Ik ben zelf heel relaxed en daardoor zoonlief ook.. hij gaat gelijk spelen er kan nog net een kus en knuffel af.
Hier nooit een probleem geweest, ons zoontje ging ook pas met 16 maanden, pas de laatste weken ineens, maar ik weet dat het na vijf minuutjes over is, dat scheelt! Het gaat vast snel over, 16 maanden is een moeilijke leeftijd, de leidsters waren ook zeer verbaasd dat hij zo makkelijk was, ik ken genoeg kindjes die inderdaad ook met die leeftijd gingen en waar het echt een poosje drama was.
Mijn dochter gaat vanaf 5 maanden oud naar de opvang (3,5 dag in de week). Dit gaat vanaf het begin super. Als we binnen komen doet ze eerst of ze verlegen is en dan gaat ze naar haar juf om te knuffelen. Dan krijg ik nog een kus en zwaait ze mij samen met de juf uit voor het raam. Eigenlijk dus nog nooit een probleem gehad (gelukkig)!
Dit! Mijn kids zijn eigenlijk vrijwel altijd makkelijk geweest met wegbrengen. En nee, het is niet leuk als een kindje gaat huilen maar ik wist eigenlijk altijd wel dat het na max 5 minute over zou zijn. Ik zie erg veel ouders die tijdenlang blijven hangen en niet duidelijk zijn in hun afscheid. Absoluut niet handig.
Ik mocht bij de oudste blij zijn als ie me nog gedag zei, want bij binnenkomst, wist ie niet hoe snel ie moest spelen. Eerste dag school, idem. De jongste, vind het ook wel gezellig op de opvang... Geeft geen kick.
Wat erg. Is hij nooit eerder naar de opvang geweest dan? Want dit lijkt me nu ook wel een moeilijke leeftijd om zoiets te introduceren. Mijn dochter gaat al sinds ze 4 maand oud is. Ze is er altijd heel blij, wilt ' savonds ook niet naar huis met mij. Liever zo, als ik jouw verhaal lees.
Mijn zoontje gaat sinds hij 7 maanden is, en ook nog iedere keer huilen.. In het begin zat ik ook huilend in de auto, zeker als hij gillend achter me aan kwam kruipen met een handje wanhopig in de lucht. Maar... Het schijnt een voorbeeldig kind te zijn, dat heel de dag lief speelt, goed slaapt en eet. Hij wil niet dat ik ga, en ik wil eigenlijk niet gaan, en dat weet hij misschien wel. Ach, zolang ik aan het eind van de dag een gelukkig kind mee naar huis krijg kan ik er wel mee leven. En inmiddels is hij ook wat beter af te leiden, en glip Ik vaak stiekem weg.
Doet pijn he. Ik sta al bijna te janken als hij gewoon vrolijk is. Laat staan wanneer hij moet huilen! Maar t is echt zo dat 9 van de 10 kindjes even een moeilijk moment hebben bij het afscheid en daarna gewoon lekker gaan spelen. En mijn ervaring is ook dat ik altijd mag bellen om te vragen hoe het gaat.
Tot 10 maanden vind ze het prima, vanaf toen is het regelmatig wel even huilen als ik wegga. Ijsbeer dat t over is voor uk goed en wel de deur uit ben. Dus even slikken en een dikke knuffel geven en dan maar gaan.