me voeten hangen dan nog omlaag. Iemand?
Je kan Venadoron van Weleda gebruiken. Dit stimuleert de doorbloeding in je benen en helpt dus ook voor opgezwollen voeten. Mag je slippers aan? Dat kan ook een idee zijn. In iedergeval platte schoenen. Leg vannacht alvast een handdoek of kussen onder je voeteinde zodat het vocht uit je benen en voeten kan. Ga morgenochtend ook lekker de hele ochtend met je benen omhoog zitten. Verder kan het helpen om regelmatig rondjes te draaien met je voeten vanuit je enkels, dit stimuleert de doorbloeding. Verder hebben zwangere vrouwen recht op extra pauzes dus wellicht dat je pauzes iets langer kunnen zijn zodat je even met je voeten omhoog kan. Succes!!
Oke, ga ik dan vanavond is even kijken of ik dat kan vinden. Moet vanavond ook werken dus daar baal ik wel heel erg van, omdat ik dan pas laat naar bed kan en er morgen toch wel weer redelijk vroeg uit. En dan ook nog een lange dag. Ben echt benieuwd of ik het trek! De week erop (zaterdag) moet ik van 10 tot 8 uur werken. Ik werk in een supermarkt en normaal is het geen probleem om te ruilen met de kassa, maar er is op het moment gewoon niemand die infobalie kan. Helaas! Over de pauzes, heb ik wel aangevraagd en was niet echt een probleem, alleen dat we dus echt een mensen tekort hebben nu. Erg lastig allemaal. Ga in elk geval even kijken voor dat 'spul' dan.
Wisselbaden helpen ook wel om de doorbloeding beter te maken. Dus een emmer met warm water en een met koud water en dan je voeten steeds heen en weer. En geen hakken, geen klemmende schoenen of strakke sokken. Ik heb voor mezelf (nep)crocs gekocht, dat was lekker zacht en ving ook wat van de druk op mijn gewrichten op.
heb zowiezo lekker zittende lage schoenen. slippers mag helaas niet. Maar wanneer deed je altijd zo een wisselbadje dan?