Ik heb mijn kies laten verwijderen. Nu lijkt het wel alsof er in de wond die aan het genezen is een ontsteking ontstaat. (vocht) Is dit gevaarlijk voor de baby? Of hoef ik me geen zorgen te maken en gewoon afwachten tot het over gaat? Groetjes Stef
Durf ik niet te zeggen, ik zou morgen de tandarts even bellen of de verloskundige. als je je erge zorgen maakt kun je misschien ook de vk wel bellen op het 06 nummer, weet niet hoe ver je bent...
Hoe kom je hierbij? De wond kan zijn gaan ontsteken maar de baby zal daar niets van merken hoor. Wat je kan doen is 3x daags de wond spoelen met waterstofperoxide. Verdunnen met lauw warm water en met een klein spuitje de wond uitspoelen.
Omdat het soms om bacterien gaat die in je bloedbaan kunnen komen. Ik zou even overleggen met de tandarts.
Ik ben 7 weken zwanger. Ik lees ook overal verschillende reacties. De een zegt dat het niet uitmaakt en de ander zegt juist weer wel. Heb niet het idee dat het een ontsteking is maar eerder dat het vocht is. Maak me eigenlijk wel zorgen. Ik ga morgen meteen contact opnemen met de tandarts / kaakchirurg. Groetjes Stef
Ik zou inderdaad ook even met de tandarts bellen, beter dat je nu bijvoorbeeld een ontsteking in de kiem kan smoren door extra te spoelen dan dat je wacht. Het kan echt niet meteen kwaad hoor, maar het is sowieso wel verstandig om extra op je gezondheid te letten tijdens je zwangerschap. Ik zou zelf bv een blaasontsteking wel een paar daagjes aankijken als ik niet zwanger zou zijn, vaak gaat 't met cranberrysap wel over; tijdens mijn zwangerschap zou ik dat niet doen.
ik zou ook voor de zekerheid de vk even bellen. Die heeft weer meer verstand van zwanger zijn. Zo had ik dat nl met de 5e ziekte. mijn neefje had die en dat kan dus gevaarlijk zijn voor een ongeboren kind. de huisarts kon mij er niet veel over vertellen en de vk had er een heel protocol voor klaarliggen en heb ik bloed laten testen. beter 2x gevraagd dan 1 keer te weinig.
Ongeacht of het schadelijk is voor de baby lijkt het me erg onaangenaam en niet iets om mee rond te blijven lopen. Ik zou zeker even contact opnemen met je tandarts.