2 weken geleden begon het pijn bij mijn voortand (tenmimste ik dacht dat t mijn tand was) Een kloppend gevoel en pijn als ik achter mijm voortand op het tandvlees/gehemelte druk. Gister begon het weer, na het savonds tanden poetsen heb ik nog een aantal uur flinke kloppende pijn gehad. Het lijkt ook net of het niet mn voortand is maar het tandvlees aan de achterkant van mn voortand. Zo net gelijk de tandarts gebelt, en hopelijk kan ik vandaag of morgen nog terecht (we gaan aankomende week op vakantie) Iemand die deze pijn herkend? het is dus niet gevoelig met warm/koud eten drinken.. Hoop gewoon niet dat ik een wortel kanaalbehandeling moet ondergaan..
Het klinkt wel een beetje als een ontsteking en dus een wortelkanaalbehandeling. Ik weet eigenlijk niet hoe dat werkt bij een snijtand? In ieder geval heb ik een half jaar geleden voor het eerst een wortelkanaalbehandeling gehad en dat is me heel erg meegevallen. Ik ben wel heel makkelijk te verdoven (bij een ontsteking gaat dat blijkbaar bij sommigen moeizaam), ik krijg altijd maar een kwart of halve dosis. Het duurde wel vrij lang, maar achteraf ook nergens last van. Ik hoop dat het allemaal meevalt, succes bij de tandarts!
Klinkt wel als een ontsteking. Heb zelf jaaaaren geleden een wortelkanaalbehandeling aan een voortand gehad en het is me echt 100% meegevallen! Succes bij de tandarts!
Ben vanochtend bij de tandarts geweest. Hij heeft een foto gemaakt en t allemaal goed bekeken,maar kon geen gaatje of wat dan ook vinden. Advies is nu om er savonds want sensodyne repair op te smeren. Hoop zo dat dit werkt
dit heb ik met een kies. Voor mijn gevoel zat er een ontsteking onder... Af en toe kloppende pijn( en nog steeds) , maar de tandarts kon niks vinden.
Ik heb ook erge pijn aan een kies dat doortrekt naar mijn kaak en ik krijg er zelfs hoofdpijn van. Het doet zoveel pijn dat ik er zelfs slecht door kan slapen. Ik ga voor de eerste keer naar een nieuwe tandarts ivm verhuizing en daar kan ik pas over 2,5 week terecht. Nou ja, ik heb eigenlijk niet verteld dat ik zo'n pijn heb. Niet slim, maar ik hoop dat het vanzelf over gaat. Heb een hekel aan de tandarts en vooral aan prikken. Vervelend dat ze bij jou niets hebben kunnen vinden. Nou ja, ergens misschien ook fijn juist. Maar ik kan mij voorstellen dat je wilt dat er iets gebeurt en nu vindt er geen behandeling plaats en heb je nog steeds pijn. Sterkte!
Vervelend! Heb ervaring. Ik gebruik goede tandpasta nu voor gevoelig tandvlees. Sindsdien bijna nooit meer pijn. Gebruik ik een poosje een andere is het weer terug.. hopelijk werkt het bij jou ook!
Vandaag weer de tandarts gebelt, het lijkt wel steeds meer pijn te gaan doen. Nu doet het ook pijn als ik tik op mijn hoektand... belooft niet veel goeds denk ik..
Een ontsteking is vaak ook niet eens te zien op een foto, ik zou weer even bij de tandarts langs gaan inderdaad, zeker met oog op dat je op vakantie gaat. Misschien kan je er met een antibiotica kuur afkomen maar als kloppen op de tand al zeer doet dan denk ik dat er wel een ontsteking zit. Succes
Oh ik hoop zooo dat ik er met een kuurtje dan vanaf kom.. En idd, wil dit echt niet blijven houden op vakantie
Hoop het ook voor je. Ik zeg altijd, ik beval nog liever dan dat ik echte kiespijn heb en geloof mij, mijn eerste bevallig was alles behalve prettig.
Oh ik geloof je echt meteen! Zit nu ook wel flink in de stress.. heb nog nooit iets aan mijn tanden gehad (nog nooit een gaatje oid gehad) Alleen jaren geleden mijn verstandskiezen laten verwijderen bij de kaakchirurg. Ben gewoom zo ontzettend bang dat t een wortel kanaal behandeling gaat worden
Oh ik geloof je echt meteen! Zit nu ook wel flink in de stress.. heb nog nooit iets aan mijn tanden gehad (nog nooit een gaatje oid gehad) Alleen jaren geleden mijn verstandskiezen laten verwijderen bij de kaakchirurg. Ben gewoom zo ontzettend bang dat t een wortel kanaal behandeling gaat worden
Ik ben ook als de dood voor behandelingen bij de tandarts. Ik heb toevallig begin dit jaar een wortelkanaal behandeling gehad voor het eerst in 32 jaar. Ik kan je echt met handen op mijn hart vertellen dat het allemaal is mee gevallen. Ik heb echt totaal niets gevoeld, het enige wat ik vervelend vond was de lucht van dat soort bleek spul wat ze gebruiken om schoon te maken maar ik heb echt geen pijn gevoeld. Al die horror verhalen die je hoort zijn echt uit het stenen tijdperk. Tegenwoordig hoeft niets pijn te doen zei mijn tandarts en daar geloof ik nu heilig in.
Ik heb al heel wat behandelingen gehad en een wortelkanaalbehandeling valt echt heel erg mee. De pijn die je nu hebt is erger.. Wat vooral vervelend is dat je zo lang je mond open moet houden.. hopelijk kunnen ze er iets aan doen voor je vakantie. probeer het verder zo min mogelijk te belasten. Niet kauwen met die kant en probeer zoveel mogelijk te ontspannen rond je mond/kaak. Succes!
Klinkt als een wortelpunt ontsteking. Daar kun je maar beter op tijd bij zijn. Maar gelukkig is een wortelkanaal behandeling echt geen martelgamg hoor. Daar voel je tegenwoordig niks van en ik ben best kleinzerig....
Ben bij een andere tandarts geweest en volgens hem lag het toch echt aan het tandvlees zelf. Heb corsodyl spoeling moeten kopen en meridol tandpasta. Nu hopen dat dat gaat werken, volgens hem kon het echt 100% zeker niet aan de tand zelf liggen
Hopen dat dit gaat werken. En anders gewoon weer aan de bel trekken. Je kan ook Ibuprofen nemen, dit werkt meteen ontsteking remmend, mocht er dan een ontsteking zitten dan kan het hierdoor al minder worden.