Auw Maagklachten!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ise Bo, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik ben vandaag bij de huisarts geweest. Die wil dat ik eerst mijn bloed laten testen, om te kijken of het een infectie is. Morgen dus direct bloedprikken. Als daar niks uitkomt wil de huisarts dat ik gewoon de maagtabletten blijf slikken ... ik wil liever onderzoek doen zodat we weten wat er aan de hand is. Volgens mijn huisarts kan ik beter gewoon de maagtabletten blijven slikken aangezien die onderzoeken echt geen pretje zijn ... maar die pijn is ook echt niet fijn en kan toch alleen maar worden weggehaald als we ECHT de oorzaak weten?! Ik vind het maar een rare conclusie zo ...!

Eerst dus het bloedonderzoek afwachten. Als daar niks uitkomt, hopelijk toch de verwijzing naar het ziekenhuis ... maar mijn arts wil dat dus niet!? Pffff .... ZUCHT!

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Heb je geopperd dat het galstenen kunnen zijn?
    Een echo is namelijk helemaal geen zwaar onderzoek, kleinigheidje zelfs.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het eerste waar ik aandacht na dit gelezen te hebben was galstenen bij mij ook na de bevalling begonnen en zo te lezen dachten meerdere dames het.

Gelukkig ben ik hem kwijt van af 29 okt een feestdag :p

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Idd kleine onderzoek vijf min later sta je weer buiten en het doet geen centje pijn.

En je hebt ook gelijk de uitslag als de echoscopist zeg galstenen dan weet je genoeg.

Bloedprikken hoop dat je ha ook je leverwaarder na kijkt daar kunnen ze ook aan zien of je gal problemen hebt gal woord aan gemaakt door de lever. De galblaas zelf is een soort opslagplaats. Voor als je eet.;)

5. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik heb idd gezegd dat het misschien wel galstenen kunnen zijn. Mijn huisarts zei direct: Nee zal wel niet hoor, daar hoeven we geen onderzoek naar te doen! Oh ze zijn ZO LAKS!!

Als er uit het bloedonderzoek niks komt, wil ik gewoon een echo laten maken ... is toch geen grote moeite?

Alleen ben ik bang dat als er uit de echo niks vind mijn huisarts dan zoiets zal hebben van: Zie je nou, ik zei niet voor niets dat doorverwijzen niet nodig was?!

Ik ben al een poosje bezig geweest met het zoeken naar een andere huisarts, maar ze zitten vol hier. Heb gewoon het gevoel dat mijn huisarts me niet serieus neemt.

Ik weet ook niet wat ik dan moet doen, zodat ik (als er niks uit het bloedonderzoek komt) alsnog dan een echo krijg?!

6. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Gewoon op je strepen gaan. Anders andere huisarts.
    Vind zo'n reaktie niet normaal. Is niet aan hem om te oordelen.
    Doet de mld arts wel.

7. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik moet idd goed op mijn strepen staan, dat blijkt wel....!

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    huh wat een rare huisarts is dat zeg... heb je gevraagd waar hij het op basseert dat het geen galstenen zijn?

9. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ja ik slik medicatie, antidepressiva (wegens een zeer heftige periode na mijn bevalling) en nu zegt mijn huisarts dat daar gewoon de maagklachten van komen. Nu is het wel zo dat de maagklachten daar van KUNNEN komen ... maar er zomaar van uitgaan dat het daravan komt, vind ik echt raar! Onderzoeken is toch het beste, beter het zekere voor het onzekere toch?!

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja is inderdaad raar. Want hij redeneert wel waarom maagklachten zouden zijn maar niet waarom het geen galstenen kunnen zijn... heeft hij geen vervanger ofzo?

11. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Maag daar zeker niet van uitgaan. Hij kan er niet inkijken.
    Hij moet objectief blijven. En dat is hij nu niet.
    Zijn voorbarige conclusies om te zeggen dat dat door de antidepressiva komt.
    Aangeven dat je nu een verwijzing wilt naar een mld arts.
    Hij zal wel beoordelen hoe verder.
    Endoscopie, echo etc. met een paar simpele onderzoeken heb je snel uitsluitsel en ook minder zorgen. Want maagklachten maken je zeker niet vrolijker en dragen ook niet bij aan je psychische herstel.
    Gewoon doorkaarten.

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Second opinion aanvragen, volgens mij mag dat bij een andere huisarts dan je eigen.
    Dit is echt belachelijk hoor. Ik zeg niet dát je galstenen hebt, maar je hebt symptonen die er dusdanig op lijken dat je je niet moet laten afschepen met aannames van die huisarts.

13. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben snel bang dat ik me aanstel en dus laat ik me te makkelijk ondersneeuwen! Oh wat baal ik op zulke momenten van mezelf ... waarom kan ik niet gewoon zeggen: Ik wil die verwijzing, eerder ga ik niet weg ,,, of iets anders n die trend, zolang ik maar de verwijzing krijg?!

Ik ga zo bloedprikken, maar ik wil gewoon dat er daarna niet zomaar vanuit word gegaan wat het is ... niemand kan het immers vaststellen zonder onderzoek te hebben verricht.

Hoe pak ik dit nu aan? Ik moet meer lef hebben en gewoon door'zeuren' of second opinion laten doen ... maar ik laat me zo makkelijk oml*llen! Ik ben echt ***

14. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ze werken met z'n tweetjes, maar beide nemen ze hun patienten echt niet serieus en dat hoor ik van bijna iedereen die daar patient is, maar helaas zitten de andere vol en worden er nergens nieuwe patienten aangenomen!

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Heb je niet iemand die met je mee kan, die wat sterker in zijn/haar schoenen staat?

16. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Je kunt ook proberen met je zorgverzekeraar te bellen.
    Zeker als je niet bij een andere huisarts terecht kunt.
    Zorgverzekeraar geeft ook steeds vaker goed advies.

17. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik zal eens kijken of er idd iemand met mij mee kan gaan!
    En anders zal ik idd mijn verzekering eens bellen! Kijken wat die zeggen!

Bedankt Alvast!

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ise Bo, ik lees dat je AD slikt.
    Heb je geen hulpverlening achter je staan ofzo, die voor jou je huisarts kunnen bellen?
    Want, jouw kleintje gaat hier wel onder lijden.
    Echt meis, ik vind t zo erg dat ze je zo laten lopen ermee!
    Heel veel sterkte en wijsheid en ik hoop dat je snel van die vreselijke pijn af bent!
    En je lekker kunt genieten van je kleintje!

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ise bo ik denk altijd zo... er zijn altijd grotere aanstellers dan ik dus de dokter is wel wat gewend ;)
    En vanavond is hij jou weer vergeten.

Als de dokter de juiste dingen heeft aangekruist kunnen ze zien of je galstuwing hebt. Dat is niet altijd zo bij galstenen maar wel 1 van de symtomen. Anders gewoon volgende keer naar de huisartsenpost gaan. Daar stuurden ze me altijd door naar de eerste hulp dus dat is weer een andere ingang...

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben gewoon gelijk steeds naar de SEH gegaan, daar moeten ze ook naar kijken!
    Er werd me ook gezegd dat ik vooral mocht komen en desnoods een ambulance mocht bellen (al kwam die niet haha).
    Nee, ik vind dit echt gevaarlijk.
    Als je galstenen hebt, kunnen die steentjes klem komen te zitten in je galwegen of bij je kringspier (soms word deze iets wijder gemaakt zodat ze door kunnen vallen, gebeurd tijdens een ERCP) ben je verder van huis.
    Ik vond het een vreselijke tijd en gun het mijn ergste vijand niet toe!
    Ik heb zoveel van mijn 2e kindje gemist daardoor, bah!

Deel Deze Pagina