Even ter inleiding. Mijn ouders zijn op vakantie. i.v.m. de zaak hebben ze de huistelefoon doorgeschakeld naar mijn moeder haar mobiel, die ik hier thuis heb. Gisteravond ging die mobiel. Een man vertelde dat hij belde over de afspraak van a.s. dinsdag voor het afhalen van de laptop. Vertel die man dat ik van niets weet en dat hij verkeerd zat. Vroeg hem welk nummer hij belde en idd het was het huisnummer van mijn ouders. Ik begon te twijfelen (mijn ouders hebben pas een nieuwe laptop maar op de oude staat de boekhouding nog dus kon me niet voorstellen dat ze die zouden verkopen) en heb met die man afgesproken dat ik hem weer zou bellen. Mijn pa gebeld en idd hij heeft niets te koop. Dus ik die man weer gebeld en toch nog even doorgevraagd. Nu heeft diegene die de laptop te koop aanbied het oude adres van mijn ouders gebruikt, waar ze inmiddels al zo'n 8 jaar niet meer wonen. Toen ik vroeg naar de voornaam zei hij Jaap. Jaap is een oom van mijn vader (zelfde achternaam dus) die al ruim 2 jaar niet meer leeft. Hij woonde ook in de zelfde straat als mijn ouders, 8 jaar geleden. Verder noemde hij een 06nr bij die ik niet ken. De advertentie kan ik niet weer vinden op MP. Dus waarschijnlijk is die al verwijderd. Vind het allemaal zo vreemd. Wie is er zo ziek om iemand anders zijn gegevens te gebruiken!!
raar :S Vast een bekende,omdat veel gegevens toch wel overeenkomen.. oud adres van je ouders/naam enz..
Vraag dat 06 nummer anders nog eens aan die man, dan kun je die bellen. Misschien kom je dan meer te weten!? Wel een hele rare situatie!
Weet niet of het een bekende is. Die had dan toch wel mijn vader zijn naam gegeven en ook het goede adres denk ik. Die vent bellen zit ik niet zo op te wachten. Ben dan verbaal niet sterk genoeg.
erg raar dit... ik zou ook eens dat gsm nummer bellen (of laten bellen door je vriend/man, of een kennis die wel verbaal genoeg is aan de telefoon...)
oei dat is vervelend zeg! Komt idd wel eens vaker voor dat ze iemand anders gegevens gebruiken om zo wel geld te krijgen maar geen product te leveren.
Wij hebben het zelf ook al eens gehad weet dus dat het vaker gebeurd. Ook met een computer. Er belde toen ook iemand op en die was helemaal over de zeik. Ik moest niet zo flauw doen en als hij verkocht was het dan zeggen en de advertentie verwijderen. Ik wist van niks. Blijf het raar vinden wie doet nou zoiets.
Ik heb het ook eens gehad. Ik zou iets op gaan halen en bleek dat adres helemaal niet te bestaan. Ik had een nummer opgezocht via google wat bij dat bedrijf zou horen en kreeg toen een vrouw aan de telefoon die helemaal gek werd van alle telefoontjes.
Ik zou er even melding van maken bij de politie, zeker als je nog zoeen advertentie tegenkomt dan kan je die meesturen.