Auw m'n stuitje!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nen87, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi meiden,

Sinds een week of 2 heb ik echt gigantisch last van mn stuit. Sommige dagen gaat het goed, maar er zijn dagen dat ik eigenlijk niet weet hoe ik moet zitten en fietsen is dan ook een crime. Op die dagen heb ik ook vaak last van mijn schaambot. Voornamelijk als ik opsta uit zit/lig.
    Herkent iemand dit? En wat kun je er tegen doen?

Groetjes

2. emje

emje Niet meer actief

ik heb het helaas ook. echt super vervelend. ik weet alleen niet wat je er tegen kan doen. het is me eerste zwangerschap dus nog geen ervaring.

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Heb jij het al eens besproken bij je vk? Ik moet er de 28e weer heen en zal het dan zeker aankaarten!

4. dieni

dieni Actief lid

17 mei 2010
    113
    0
    0
    Inderdaad mijn stuitje is af en toe best pijnlijk voorzal met fietsen en zitten haha..ik zal het eens navragen..moet ik wel wachten tot 3mrt haha dan heb ik pas een controle..

5. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik heb hetzelfde gehad in de zwangerschap en helaas nog maanden erna,hoe het komt? geen idee hoe kom je ervan af? ook geen idee helaas, bij mij was het van de ene op de andere dag verdwenen!

succes dames.

6. avd

avd Lid

14 jan 2011
    56
    0
    0
    Staat bekend als bekkeninstabiliteit dan heb je ook pijn aan je stuitje en schaambot en kun je nog meer klachten erbij hebben.

Sterkte

7. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Ik heb hier al sinds mn 16e last van.... Bij mij is er helemaal niks aan te doen. Ze hebben er geen verklaring voor en ook geen behandeling... Ik hoop voor je dat je er vanaf komt na je zwangerschap. Ik moet er volgens de huisarts maar gewoon mee leven :S pfffff

8. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik volg nu een opleiding voor zwangerschapsyogadocent en toevallig hebben we gisteren die klacht besproken. De pijn ontstaat doordat je bekkenbodemspieren zijn aangehecht aan je stuitje, door je zwangerschap komt hier veel druk op te staan en daardoor heb je pijn aan je stuitje. De balans tussen wat deze aanhechting kan hebben en de hoeveelheid belasting die het moet verduren is uit balans. Het is dus belangrijk om hier iets aan te doen, veel afwisselen tussen in- en ontspanning en bekkenbodemspieroefeningen doen om de spieren daar te ontspannen en aan te sterken.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Dat heeft te maken met je bekken. Bij een bekkenfysio kun je er goede oefeningen voor krijgen, waardoor de klachten kunnen verminderen. Bespreek het met je vk/gyn, die stuurt je dan ws door. Ook kun je zelf een afspraak maken met een bekkenfysio.

10. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

8 okt 2010
    214
    0
    0
    Oh dat is zo verschrikkelijk....!! ik heb het al weken.. en plus ook bij me schaambot. voor al aan de linke kant, en als ik lig of zit kan ik nauwelijks me linke been bewegen en optillen.

Lijkt of me schaambot gewoon gekneusd is, eerst was het alleen me stuitje, en nu sinds een weekje de pijn in schaambot ook er bij.

Ja die botten moeten soepeler worden hé, en klaar maken voor de bevalling.. lijkt als of van voor naar achteren dat de botten uit elkaar willen scheuren... hihhih zon gevoel..

maarja het hoort er bij, nog fftjes volhouden.

11. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Dit lijkt me inderdaad bekkeninstabiliteit, ik heb er deze zwangerschap ook last van!
    Bij mijn eerste geen last gehad!
    Maar wat is het pijnlijk he, ik kon halverwege de zwangerschap al nauwelijks zonder pijn mijn bed uitkomen en we hebben hem dan ook al heel vroeg verhoogd!
    Ook draaien in bed doet pijn, te lang in dezelfde houden zitten/liggen/staan.
    Ik ben echt blij als deze zwangerschap erop zit en hoop dan ook dat het daarna niet pijn blijft doen!
    Hoorde het vaker van vrienden/bekenden dat ze het hadden maar ik had niet durven denken dat het zoveel pijn doet!

Deel Deze Pagina