Wie weet dit? Freelancevacature

Discussion in 'De lounge' started by monkeylove, Oct 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

#1 monkeylove, Oct 12, 2009
    Last edited by a moderator: Oct 12, 2009
    Ik ben freelancer en had een paar weken geleden gereageerd op een freelancevacature via het internet.
    Ik kreeg meteen netjes antwoord dat ik aan de slag kon mits ik mijn cv en voor- en achterkant id bewijs zou opsturen.
    Dat heb ik dus gedaan en ze zei dat, zodra ze alles binnen zou hebben, mij de freelance overeenkomst op zou sturen... Alles goed en wel, ik wachten....... en wachten........ en nog eens wachten maar geen freelance overeenkomst.
    Dus ik heb vandaag maar eens een mail gestuurd om te vertellen hoe ik erover dacht en kreeg een postmasterdelivery dat het email adres niet meer bestond :(
    Alles leuk en aardig, maar kunnen zij bv fraude of iets kwaads in de zin doen met mijn id? Vind het toch wel een beetje vaag...

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    volgens mij kan het niet direct kwaad, alleen kunnen ze jou gegevens wel gebruiken bij het vervalsen van een id-kaart geloof ik.. zou voor de zekerheid even googlen op dat bedrijf/persoon om te kijken of je iets over hun kunt vinden...

3. monkeylove

Jah, heb erop gegogeld maar kan er dus helemaal niets over vinden :( Echt supervaag :(

4. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    mm vreemd....
    Je kan natuurlijk altijd even navraag doen bij de politie, misschien is het bij hen bekend

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Wat staat er allemaal in je CV?

Heb je verder ook bankgegevens gegeven?

6. monkeylove

Nee gelukkig niet.
    Jah gewoon mijn oude werkgevers en opleidingen enzo.
    Het standaard werk...

7. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Lekker dan.. Succes dr mee!..

K heb geen idee wat ze met je gegevens kunnen.. maar ik zou het toch goed in de gaten houden, of evt het aan de politie voorleggen..

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    je bsn-nummer staat op je id, weet dat vroeger illegale arbeiders wel eens valse sofinummers doorgaven

maar zou idd ook even melding/ navraag doen bij de politie

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Volgens mij kunnen ze niet zoveel met je gegevens. Voor bankzaken heb je toch nog altijd handtekeningen nodig.

Ik zou het zeker aan de politie melden. Mocht er namelijk toch iets gebeuren met je gegevens ( kans is klein) dan heb je in elk geval bewijs dat jij op tijd hebt gemeld dat je het direct al niet hebt vertrouwd.

10. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Geen ervaringen mee, maar zou het ook zeker even melden aan de politie !!

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik weet het niet hoor, maar het lijkt me wel kunnen dat iemand anders werk gaat zoeken met jou gegevens. Ik zou toch aangifte doen. En dan ook vragen of er verder iets is wat je moet/kan doen met dit.

Succes ermee

12. Blaak

Blaak Niet meer actief

ow dat is wel heel apart, ik ben ook freelancer maar dit nog niet mee gemaakt. wel dat ze niet uitbetalen, maar daar ben ik goed op voorbereid van te voren, haha.

13. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    Je handtekening staat op je id bewijs...

Ik zou even bij de politie informeren...

Share This Page