Heeft er iemand ervaring met de epi-no Hoe vond je het? Heeft het geholpen bij de bevalling? En als je ook een bevalling zonder hebt gedaan hoe was het verschil?
hier ook heel benieuwd! ik heb het ding bij een cliënt (voor gebruik) gezien en kon me er helmaal niks bij voorstellen dat het zou helpen.
Voor mij is het vooral heeft het echt zin? Ik bedoel je lichaam geeft toch aan wanneer het kindje eruit mag? (beetje rare zin maar jullie snappen het vast)
Ja ik! Ik ben erg enthousiast. Ik weet niet hoe mijn bevalling zonder epi-no was gegaan maar door de epi-no voelde ik wel heel goed hoe, en welke richting op, ik noest persen en kon ik dus ook heel erg gericht persen. Ik was sowieso erg rustig maar ik sluit niet uit dat de epi-no heeft meegewerkt aan mijn 'zelfverzekerdheid' tijdens de bevalling. Vooral met persen heb ik er dus zeker wat aan gehad en heb ons mevrouwtje er in 6 minuten uitgeperst. Geen knip trouwens, maar misschien had ik zonder epi-no ook geen knip gehad. Straks ga ik hem gebruiken om mijn bekkenbodem weer te versterken. Ik was in eerste instantie niet van plan de epi-no te gaan gebruiken. Uiteindelijk op advies van de gyn heb ik hem toch wel aangeschaft en achteraf blij om!
Ben benieuwd, vorige bevalling wel geknipt naar dat lag aan hoe mijn dochter lag. Het lijkt me eigenlijk onzin voor veel geld
Daarom dit topic geopend ik wil graag ervaringen horen Ik twijfel over de geloofwaardigheid maar als er hier mensen zijn met ervaringen....
Denk dat je nergens zekerheid hebt, maar waarschijnlijk de kans kleiner maakt. Maarja wil ook wel eerst meer meningen horen
Verlosafdeling en gyns van ons ziekenhuis zijn in ieder geval erg enthousiast. Ik heb enkel mijn eigen ervaring.
Ik heb het niet gebruikt, ook niet gemasseerd of andere voorbereiding. Nooit geknipt of gescheurd, terwijl mijn kinderen toch 7 en 8 pond waren dus gewoon normaal formaat. Eerste keer 10 minuten geperst en tweede keer 3 seconden, dat was echt een stortbevalling.