Hoeveel voeding geven jullie mee naar de oppas voor een kindje van bijna 6 maanden? Vind het zo moeilijk. Mijn dochtertje is gauw tevreden dus daar kan ik ook niet naar kijken. Als ik een hele dienst draai dan voed ik om 5: 30 en krijgt ze om 9:00 -9:30 een flesje afgekolfde melk en om 13:00 weer een flesje afgekolfde melk, om 15:30 kom ik haar weer ophalen en voed ik haar thuis gelijk. Nou vind ik het best moeilijk over hoeveel ik mee moet geven. Ik deed 2 flesjes van150 ml is dit genoeg? Ze is er tevreden mee.
Hi! Ik geef ook max 160 cc per voeding hoor! Nu mijn zoontje flink wat vast voedsel tot zich neemt, zijn we aan het proberen twee grotere flesjes aan te bieden ipv 3 kleinere flesjes. Als je dochter tevreden is en goed plast en poept lijkt me dat een heel goed teken dat het zo goed gaat!
Dank je. Denk dat het wel goed zit dan. Soms krijgt ze ook wel een een flesje van 160 mee. Ligt er dan maar net aan hoe ik uit kom met de hoeveelheden uit de vriezer. was even onzeker omdat ik wel lees dat fv kindjes vele grotere flesjes krijgen. Maar dat is eigenlijk ook niet te vergelijken. Ben weer gerust gesteld
De richtlijn was toch 150 ml x kg lichaamsgewicht, delen door het aantal voedingen per dag? (Met dan een max van 1000 ml per dag.) Dat is dan wel een richtlijn, de ene baby drinkt meer dan de ander en de samenstelling van de bv verschilt natuurlijk ook per kolfbeurt. Ik weet ook nog steeds niet goed hoeveel ml ik per voeding mee moet geven. Meestal doe ik het maar op de gok (vaak rond de 170 ml), als het wel te weinig is, dan haalt ze het bij mij later op de dag wel weer in...
Ik geef 300cc op een werkdag mee, en daar heeft mijn zoontje genoeg aan! Hij drinkt vaak 1x 140cc, 1x klein flesje van zo'n 50cc en nog een keer 110cc.
Wij gaven rond de 6 maanden ook niet te grote flessen, op een werkdag twee flessen van max 160. Ik vond het trouwens al lastig genoeg om dat bij elkaar te kolven. Nu drinkt onze dochter meestal minder (max 130), maar ze eet ook best veel en krijgt inmiddels ook water/thee/sap.