auw tandjes..reden om af te bouwen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door bunchy, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113
    Mijnzoontje heeft twee tandjes onder die doorkomen.. nog maar een heel klein stukje maar... vandaag had ik al een bloedende tepel!
    Hoe moet dit als ze straks echt groot zijn? ze zijn zo scherp..
    Ik heb geen zin om weer die pijn te moeten doorstaan zoals de eerste 6 weken..
    Ik geef nu ruim 7 mnd borstvoeding overigens...

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Sem heeft mij in de 22 maanden borstvoeding 1x gebeten.
    ik heb hem toen meteen "afgekoppeld" en nee gezegd (geroepen meer als reactie) Hij heeft me daarna nooit meer gebeten....

maar complimenten over je 7 maanden hoor!!!!

3. Sijke

Sijke Bekend lid

Hoi,

Het is natuurlijk aan jou om te stoppen wanneer je wilt, maar op zich is het krijgen van tandjes geen reden om te stoppen. Zowel je kindje als jijzelf moeten er even aan wennen.

Heeft je kindje gebeten dan, dat je een bloedende tepel had?
    Mijn ervaring is dat je wel een (paar) keer gebeten zult worden, maar als je dan duidelijk 'nee!' zegt en je kindje direct van de borst haalt dan hebben ze toch al snel in de gaten dat dat niet de manier is.
    Of misschien mpet je je kindje iets anders aanleggen, iets schuiner liggend in plaats van rechterop zittend, dat kan ook net schelen.

Succes ermee.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M heeft mij nauwelijks gebeten. T wel wat vaker. Tja. Vervelend. Maar voor mij geen reden om te stoppen ...

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ons zoontje heeft sinds een paar weken zijn eerste tandje en de tweede komt nu net door. Ik heb er geen last van, zijn tong ligt tussen mijn tepel en zijn tandje(s) als hij drinkt. Ik dacht dat alle kindjes dat deden?

6. fafje

fafje Niet meer actief

hier nog geen tandjes, amar wel vaak dat ik denk dat ze er aan komen, hij heeft me een tijd als bijtring gebruikt...ik doe altijd afkoppelen en nee zeggen haha...niet dat ie daar iets van snapt, maar hij gign ineens wel rustgi doordrinken..

ik zou het geen reden vinden om te stoppen, maarja als hij het niet kan laten jou steeds te bijten, haha tjaaaa dat wordt het wel erg pijnlijk

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    mijn jongste kreeg met 4 maanden al zijn eerste tandjes. hij heeft me 2x gebeten in het begin en toen was ik bang dat ie zou blijven bijten, maar na die 2x nooit weer gebeten en heb ik tot 9 maanden gevoed (toen had hij er inmiddels 4 trouwens) was geen probleem!

8. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Mijn dochter kreeg ook met een maand of 4 al dr eerste tandje.Nu is ze ruim 9 maanden en heeft 4 heel scherpe :$ voortandjes.
    Ik moet zeggen dat ze me regelmatig flink te pakken heeft en dat dat behoorlijk pijnlijk is.Is zeg dan direct NEE dan lacht ze een keer en drinkt ze rustig verder.
    Voor mij zijn de tandjes geen reden om te stoppen met borstvoeding.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier heeft Irem me een aantal keer gebeten in de periode dat haar eerste tandjes doorkwamen, geloof rond de 7 a 8 maanden. Dat deed flink pijn, zowel met als zonder tandjes. Ik heb haar consequent elke keer dat ze het deed losgekoppeld, 'nee' of 'niet bijten' gezegd en weer aangelegd. Meestal zag ik het al aankomen aan haar ondeugende blik en het was ook altijd aan het einde van de voeding. Als ze dan nog een keer beet was het einde verhaal en afgelopen voeding. Ik moet zeggen dat het echt een periode was (en ook zeker niet elke voeding hoor); ondanks het feit dat ze nu 5 tandjes heeft en nr. 6 doorkomt bijt ze me nooit meer eigenlijk. En als je kindje goed drinkt hoor je die tandjes ook niet te voelen. Dus ook hier geen reden om te stoppen.

10. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    HIer is nu één tand door, maar heb er (gelukkig) nog geen last van. Geen idee dus.

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    met 4,5 maand al de eerste 2 tandjes. een week of 2 geleden beet ie en ik schrok er zo van dus ik riep heel hard: AUW!
    hij keek me aan en begon me toch te huilen, dat arme ventje. hij heeft het niet meer gedaan daarna, geloof dat ie nogal geschrokken was ervan

12. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik ben na 11 maanden gestopt, toen had mijn zoontje 4 tandjes en begon er schik van te krijgen om mij te bijten. Na twee keer heb ik wel besloten om te stoppen. Ik vond het verschrikkelijk zeer doen en dat was het mij niet waard(bloedende zere tepels..).

Dus, voor mij wel een reden om te stoppen geweest!

En ik lees dat je al 7 maanden BV hebt gegeven! Daar mag je al trots op zijn hoor! Ze mogen inmiddels zo veel andere dingen dat hij zijn vitamientjes ook uit andere voedingsmiddelen kan halen!! Doen waar jij je goed bij voelt hoor!

Deel Deze Pagina