Auw..spoed!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Meis28, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Heb sinds vannacht geloof ik een borst ontsteking of obstructie in een melk kanaaltje? Geef al 8 maanden (vandaag precies :)) borstvoeding en het is me nooit eerder gebeurd. Heel erg pijn in mn linker borst aan de binnenkant, kant van decollete zegmaar. Werd er vannacht wakker van omdat ik niet lekker lag en het dus pijn deed. Heb maar gekolfd maar dat hielp niets, daarna een warme kruik er op gedaan. Van morgen gedouched en mn baby gevoed en de spanning is er nu iets meer af maar blijft pijn doen en ben vandaag hele dag aant werk! Wat kan ik doen?? En hoe komt dit ineens?

2. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Heb het ook 1 keer meegemaakt in de afgelopen 6,5 maand, omdat ik absoluut niet aan de medicatie wenste te gaan heb ik alles opalles gezet om haar lekker veel te laten drinken en dit hielp binnen 2 a 3 dagen dus gelukkig geen antibiotica kuur nodig gehad

3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Borst goed legen door voeden en of kolven, en de plek masseren. Voor voeden borst warmen. Na voeden lekker 10 min koelen. Evt kun je paracetamol nemen en als je mag ibuprofen remt evt ontsteking.
    Beurse pijnlijke gevoel blijft het langst. Maar elke dag moet het iets beter worden. Doe het verder rustig aan.

4. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Goed blijven masseren, da's wel belangrijk.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok bedankt! En masseren gewoon draaien met vingertoppen van af de plek richting de tepel? Vind het zo gek dat ik dit ineens heb, misschien wel omdat mn zoontje wat minder goed de borst leeg drinkt. Kolven vind ik soms ook lastig, na een tijdje komt er gewoon niks meer maar weet niet of de borst dan al wel leeg is.. Ik kolf 1 keer per dag op het werk. Morgen ben ik weer drie dagen vrij dus dan idd maar wat vaker aanleggen...

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    ps. de andere borst doet langs de buitenkant ook iets pijn. Als ik er op druk. Maar minder erg dan de linker borst, die heeft echt een pijnlijke plek, ik hoef er maar heel licht langs te wrijven met mn hand en het doet al pijn, vanmorgen zelfs als ik al bukte

7. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu?
    Hopelijk weer beter... Ik heb ook borstontstekingen gehad, bij mij kwam het heel snel opzetten, ook gelijk met koorts...
    Eigenlijk zijn alle tips al gegeven, veel masseren, ook tijdens kolven en tijdens voeden. Dat kan soms pijn doen, maar daarna voelt het echt beter!

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Dankje! Ja bij mij was t eigenlijk ook ineens daar, zaterdag nacht en voelde me zondag meteen al niet lekker. Ben gisteren bij de verloskundige geweest want moest daar toevallig zijn en zij heeft gekeken en zei meteen al dat het mastitis was en heeft me ook meteen paracetamol en een 8-daagse antibiotica (amoxiciline) meegegeven. Moet nu m'n zoontje dus vaak aanleggen en masseren maar donderdag moet ik weer werken dus hopelijk geeft t dan niet weer last. T gaat vandaag redelijk alleen doet het sinds gisteravond ook echt pijn wanneer hij aanhapt/begint met drinken aan die borst , :-/ hoort dat erbij?

Deel Deze Pagina