Sinds vanavond heb ik erge pijn in mijn buik gekregen.(krampen) En ook krijg ik daar harde buiken van.. Zodra ik begin te lopen en als ik zit heb ik erge pijn..Moet het echt wegpuffen zeg maar. Maar als ik voorover hang dan gaat het wel.. De kleine is ook erg druk moet ik zeggen.. Weet iemand wat dit is? En wat moet ik doen.. Liefs
Oefenweeën denk ik? Anders moet je even gaan douchen. Als ze weggaan, zijn het oefenweeën en anders is het t echte werk.
Hallo! Misschien is je ukkie aan het indalen, daar kun je ook flinke krampen van krijgen. Die harde buiken kunen wel komen omdat je ukkie zo druk is, ik kreeg ook altijd harde buiken als Tamara heel druk in m'n buik was. Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken, doe je dat wel...ff bellen met de vk! Liefs Elly.
Wij hebben sinds vanavond de boel verstopt hier dus ik kan helaas niet douchen. Het is nu wel minder geworden..gelukkig! Ja dat kan ook nog. Ik wacht anders gewoon wel even af en ga vroeg op bed.. mischien dat het morgen weg is. En anders bel ik morgen de vk.. Bedankt allebei voor de snelle reacties!
Ik heb het afgelopen zondag gehad, maar ben nog lang niet zover als jij. Bij mij was het dat ik te druk was geweest. Ik kon ook niet zitten en lopen en verging van de pijn. Voelde ook aan als een soort weeën. Het advies voor mij was om het rustiger aan te doen en inmiddels gaat het beter
hey marisss.. we ontmoeten weer. wat jij beschrijf klinkt als bandenpijn maar ook harde buiken inderdaad.. oefenweeen zijn over de volledig buik heb ik van vk begrepen.. Hier ook nog krampen en steken in onderbuik ook na indaling. Ik krijg harde buiken (en paniek daarvan. met wegpuffen).. ook redelijk vroeg en ben daadoor in ziekte wet gestapt omdat ik het op mijn werk niet rustiger aan kon dan wat ik al deed. wanneer krijg jij je harde buiken en krampen? spontaan of als je beweeg / drukte? .. let er maar op en probeer dan dat te minderen.. etc.. vroege harde buiken betekenen dat je het rustiger aan moet!!
Hee ja inderdaad leuk! Dit keer had ik krampen over me hele buik heen..Echt zo'n pijn heb ik nog nooit gehad.. Normaal "als" ik krampen heb dan komen die vanuit mijn darmen, maar dit was echt anders.. Zoiets heb ik nog nooit gevoeld zeg maar. Heb ongeveer wel meer dan 5 harde buiken in het uur gehad. Ik heb bijna de hele dag op de bank gezeten ( had niks gedaan die dag) Dus druk heb ik het niet gehad En ineens 's avonds kreeg ik het. Maar ik krijg spontaan last van harde buiken. Soms ook als ik het druk heb gehad. Heb vannacht ook slecht geslapen. Maar ik heb nu nergens last meer van gelukkig.. Heb nou een soort van spierpijn boven in mijn buik? Als ik er op druk dan doet het zeer.
hmm toch je vk bellen marisss.. het is dus niet goed om nu al (ook omdat het je eerste zwangerschap en voorweeen komen niet zo vaak voor bij eerste zwangerschappen) voorweeen oftewel zo vaak harde buiken te krijgen in een uur. dat spierpijn boven in je buik kan het rekken van je baarmoeder zijn. net onder je borsten/tussen je borsten?? kijk ik wil je niet ongerust maken maar het is beter veilig te spelen.. en een keer te vaak de vk te bellen.. ik ervaar hier ook veel pijntjes en krampjes en gelukkig allemaal 'toegestaan' ...maar ik ben ook verder dan jij.
Ja net onder mijn borsten heb ik spierpijn gekregen.. Zodra ik ik dit weer krijg bel ik meteen de vk.. En 26 mei moet ik weer naar de vk en dan leg ik dit even voor..
Als het afzakt, zoals je beschrijft, zijn het meestal indalings- of voorweeen. De eerste daalt meestal tussen de 32 en 36 weken in, dus dat zou goed mogelijk zijn. En net wat één van de anderen al zei: als je kleintje druk is kun je ook veel harde buiken krijgen. De regel bij onze vk is dat er geen regelmaat in mag zitten (dus niet iedere vijf minuten bijvoorbeeld, eerst 10 minuten, dan een keertje 20, en dan eens een keer 5 voor de verandering schijnt veelal bij voorweeen te horen) en dat ze uiteindelijk weer even weggaan. Pixie: Ook bij je eerste kun je gewoon indalings- en voorweeen hebben. Juist omdat alles nog zo stroef is en niet eerder is uitgerekt. Er is gewoon simpelweg meer voorwerk nodig. En de pijntjes en krampjes die je omschrijft zeggen niets over een start van de bevalling, dus maakt weinig uit hoe ver je dan precies bent.
oke dat zou kunnen nikita.. maar mijn vk zegt dus echt wat anders over de voorweeen.. ik heb wel pijntjes maar geen weeen tot nu toe. harde buiken ook.. en volgens mijn vk als je in een uur te vaak harde buik krijg dan is het en teken dat je rustiger aan moet doen.. ik zei ook niet dat het de start van de bevalling kan zijn. alleen dat ze de vk moet bellen ps. als ik bot overkom mijn excuses.. heb maar anderhalf uur geslapen en ben ziek
Ochnee Pixie, je kwam helemaal niet bot over! Echt niet! Hoop niet dat ik je dat idee gegeven heb, want het blijft soms lastig met die geschreven taal... Mariss: Fijn dat er geen regelmaat in zat, en dat het blijkbaar alweer wat afgezwakt is. Lekker je rust nemen hoor! (Zegt zij die geen minuut stil kan zitten...)
Ja dat is idd fijn. Maar ik schrok toch wel even eerst hoor. Maar heb nu nergens meer last van gelukkig. haha ja dat komt goed hoor! jij ook je rust nemen!!