Auw kuitkramp.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ambholas, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambholas

ambholas Lid

20 jan 2009
    78
    0
    0
    student HBO-V
    ergens in noord-brabant
    Hoe hoog moet je je voeten leggen, ik heb ze de hele middag op een dubbelgevouwen kussen gelegd. Het doet nog zeer en lijkt net of ik ieder moment er nog een kan krijgen.

Hoort dit ook bij de zwangerschap of kun je dit anders ook krijgen?

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Nou, vroeger had ik het ook weleens...maar echt niet vaak!

Maar sinds ik zwanger ben wel ergggg vaak! Ik hoef alleen maar te strekken en huppa....
    Opvallend vaak dus het zal er wel bij horen.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Hier helaas ook, wel steeds mijn zelfde been. Ik heb een tijdje magnesium-calciumtabletten geslikt, maar in mijn geval haalde dag helemaal niets uit.
    Mijn man zet zijn arm tegen de onderkant van mijn voet met mijn hiel in zijn handpalm en drukt mijn voet dat zo wat terug. Helpt wel aardig, al moet je wel heel rustig weer loslaten, anders schiet het er zo weer in.
    Verder schud ik mijn kuiten los voor het slapen gaan, dus gewoon heen en weer laten wiebelen.
    Iemand vertelde me ook dat een kastanje onder je matras zou helpen, maar ja, daar denk je dan altijd alleen 's nachts in bed aan als je kramp hebt en waar tover je op zo'n moment een kastanje vandaan. Als ik in het bos wandel, vergeet ik zoiets weer mee te nemen.

4. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hier ook elke nacht raak. Probeer het altijd eerst liggend op te lossen (door aan mijn tenen te trekken) maar dat haalt niets uit. Het enige wat helpt is gaan staan. Het nadeel daarvan is dat ik dan ook meteen weer naar de WC moet. Het schijnt echt een zwangerschapskwaaltje te zijn en naarmate de zwangerschap vordert dat het steeds erger wordt. Klopt hier wel. Eerst was het maar zo af en toe en nu standaard paar keer per nacht...

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Oh heel herkenbaar die vreselijke kramp.
    Mijn tante zweert bij beenwarmers maar nu ik ze heb is de kramp weg gebleven.
    Ook veel even je kuiten strekken kan ook helpen om je spieren wat losser te maken.

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    magnesium sliken werkt echt en is ook goed voor de rewst van de spieren. zwangerne hebben er vaak een tekort aan. en dit kan dan ok leiden tot vroegtijdige weeen. dus ze slikken is echt geen overbodige luxe.

had ook veel last vna krampen voor ik zwanger werd en ben toe nal begonnen ermee heb het toen tijdje laten staan maar sinds kort toch maar weer begonnen ivm krampen overal. en alles is meteen een stuk rusitger.

7. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb altijd een magneet onder mijn bed gehad en daardoor had ik geen kramp meer. Ik weet eigenlijk niet of magnetische straling kwaad kan... maar je zou het kunnen uitzoeken en dan proberen?

Deel Deze Pagina