ik heb een vraag mijn dochter is nu 4 maanden en heeft nu dus 2 tanden maar soms gaat ze kauwen op bijt opeens in me tepel en gooit dan haar hooft achterover AUWWWW mischien tips
Oei, vervelend! Milan deed dat ook. Meestal schrok ik daar erg van en riep ik heel hard auw. Daar schrok hij dan weer van en dan was 't bijten (iig tot het eind van die voeding) even over. Na een paar weken stopte Milan er helemaal mee. Nu bijt ie alleen nog als er een nieuw tandje door aan 't komen is. Ik zou zeggen: even loskoppelen, ergens anders op laten bijten (bijtring bijv.) en dan weer verder laten drinken.
In ieder geval even stoppen met drinken op dat moment. Thirza doet het hier alleen af en toe als ze geen honger (meer) heeft en aan het spelen is, maar dan is het avste prik afgelopen met de voeding. Verder geen tips als het tijdens het voeden gebeurt.
Mijn zoontje doet het ook, maar dan met 8 tanden... Dan bijt hij ineens keihard en wil niet meer loslaten. Ze zeggen altijd dat je niet moet gaan gillen dan, maar ik kan het echt niet helpen. Ik duw dan een vinger tussen zijn tanden om het mondje weer opeens te krijgen, en vervolgens mag hij niet meer drinken. Ik merk overigens wel dat hij eigenlijk geen honger meer heeft als hij dat doet, en vaak voel ik het ook aankomen. Dan is hij was onrustiger.
Als je kindje goed is aangelegd kan hij/zij niet bijten. Kindjes die goed zijn aangelegd hebben hun tongetje over de ondertanden. Dus als ze dan zouden bijten dan bijten ze zichzelf. Als je goed oplet zou je dus van te voren kunnen afkoppelen. Veel al bijten kindjes in het begin van de voeding als de tsr er nog niet is of volgens je kindje niet snel genoeg komt. Of een kindje bijt aan het einde van de voeding omdat het geen honger meer heeft. Dan kun je snel loshalen met je pink in de mondhoek van je kindje. Probeer eens op te letten of je het ziet aankomen. Vaak is het maar tijdelijk, mischien heeft je kindje nu last van een doorkomend tandje.
Op het moment van bijten je kindje in de borst duwen zodat zn neusje dichtgedrukt wordt, daar schrikt ie van en laat gelijk los. Mijn zoontje heeft het daarna niet weer gedaan! Ehm natuurlijk alleen even voor de schrik he, geen seconden lang hahahaha.
mijn dochter heeft een paar keer gebeten toen ze tanden kreeg. dit heeft niet heel lang geduurd, want bij de laatste tanden deed ze het al niet meer. ik stopte dan met voeden en gaf haar een bijtring. pas een tijdje later als ik het idee had dat de behoefte om te drinken groter was geworden dan de behoefte om te bijten probeerde ik het nog eens. succes!
Bij mijn Vince (whahaha) hielp dat helaas niet... Hij trok gewoon zijn hoofd naar achteren zodat hij kon blijven bijten en toch weer adem kreeg...
Oehhhhhhhhh dat doet zeer he!! Een van mijn schatjes had ook van die streken, als ik eraan terugdenk voel ik het nóg. Ik koppelde hem dan meteen los en zette hem 'streng' andersom op schoot, hij wist al heel vlug donders goed dat dát dus niet de bedoeling was. Na een tijdje mocht ie dan weer verder drinken en meestal deed hij het bij die voeding dan ook niet meer. Maar als inderdaad de TSR niet snel genoeg kwam deed hij het toch wel eens hoor...
Mijn zoontje doet het juist wel eens als hij genoeg heeft gehad. Dan heeft hij geen honger meer en wil gaan 'spelen'. Alleen vind mama het niet zo'n leuk spelletje.
Tijn doet dat ook... bijten en dan zijn kopje achterover gooien. MIjn man noemt het trekdrop. Heb het idee ook als hij dit doet dat hij geen honger meer heeft, want als hij afgekolfte melk krijgt dan kauwd hij ook op zijn flessenspeen
Ilana heeft dat ook gedaan toen haar tweede ondertandje doorkwam. Was na een week over. Ik had hele dunne silliconen tepelbeschermers gekocht bij de apotheek.