Hey ladies, Mijn meissie ligt sinds 3 dagen met haar ruggetje van links naar rechts tegen mijn navel aan en ze wilt niet meer naar beneden zakken. Het is daar ook keihard aan de voorkant van mijn buik, waardoor m'n buik een beetje op spanning komt te staan bij dat gebied. Heb ook het gevoel alsof ze de laatste dagen is gegroeid maar mijn baarmoeder nog niet.. Of kan dit niet? Met lopen, zitten en liggen heb ik dus een ongelooflijk beurs gevoel in mijn buik en vooral als ze precies tegen dat gebied aan ligt te duwen. Heb al geprobeerd om erover heen te wrijven met mijn hand, of zachtjes naar beneden te duwen en een kruik tegen mijn buik maar niets helpt en de pijn blijft aanhouden. Heeft een van jullie tips waardoor ze weer wat naar beneden zakt?? Alvast bedankt!
ik herken het zeker. alleen die van mij is lekker beweeglijk dus na een tijdje draait die kleine weer anders. Ik denk je er niets tegen kan doen. Wachten tot ie draait succes gr. natas
De ruimte die je kindje in je buik krijgt wordt steeds kleiner. In verhouding groeit je baby iets harder dan je baarmoeder zeg maar. Dus dat gevoel kan wel kloppen. Hier ook een dame die sinds ongeveer een weekje af en toe wat klem ligt, zo voelt het tenminste. Heb dan echt last van mijn buik en mijn rug. Ik heb geen idee hoe ze ligt, maar volgens mij knelt ze ergens wat af... Vaak als ze druk gaat bewegen is de pijn opeens weg. Maar erg beweeglijk is ze niet, ze ligt nu al de hele avond zo en ik heb dus de hele avond last van mijn buik en rug.
Hoe klein en lief beeb ook is, af en toe doet hij/zij me echt pijn! Soms lijkt het alsof hij/zij door mijn navel naar buiten probeert te wurmen of heeft bedacht dat hij/zij mijn blindedarm er wel ff uit zou kunnen halen. Andere keren voelt het alsof er een flinke blauwe plek op mijn buik zit. Ik heb er nog weinig voor gevonden: over het algemeen helpt het wel als mijn man zijn hand op m'n buik legt (echt een papa-kindje). Jammer dat hij niet de hele dag thuis is 8)
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Ben gelukkig niet de enige. En idd dan maar wachten tot mevrouwtje draait of zakt, en dus even op mijn tanden bijten wat betreft het pijnlijke beurse gevoel De hand van mijn vriend reageerd ze ook niet meer op, lekkere dwarskikker dus.. als ze zich maar netjes gaat gedragen als ze eruit is haha
herken het, maar gelukkig veranderd de baby hier wel redelijk snel uit de vervelende positie... (niet snel genoeg naar mijn zin, maar ja) Bij mij helpt een warme hand soms of het draaien van zijligging naar rugligging (soms schiet ze juist daardoor verkeerd...) Moet je niet toevallig binnenkort naar de verloskundige?! Misschien heeft zij wat tips om je kindje iets comfortabeler te laten liggen?! Ze kunnen ze ook draaien vanuit een stuit... dus een dwarsligger met minder weken moet ze ook vast een tip voor hebben!
laatste week van het jaar moet ik langs de VK. Ik ga het zeker vragen maar waarschijnlijk zal zij dezelfde antwoorden/tips hebben als wat de meesten doen. Zachtjes terug duwen of een warme hadn erop. We zullen zien wat de VK zal zeggen
Misschien helpt het als je op je rug gaat liggen om juist op handen en knieen? Of op je zij... moeilijk als ze dwars liggen he.... begint al vroeg voor jou dat dwarse! hahaa Verder heel herkenbaar, nu nog steeds dan heb ik soms echt een ei op mn buik en dat doet dan errug zeer.... maar gelukkig blijft hij nooit zo lang liggen...