Auw, auw, mijn schaambot!?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Chaii, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik kan echt niet meer op mijn rug liggen nu hoor met bijna 40 weken.
    En Fysio tjah, voor hoelang dan? Volgensmij heb ik al weeen als ik naar de eerste afspraak waggel..
    Bij mij komt het wel doordat ik TE lang TE zwaar heb getilt trouwens.
    Gewoon heel dom van mij geweest, zo eigenwijs.
    Ik flikte het gisteren weer om de kinderwagen de trap op te tillen en verging werkelijk waar van de pijn erna, dus ik weet genoeg...
    Gelukkig heb ik verder geen bekken klachten ofzo.
    Bij mij helpt het juist als ik het zo min mogelijk belast en rustig zit.
    Volgens mijn vk komt het doordat mijn dochter echt heel erg laag ligt waardoor er heel veel druk op staat als ik bijvoorbeeld opsta of loop, dat verklaard ook waarom ik helemaal geen last heb als ik rust zit of lig.

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    dus komen we op het volgende uit? :D

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Bevallen is inderdaad het enige wat helpt. Ik heb er last van gehad vanaf 16 wkn zwangerschap en opstaan uit een stoel, uit de auto of bed, alles was pijnlijk. Net of je zwaar gekneusd ben van onderen.
    Ook ik heb bekkenfysio gehad en inderdaad de tips gekregen, zoals hierboven beschreven. Ik vond het op zich ook wel lekker om wat oefeningen te doen op zo'n grote bal, of even lekker op je rug te liggen en je benen op de bal. Tijdens het lopen bleek ik ook mijn benen te overstrekken. Dus mijn fysio adviseerde me ook licht door mijn knieën te zakken tijdens het lopen.
    Het is toch een beetje pappen en nathouden. Bij mij was het wel ineens over toen mijn zoontje geboren was, dus een schrale troost voor jullie.
    En het klopt dat het geen bekkeninstabiliteit is, maar wel bekken gerelateerd, dus vandaar dat veel oefeningen en adviezen bij de fysio wel hetzelfde zijn.

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik zak al automatisch een beetje door me knieeen met lopen, zie eruit als een 90jarige..
    Het verlicht wel wat inderdaad. En alles slowmotion natuurlijk, lol...

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Heeeeel herkenbaar, toen dit bij mij begon ben ik 48 uur later bevallen :D

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nog geen activiteit op het forum vandaag, betekent dit dat je bevallen bent? :D

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    tja, je weet het niet he?

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Haha, neehoor.. Ze zit nog eigenwijs lekker met haar adam en eva pakje in me buik.
    Mag hopen dat ze nietzo eigenwijs is als haar grote zus, word lang wachten nog dan. :p
    Gisteren ging ze even anders liggen madam en toen had ik even geen last meer, helaas ging ze een paar uur later weer lekker liggen.
    Ik wou dat ik ook na 48 uur was gaan bevallen zeg, heerlijk. :D

9. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

27 nov 2012
    248
    0
    0
    Ik ben wel nieuwsgierig hoor. Is het inmiddels al zo ver :) ?

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Neeh, haha loop nogsteeds rond als een omatje. :p
    Hoe gaat het met iedereen, hebben jullie er ook betere dagen tussen zitten wat betreft de pijn bij het schaambot?

Deel Deze Pagina