Iemand een idee? Luca krijgt volledige bv, met af en toe een flesje kv (vooral na de laatste voeding). Mijn tepels deden al enorm veel zeer bij het aanhappen, ondanks dat hij dat wel goed doet. Maar nu doen mijn borsten ook enorm veel pijn! Ze zijn vol, heel vol. Kolven scheelt wel, maar ik ben bang dat als ik kolf ik juist de bv stimuleer en dat het alleen maar meer en meer wordt. Help?
De eerste vraag die in me opkomt is waarom je hem kunstvoeding bijgeeft als je zelf overvolle borsten hebt. Als je daarmee stopt, gaat hij je borsten vanzelf beter leegdrinken denk ik. Oja en ik weet het allemaal niet precies meer, maar als je direct voor of direct na een voeding kolft, is het geen extra stimulatie geloof ik. Dus je kan wel kolven, maar dan beter niet tussen de voedingen door maar direct erna. En masseer je borsten af en toe een beetje onder een warme douche, dat helpt echt bij pijnlijke gezwollen borsten. Pas op dat je geen borstontsteking krijgt, dus bij twijfel hulp inroepen! Succes ermee!
Bij mij heeft een klodder bepanthen op de tepels enorm geholpen destijds. Enne ik zou geen flesje KV geven hoor, met volle borsten. Als het je gaat om het opbouwen van een reserve.... dan je liever je productie omhoog helpen dmv kolven. Enne je kindje komt al bijna in de eerste regeldagen terecht. (Om en nabij twee weken, en zal dan ook meer drinken.).
Bedankt voor het meedenken! Die kv krijgt hij omdat hij na de laatste voeding zelfs als hij prima gedronken heeft toch blijft huilen en niet wil slapen. Aanvullen met een fles zorgt er voor dat hij gaat slapen, dus blijkbaar heeft hij aan de laatste voeding niet genoeg. Het lijkt trouwens wel alsof ik last van een soort stuwing heb bedacht ik vanacht, maar kan dat in de 2e week? Ik heb vorige week er al last van gehad, dat was na 2 dagen over. Hij heeft volgens mij al een regeldag gehad, hij kwam zondag om de 2 uur. En nu dus weer om de 3 uur met als gevolg dat ik met een overvolle fabriek blijf zitten. Wat een gedoe nog zeg!