Wat moet ik nou doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMars, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik zit er even helemaal doorheen.

3 weken geleden is na jaren strijd mijn ex eindelijk vertrokken. Ik dacht dat er eindelijk wat rust zou komen, maar alles is alleen maar erger geworden.
    Het huis, en alle rekeningen staan op mijn naam, omdat we de woning via mijn inschrijving hebben gekregen. In de loop van de jaren zijn er een hoop rekeningen op mijn naam, zoals telefoon abonnement niet betaald en dus schulden opgebouwd.
    De afspraak was dat ik thuisblijfmoeder zou zijn, hij heeft een goed salaris, dus er zou niks aan de hand moeten zijn. Hij is een enorme controlfreak, een narcist, en ik mocht niet aan zijn salaris komen, met een beetje geluk kreeg ik zakgeld, maar ik mocht totaal geen inzicht hebben in de administratieve zaken. Post verstopte hij voor mij, hij sliep bovenop zijn portemonnee zodat ik niet kon internetbankieren, alles werd geheim gehouden.

Nu is hij weg en komt alles naar boven. Hij weigert om zich uit te schrijven, liegt er over, ik zat bij het uwv met alles klaar, en kreeg daar te horen dat hij niet uitgeschreven was. Ik kan dus geen inkomen krijgen zolang hij zich niet uitschrijft, maar ondertussen blijven er rekeningen en aanmaningen binnenkomen.
    Hij is 14 februari vertrokken, en die dag kreeg ik al een brief dat de huur van februari niet betaald was. Heel wat telefoontjes aan af gegaan, uiteindelijk is die betaald, maar van maart weigert hij te betalen omdat hij hier niet woont. De afgelopen dagen zijn er 4 andere bedrijven gekomen die allemaal beslag hebben gelegd op de inboedel, dit gaat om bedragen tussen de 100-500 euro. Betalingsregelingen die waren getroffen van eerdere schuld zijn ook niet betaald, en moeten voor maandag betaald zijn of ook die komen te vervallen en moet ik de complete schuld voldoen.

Dat wil dus zeggen dat ik naast mijn vaste lasten voor de maand maart, ook nog alle rekeningen voor februari moet betalen, alle administratie, heraansluitingskosten, deurwaarderskosten erboven op, en nieuwe betalingsregelingen met de andere dingen die zijn doorgezet naar een deurwaarder.
    Terwijl ik geen inkomen heb omdat hij zich niet uitschrijft!!

Ik heb een beetje geld van hem gehad om boodschappen te kunnen doen, wat ik moet beschouwen als allimentatie.
    Zoals het er nu naar uit ziet heb ik voor maandag honderden, misschien duizenden euros nodig om mijn inboedel te kunnen redden, in een huis waar ik misschien over een paar weken ook uitgezet word. Ik weet niet meer wat te doen, ik ben doodsbang, ik kan niet meer slapen snachts en ben helemaal in paniek.

En dat allemaal omdat die gore l*l zijn complete salaris in de kroeg uitgeeft terwijl hij aan het genieten is van zijn vrijgezellenleven.

sorry voor het lange verhaal, maar ik ben helemaal overstuur en weet echt even niet meer wat ik moet doen nu.

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    jeetje! En dat noemt zich vader? Meid, ben blij dat je van die vent af bent!
    Kun je hem niet zelf uitschrijven bij de gemeente? Uitleggen dat hij niet meer bij je woont en dat je niet weet waar hij nu verblijft. Dan schrijven ze hem wellicht uit?
    Verder heb je nu echt een groot probleem. Heb je aan de betreffende bedrijven uitgelegd wat er aan de hand is? Kun je eventueel uitstel van betaling krijgen? Kan iemand van de familie bijspringen?
    Er zijn hier wel kinderen in het spel natuurlijk, hopelijk heeft "men" hier wat begrip voor.

Ik vind het om te huilen, heel veel sterkte!

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Meid wat verschrikkelijk voor je!
    Ik heb echt geen idee wat je zou kunnen doen. Wellicht naar het juridisch loket?
    Wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen.

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Als eerste zelf bij de gemeente langs gaan om hem uit te schrijven, dan de bedrijven opbellen met je verhaal en duidelijk maken dat zodra je inkomen hebt er betaald wordt, vaak valt er dan wel wat te regelen. Snap alleen het uwv niet zo goed, bedoel je niet de gmeente voor bijstand? Je kunt bij de gemeente ook navragen wat bij hun de opties zijn, vaak hebben gemeenten wel een vangnet voor als je wacht op een uitkering maar dit nog niet verwerkt is je geld van hun kunt lenen en dat met je eerste loon/uitkering verrekend wordt. Dus wees brutaal wacht niet de deurwaardes ed af maar bel ze op en leg het verhaal uit, het zijn ook mensen en als er verder altijd netes betaald is valt er echt wel wat te regelen.
    In ieder geval veel succes!

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wat een hork echt te triest! Ik zou ook langs het juridisch loket gaan, kijken wat mn rechten zijn. Heel veel sterkte meis!

6. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik zou heel snel een advocaat nemen!!
    ik ben een tijdje van mijn vriend af geweest, we zijn gelukkig weer bij elkaar,hij had zich die tijd ook niet laten uitschrijven omdat dat niet mocht van zijn advocaat,nu kreeg ik wel huurtoeslag etc..
    maar nu moeten we alles terug betalen,het is niet veel,maar zolang hij zich niet uitschrijft,heb je geen poot om op te staan.
    Tenminste je krijgt het wel,maar bewijs jij maar eens dat hij niet meer bij jullie woont!:(

staat het huurcontract op beide namen?

7. MamaMars

Ik ben al weken bezig met de gemeente om hem uit te schrijven, maar dit kan hij alleen zelf doen, of ik moet volmacht hebben over hem.
    Juridisch loket ben ik mee bezig, we hadden al een afspraak met de mediator mbt alllimentatie en voogdij, en dan zou ook het financiele plaatje geregeld worden, maar dit duurt nog 3 weken voordat ik die afspraak heb!

Als ik probeer de situatie uit te leggen aan deurwaarders krijg ik als antwoord, ja das pech mevrouwtje, dan zou ik maar snel iets gaan regelen, ik kom maandag met de vrachtauto langs.

8. MamaMars

Ja, het was mijn inschrijving maar we waren beide mede-hoofdbewoner.

@blaine: ik bedoel de Wet Wij, weet even niet meer of die vanuit uwv of gemeente is.

Ik ga maandag weer naar de gemeente, kijken of er niet toch nog iets geregeld kan worden. Helaas kan je bij ons na 13.00 uur alleen op afspraak, zou het liefst vandaag al gaan.

9. MamaMars

Ik heb alles uitgerekend en kom op een totaal bedrag van bijna 2000 euro, en dat is alleen van wat er al binnen is, wie weet wat er nog gaat komen..

10. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Dat ze zeggen we komen met de vrachtauto,is alleen maar bangmakerij
    Je moet echt een advocaat nemen meid,want hij moet ook nog het huis aan jou toekennen als jullie mede hoofdbewoners zijn!

Gatver! wat een gore klootzak zeg!
    Weet je waar hij verblijft?

11. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

als ik jou was zou ik dit weekend alles uit je huis ergens opslaan.. bij je ouders? tantes ooms.. vrienden kennissen...

dat heb je iig al je spullen nog... hoef je dat ook niet opnieuw aan te schaffen... dan kan je verder alles regelen... er MOET toch wel iets aan te doen zijn? kan toch niet dat een lul van een vent zo'n problemen heeft gemaakt en jij daarvoor moet opdraaien?.. kunnen ze niet nagaan van welke bankrekening de rekeningen altijd afgehouden zijn.. (van jou vriend dus) en dat ze daaraan kunnen zien dat jij hier 'nietveel' schuld aan hebt...

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Jeetje wat een toestand! Ik zou inderdaad snel een advocaat onder de arm nemen!

Sterkte :(

13. MamaMars

Bij een collega, maar weet niet waar die woont. Weet ook niet eens of het een man of vrouw is ;)
    Het feit dat ik hier met de kinderen zou wonen is nooit een punt geweest, ik had alleen niet verwacht dat het zo zou lopen. Dit zou vastgelegd worden bij de mediator, maar een advocaat lijkt me inderdaad een beter idee. maar hoe ga ik die betalen? mijn rechtsbijstand is verrassend genoeg stopgezet omdat die niet werd betaald. Volgens juridisch loket word er dan wel gekeken naar inkomen, maar dan gaat het nog steeds om 100 euro, die ik echt niet heb nu.

14. MamaMars

Dat is inderdaad iets om bij sommige te proberen, maar er zijn er ook een aantal die doodleuk nooit betaald zijn, en wel op mijn naam staan. Vind het alleen heel vreemd want bijv gemeentebelastingen staat alleen op mijn naam, omdat het mijn huis was, maar volgens de woningbouw zijn we beide hoofdbewoners. Maarja, hij woont hier niet, dus ik ben de enige die ze er uit kunnen gooien (en de kinderen natuurlijk :()

15. Jeeeetje meis wat heftig :( Ik heb echt geen tips voor je maar ik wil je zo ontzettend veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven! Ik snap dat je ontzettend zit te stressen :(

Een advocaat hoef je trouwens niet zelf te betalen he? Als je inkomen heel laag is.. Je moet dan alleen een eigen bijdrage betalen van +- 100 euro.. Zou je dat kunnen lenen van iemand?

16. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Helemaal mee eens! Al je spullen, en zeker de spullen van (emotionele) waarde ergens opslaan, zodat ze daar niet aan kunnen komen!
    Ik weet niet hoe dat werkt met hoofdbewoners; bij ons staat het huurcontract op naam van mijn vriend, maar we staan hier samen ingeschreven. Ben ik dan ook hoofdbewoner? Volgens mij niet en volgens mij heb ik ook geen rechten, dus ik vraag me af of jouw ex dit dan wel heeft?
    Succes meid, het is echt een enorm lage streek dit!!

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oh meid wat een schoft en wat een klote situatie. Je moet echt met spoed een advocaat in de arm nemen, die krijg je dan idd toegewezen als je zelf niet draagkrachtig bent. Je ex zal je ook alimentatie moeten betalen neem ik aan? En kan je misschien bij je (schoon)ouders of andere familie of vrienden het benodige geld lenen zodat je in elk gevel even van de deurwaarders af bent en niet je huis uitgezet wordt?

18. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Echt een advocatenkantoren gaan afbellen nu,en de situatie uitleggen,en meestal hoeft de 100 euro pas na afloopr te worden betaald,en daarvalt zeker wel een regeling over te treffen meid!

Echt,neem het van me aan,en ga bellen!;)

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    En inderdaad, al je waardevolle spullen dit weekend uit je huis halen!

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Jeetje wat een nare situatie zeg! Kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit! Ik weet zo even geen oplossing, behalve dat ik hem geloof ik aan zijn haren mee naar de gemeente zou sleuren. Kun je niet in ieder geval alvast zelf wat binnen brengen via het uitzendbureau? Dan heb je in ieder geval uitzicht op iets. Kan me zo voorstellen dat je nu thuis ook even niet zo lekker zit.

Deel Deze Pagina