Meer/langer last van bekkenbodemspier door snelle bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mw21, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hoi!

Ik heb voor de eerste een erg vlotte bevalling gehad. Op de minuut af 16:10 thuis spontaan gebroken vliezen, 17:10 in zh en 18:10 bevallen.
    In bad bevallen en maar 1 hechting.
    Maar wat had ik een pijn aan die spier! En nu met naar wc gaan, hoesten en niezen voel ik hem nogsteeds behoorlijk.

Herkenbaar? Kan t door de snelle bv komen? Of evt. Omdat de placenra manueel is verwijderd?
    Of is het normaal? Haha!

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik ben ook 2 maal snel bevallen, de eerste in 3 1/2 uur en de tweede in 2 1/2 uur vanaf de eerste wee.
    Ook ben ik tweemaal op de OK geweest om de placenta manueel te laten verwijderen en een bloedtranfusie.
    Ik heb verder geen klachten van de bekkenbodemspieren er aan over gehouden. Moet wel zeggen dat ik al hele sterke b.b.spieren had, weet niet of dat van invloed was of is.
    Ik zou contract opnemen met je huisarts, er is goede fysiotherapie die het kan verhelpen of behandelen.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ook 2 snelle bevallingen. 1e ca 6 uur, 2e ca 5 kwartier. Geen pijnklachten aan de bekkenbodem, wel urineverlies bij niezen en de "slappe" lach... bekkenbodemspier heeft natuurlijk ene behoorlijke knauw gehad maar dat je er ook echt pijn aan hebt herken ik niet!!

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik herken die klacht wel denk ik, ik ben 11 dagen geleden bevallen in 6 uur van ons 1ste kind. ik dacht last te hebben van mijn hechtingen maar begin nu te denken dat het was anders is de hechtingen zijn eruit en ik kan aan de wond (10 inwendige hechtingen 4 uitwendige hechtingen) zitten zonder te veel pijn, maar de meeste pijn heb ik met lopen, zitten vooral voorover zitten maar ook aan de voorkant van mijn onderkant ipv bij de wond of het gaatje, en achteroverzitten, net als wc gang doet ook echt pijn bukken ed. hetzelfde verhaal.

ik weet niet of het mijn bekken zijn??

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ja! Ik dacht ook de eerste week last te hebben van mijn vagina zelf maar dat kon eigenlijk niet was zo goed als zonder kleerscheuren :)
    was echt bekkenbodemspier die zo beurs was

6. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik heb ook nog steeds last, maar mijn fysiotherapeute zei ook dat een stuitbevalling (die hadden wij dus) zwaarder kan zijn voor je bekkenbodemspieren dan een gewone bevalling (weet natuurlijk niet hoe jij bevallen bent :)).

Deel Deze Pagina