We willen sparen voor de kids nu 0 en 2 jaar. We hebben een start bedrag van 2000 euro per kind en kunnen per maand ongeveer 50-75 euro per kind sparen...maar waar kunnen we nu het beste sparen??? de rente is momentele echt belachelijk laag, ik zag een spaarverzekering bij Dela met een vaste rente van 2,75% en eventuele winstdeling. Dat is hoger dan welke bank en ook hoger dan de zilvervloot van de SNS maar wat als de rente straks weer omhoog gaan?? Zijn er mensen die dit ook uitgezocht hebben en wat doen jullie??
Wij hebben rabo vast staan.. Eerste jaar 4.2% rente en word elk jaar iets minder .. 18 jaar staat t vast
ik spaar momenteel niet, is er echt het klimaat niet voor. Ik geef mijn geld uit aan ons huis (tuinaannemer, zonnepanelen, verf en kinderkamermeubelen). Zo zijn al die zaken gedaan tegen dat de crisis optrekt en dan kan ik gaan sparen tegen een veel beter tarief voor de kinderen. Let wel op de geldontwaarding: een brood kost nu 2 euro (in belgie) maar wat over 20 jaar. Mss wel 10 euro, maar je gaat nooit 8 euro rente gekregen hebben, dus heb je minder geld aan het einde van de rit
Wij sparen vast 50 euro in de maand bij de ABN op zon speciale kinderspaarrekening die vast staat tot hun 18de. Wij hebben een tweede spaarrekening die wel in gebruik mag worden voor grotere dingen, daar gaat het geld van de actuele spaarpot in (kleingeld), en daar spaart opa ook op. Samen die afspraak gemaakt.
Ik wil denk ik naar Zilvervloot, omdat je die 10% bonus rente krijgt. als we 50 per maand sparen tot zijn 18e ongeveer 12000 euro lijkt me zat. Daarnaast spaart oma voor zijn rijbewijs auto e.d. Maar ik wil het vrij opneembaar voor zwemles en dat soort dingen. Dus die 12000 gaan we niet halen..
Wij hebben een spaarrekening bij de Rabo. We hebben ervoor gekozen om het geld vast te zetten tot onze dochter 16 is. We krijgen 4,2% rente en dit wordt elk jaar iets minder.
Zilvervloot? Nooit van gehoord... is die stabiel en betrouwbaar? Ik spaan nu bij de ing via de bonusrenterekening.
Ik heb dit rendement vergeleken met die van de zilvervloot en dan levert deze meer op Sparen voor uw kind met vaste gegarandeerde rente van 2,75% maar ja bij de zilvervloot is de rente variabel en kan dus alleen maar omhoog zou je zeggen
Wij wisselen regelmatig van spaarrekening, tis maar net waar de rente het hoogst is. Al is dat nu nergens spectaculair. We kiezen wij er bewust voor de rekeningen op onze naam te hebben en vrij opneembaar. Je weet maar nooit hoe de toekomst loopt
Ik heb voor beide kids een groeirekening waar ze bonusrentes krijgen op bepaalde leeftijden. Zit er prima... (ING)
Wij via de ing.. Gekoppeld aan onze rekening. We wisselen wellicht van spaarrekening als de rentes erg aantrekkelijk worden. Willen het wel vrij opneembaar houden, je weet maar nooit..
Wij hebben het niet vastgezet. De boete is bij de Rabo zo hoog als je het er voortijdig af wilt halen, als je het dan eerder zou willen gebruiken voor een opleiding of zo, heb je een probleem. Het staat nu gewoon op een regenboogrekening, ongeveer eenzelfde startbedrag en ieder kwartaal gaat de kbs erop.
Je kunt een groeirekening aanvragen en als ouders zijnde kun je daar ook altijd het geld opnemen als je dit onverhoopt nodig hebt en de storting terug boeken als je het een maand niet kunt missen. Wij maken nog wel eens gebruik van optie 2
Hier ook. Het deel wat gemist kan worden vastzetten voor een aantal jaren, dan levert het iets meer op. Maar momenteel levert het nergens wat op. Niet sparen is ook geen optie, er zal toch een keer een huis (deels) afbetaald moeten worden. Van de speciale spaarrekeningen voor kinderen heb ik niet zo'n hoge pet op. Vaak wordt er gelokt met een suf knuffeltje, maar de rente is vervolgens slecht. Misschien dat de zilvervloot hier een positieve uitzondering op is.
Wij sparen e25 per maand, per kind. Heeft mijn moeder ook gedaan, en ik heb er ondanks de inflatie een heleboel nuttige dingen mee kunnen doen.. Ik wil het nog gaan vastzetten, maar volgens ABN kon dat niet? Rente mogen wij vanuit geloofsovertuiging niet ontvangen dus die gaat sws richting een goed doel
Wij sparen voor onze dochter bij ABN. 75 per mnd. Ze krijgt elk jaar rente en elke 5jaar nog eens extra rente. Wilde nu net de naam opzoeken, maar kan hem niet meer vinden.....?!
wauw wat een bedragen zie ik voorbij komen. Wij sparen per maand dat het kind oud is 10 euro. dat is in totaal voor ons 30 euro per maand. Dit doe ik binnen mijn eigen rekening, daar kan een visuele spaarpot maken.