Sorry zou allemaal wel een beetje vies klinken.. Ik heb de hele week al hele zere ontlasting, sinds de zwangerschap.. heb ik een aambei maar eigenlijk nooit last van gehad. Nu heb ik 2x de grote boodschap gedaan met pijn maar vandaag ging ik naar de wc.. het deed mij zo zeer de ontlasting het zweet brak mij echt letterlijk alle kanten uit, kon mij totaal niet ontspannen.. het moest gewoon weer terug, als ik door ging zetten.. kon ik wel huilen zo erg! En nu durf ik bij drang eigenlijk niet meer naar de wc.. Help.. Wat is dit ineens??
Het kan zijn dat je aambei kapot is gegaan en dat is echt heel pijnlijk. Heb zelf een regelmatig terug kerende aambei en heb ook regelmatig een paar dagen ertussen dat het heel erg zeer doet. Als mijn ontlasting een paar keer heel stevig is geweest dan begint het vaak. Ik probeer er dus nu voor te zorgen dat het wat minder hard is door het gebruik van vezels.
Zoals Marietje zegt veel vezels eten, hierdoor wordt de ontlasting soepeler. Je kan ook bij de huisarts of apotheek een verzachtende zalf vragen voor je aambei. Wel naar zeg!
mijn tip als je problemen hebt met poepen.. eet anta flu... je poept echt je darmen leeg normaal kan ik heel moeilijk naar toilet.. sins paar dagen eet ik anta flu ivm zere keel (en omdat ik ze toch ook wel lekker vind) nou 2 keer op een dag.. op lange termijn zal het geen beste oplossing zijn maar om de ff af te zijn hihihih
Ik drink altijd Yakult, moet ook goed zijn voor ontlasting. Dan gaat het zeg maar soepel naar buiten. Heb je hele harde ontlasting ?Maar inderdaad er kan ook een aambei geknapt zijn. Zal ff langs je HA gaan... Te pijnlijk!
Vezels en veel drinken. Geen banaan (dat verstopt je juist) en ook geen beschuit. Ook geen wit brood eten. Verder zou je bijv kiwi's kunnen eten. Maar veel drinken sowieso. Als dat niet helpt kun je idd lactulose gebruiken of even bij je h.a om een receptje vragen voor zakje met vezels.
Ik heb na de zwangerschappen een anaal fisuur. Zeer pijnlijk! Met goede voeding en dagelijks lactulose gaat het goed. Stop ik 2 dagen dan ben ik de pineut! Ga naar je huisarts, dan weet je zeker wat het is en kan het juist behandeld worden!
@klarinet. Je kunt zalf krijgen voor die anaal fissuur he. En als die niet helpt laat je doorverwijzen naar het ziekenhuis. Heb ik ook gedaan en heb er een spuit botox omheen gehad. Nu is poepen weer een opluchting ipv een hele bevalling. Voor de aambei evt aambeienzalf curanol op sperti smeren
Lijnzaad en extra boter op je brood smeren werkt bij mij altijd goed. Helaas heb ik hetzelfde probleem. Ik vrees ook altijd voor de wc...