Auw kiespijn!! Wat nu??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kari37, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb sinds twee dagen kiespijn, eigenlijk is het al ruim een maand aan de gang maar het komt en gaat weer.

    Eergisteren nacht de hele nacht lopen spoken van de pijn en gisteren naar de tandarts geweest die constateerde dat ik een wortelkanaal behandeling nodig heb en dat dat nu niet kan omdat dat in een aantal sessies moet gebeuren met elke keer een verdoving.

    De kies/tandvlees was ook onstoken dus moet ik nu spoelen met warm water met zout.
    Kan een ontsteking in je mond kwaad voor de baby??
     
  2. Mariiyelle

    Mariiyelle Actief lid

    13 jan 2010
    450
    0
    0
    Nee. Het kan geen kwaad voor je ongeboren ukkie...

    Verdoving ook niet als je nu zwanger bent.. Waarom laat je het niet voor tijdelijke periode geen wortelkanaal behandeling doen? Het kan geen kwaad voor de kleine! Offee, moeten ze perse eerst foto's maken?
     
  3. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou ja, een ontsteking kost natuurlijk wel energie die anders naar je beeb gaat. Het lijkt me wel zaak dat het opgelost wordt. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook een wortelkanaal behandeling gehad die nog 2 keer over moest, dus ik snap niet zo goed waarom het bij jou niet kan?
    Het lastige is dat je geen iboprofen mag, dus je blijft met de pijn zitten...
     
  4. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    De kies is zo´n 20 geleden gevuld en er moet dus inderdaad een foto gemaakt worden van hoe de situatie eronder uitziet...alvorens over te gaan tot behandeling.
    De tandarts zei dat er inderdaad verdovingen bestaan die niet zo schadelijk zijn (die worden ook aan kleine kinderen gegeven) maar wilde dit alleen doen nadat ik een schriftelijke goedkeuring had van de gynecoloog....niet alleen de gynecoloog is moeilijk te benaderen ( telefonisch niet te bereiken en ziekenhuis op 45 min rij afstand) maar ook deze hele procedure maakt mij een beetje huiverig......als de tandarts er al geen verantwoording voor durft te nemen :(
     
  5. Bri

    Bri Niet meer actief

    Vreemd dat die tandarts zo spastisch doet over een verdoving. Zo'n spuitje werkt heel lokaal en er komt echt haast niets bij je kind terecht. en ik zou dus écht niet met een onbehandelde ontsteking blijven lopen!
    En ook een foto kan wel gemaakt worden, als hij je daar een loodschort voor geeft.
    Misschien toch maar even een andere tandarts raadplegen?
     
  6. Gijsje

    Gijsje Fanatiek lid

    29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Vreemd dat je tandarts zo moeilijk doet,ik heb vorige week een kies laten trekken en een zenuwbehandeling gehad,omdat ik het idee eng vond ook 1st aan de gynecoloog gevraagd en van haar mocht het ook.Alleen liever geen foto's maar als het echt niet anders kan doen ze dat ook met speciale shorten.Ik weet niet of je wel eens een echte zenuwontsteking heb gehad in je kies maar dan kun je je hoofd wel tegen de muur slaan van de pijn en bevallen met een onstekking in je mond is helemaal een drama lijkt me.Ik snap dat je het een eng idee vind maar het kan echt hoor,en als deze tandarts het niet wil doen zoek er dan een die het wel wil want als het flink gaat onsteken ben je helemaal van huis weet ik helaas uit ervaring.
     
  7. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik snap het probleem van de tandarts ook niet. Ook hier een wortelkanaalbehandeling gehad tijdens de zwangerschap. Ze hebben het wel zonder foto's gedaan, ondanks dat het ook hier net zoals bij jou onder een oude vulling was. Hierdoor kostte het meer tijd en hebben ze een keer extra gecontroleerd. Er zit trouwens wel een noodvulling in en pas na de zwangerschap gaan ze er de echte vulling inzetten en voor de zekerheid een foto maken. De verdoving is plaatselijk en kan geen kwaad. Een onbehandelde ontsteking is schadelijker voor jouw lijf en kan tot grotere problemen leiden.
     
  8. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik ben donderdag naar de tandarts geweest ivm een ontsteking bij mijn doorkomende verstandskies. De kies was verder in orde, maar het tandvlees er omheen was onstoken. Ik heb een spoeling meegekregen waar ik 2 maal daags mijn mond mee moet spoelen. Dit dood de bacteriën en zorgt dat de ontsteking weggaat. Als ik na 2 weken nog last heb dan gaan we kijken hoe verder te behandelen. Mijn tandarts gaf ook aan liever geen zware behandelingen te doen tijdens de zwangerschap.
     
  9. Gijsje

    Gijsje Fanatiek lid

    29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Liever niet nee maar mijn tandarts vertelde dat het schadelijker is om door te blijven lopen met een ontsteking en pijn dan de bahandeling zelf.Je kan het zeker nu beter voor zijn dan te laat,je mag geen pijnstillers zoals ibrupofen en een paracetamol helpt er helaas niet tegen.
     
  10. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0

    Heb inmiddels andere tandarts geraadpleegd en ook deze gaf aan alleen te behandelen met goedkeuring van gynecoloog!!
    Misschien is dat de procedure hier in Spanje..
    Ben idd ook aan het spoelen en het gaat ietsje beter maar het is zo wie zo een pijn die van zeurderig naar heel hevig gaat, vooral 's avonds.
    Hopen maar dat de onsteking zich een beetje rustig houdt.
     
  11. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Oh ik herken je pijn helemaal. De pijn trekt ook door richting mijn oor. Bij mij hielp een paracetamol wel aardig. Maar zodra deze uitgewerkt was moest ik een nieuwe.
     
  12. mamajanneke

    mamajanneke Fanatiek lid

    22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    pfff wat vervelennd.
    weet precies wat je voelt. heb 5 maanden met pijn gelopen en ben nu een wortelkanaal rijker en een kies kwijt. dit was net na de bevalling en ik gaf bv dus mocht ook geen ibuprofen, maar de pijn was niet te stillen met de paracetamol en mocht van de dokterspost voor de nacht ibuprofen dat hielp een beetje.
    in de zwangerschappen ook gewoon verdovingen gehad. maar misschien dat ze in spanje een heel andere verdoving gebruiken en daarom echt van de gyn ook bevestiging willen...

    sterkte in elk geval!
     
  13. MamaNiess

    MamaNiess Fanatiek lid

    6 aug 2008
    2.166
    9
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Mijn tandarts wil ook gewoon de dingen het liefste uitstellen, maar dat komt ook omdat ik eerst bij de huisarts een antibiotica moet halen, aangezien ik geboren ben met een hartafwijking. Die overigens wel overgroeid is. Maar daarvoor heb ik als nog wel antibiotica nodig voor de zekerheid, en een verdoving die anders is dan de normale verdovingen!
    Dus dan is het bij mij denk ik wel logisch dat ze dingen willen uitstellen tot na de bevalling e.d
     

Deel Deze Pagina