zwanger en energiedrank

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sweetdreams, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik hoorde pas dat je bij een prille zwangerschap gewoon net zoveel paracetemols mag nemen als normaal omdat je nog geen bloedband heb met het vruchtje.

Nu ben ik dol op energiedrank. Het is niet zo dat ik er dagelijks meerdere drink maar een stuk of 3/4 per week wel vaak. Ik weet dat het niet goed is in een zwangerschap, maar ik ben nu net 4 weken, dan zou ik dat toch nog gewoon mogen drinken?? Wanneer krijgt het vruchtje/mensje voeding via jou bloed?? En hoe zit dat dan met alcohol e.d.?? Misschien hele domme vraag hoor, ik drink nu sowieso al geen alcohol meer hoor, maar even voor het beeld zegmaar.

2. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ik geloof dat de navelstreng verbinding pas later begint bij n week of 11 ofzo?

maar goed alcohol gewoon helemaal vermijden omdat t in je lever blijft (en dat maakt t weer schadelijker)

verder dingen met zo hoge cafeine iets met mate
    liever niet natuurlijk maar drink op zo'n dag bv alleen zo een blikje
    en geen koffie en thee erbij (dan heb je niet de cafeine van koffie en thee)
    verder zitten er ook andere sleche stoffen in die dranken tis ook niet gezond voor jou 3/4 per week!

ik vind monster altijd lekker
    laatst had een vriendin het mee hier
    ik heb mezelf 1 klein glaasje gegund!

t leuke is! wat kun je dan genieten van dat ene glaasje zeg :D haha

dus ik zou gewoon heel soms een blikje nemen
    niet een paar keer per week
    maar eerder 2-3 keer per maand eens

want het is natuurlijk een oppep product, en helemaal als t kind groot word
    dan word t drukte in je buik hor! en je verstoot zeg maar het slaapsysteem van t kind lijkt me met die hoge cafine en therine ofzo? nog n stofje

3. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    hier ook zo'n addict.... ik blijf er liever vanaf... to be sure zeg maar... Op een inie mini slokje voor de smaak na...

4. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    ik hoorde dat 1 tje per dag mag maar niet meer. En met koffie was t 3 x per dag maar zeker niet meer?

5. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    zou zeer zeker niet gaan drinken , je weet het nooit. Energiedrankjes tja ieder voor zich natuurlijk maar lijkt me ook niet erg gezond al dat suiker enz. Ik zou als ik jou was gewoon rustig afbouwen. ;)

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    paracetamol is altijd veilig in de zwangerschap, als het niet nodig is of je kunt het uithouden zonder is dat natuurlijk beter.
    maar je mag rustig bij griep of andere pijn 6 pcm per 24 uur.

energiedrank etc zou ik direct mee stoppen, zit heel veel suiker in en kortdurende oppepmiddelen.
    rond een week of 6 heb je een bloedband met het vruchtje.

7. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    geen horror scenarios in je hoofd halen hoor.. maar k zou t ook niet doen, zekere voor t onzekere

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Uh er staat op het blikje heel duidelijk dat het niet goed is voor zwangere, dus maakt volgens mij niet uit waar je in de zwangerschap zit !!

Verder wordt de placenta volgens mij rond de 10/11 weken gevormd dus denk dat we rond die tijd dan een bloedband krijgen ? Maar zeker weten doe ik het niet.
    En zou dus gewoon per direct stoppen met dingen die niet mogen in een zwangerschap, dus ook de blikjes energie !

9. ankieaartman

13 aug 2011
    59
    0
    0
    Mama van cas en zwanger ,ben 19 okt uitgerekend
    Sassenheim
    Je kind krijgt de voedingsstoffen van jou binnen,als je gewend bent om veel energiedrink te drinken,moet je dit langzaam afbouwen ivm je bloeddruk die opeens anders heel laag kan zijn.het is een oppeppend middel waardoor je bloeddruk omhoog gaat.
    Hopelijk kan je "afkicken" succes.

10. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Ik ben ook dol op energiedrank, maar ik raak het nu niet aan. Ik reageer er soms al heel heftig op, hoe moet mijn kindje dan wel niet reageren? Nee hoor, ik hou me wel rustig. Koffie mag inderdaad maximaal 3 koppen per dag, thee iets van 6 dacht ik. Koffie heb ik sterk beperkt en alcohol, nou ja, lijkt me logisch dat ik daar niet aan kom ;)

11. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ok bedankt voor jullie reactie. Ik kan ook wel zonder hoor, maar als het nu niet hindert ga ik het ook niet laten staan. Maar nu dus wel.

Drink per dag max 2 koppen koffie(senseo, dus kleintjes) en 2 koppen thee.

12. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    tja, het antwoord ligt eigenlijk voor de hand denk ik... Koffie zeggen ze maximaal 3 koppen.. eenblik redbull is toen koppen koffie...
    Daarnaast stikt het van de suikers....,

De navelstreng gaat vanaf 6/7 weken in ontwikkeling... Enm daarbij, ik vind dat dat geen excuus moet zijn.. wel of geen navelstreng.. je moet nu goed voor jezelf en je kindje zorgen..

paracetamol mag idd je hele zwangerschap, max van 6 p/d

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Cafeïne | Voedingscentrum

Zwangerschap en cafeïne
    Cafeïne is mogelijk schadelijk voor het ongeboren kind. Naarmate de moeder meer cafeïne binnenkrijgt, stijgt de kans op een miskraam of op een baby met een laag geboortegewicht. Aanstaande moeders kunnen daarom beter niet te veel cafeïne binnenkrijgen. Zogenaamde ‘energydrinks’ met een grote hoeveelheid cafeïne kunnen het beste worden vermeden. Het advies voor zwangeren is om liever niet meer dan 300 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dit geldt ook voor vrouwen die borstvoeding geven. Cafeïne komt ook in de moedermelk terecht, en dat kan de baby onrustig maken.

Voorbeelden van 300 mg cafeïne:
    3 koppen koffie, 1 kop thee
    2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola
    2 koppen koffie, 3 koppen thee
    Hoeveel cafeïne zit er in:

Kopje koffie (125 ml): 85 mg
    Kopje thee (125 ml): 45 mg
    Glas chocolademelk (150 ml): 30 mg
    Glas cola (150 ml): 5-35 mg
    Blikje energiedrank (250ml): 88 mg

Stukje over energydrankjes:
    In 1 blikje energiedrank van een kwart liter mag maximaal 88 milligram cafeïne zitten. Dat is vergelijkbaar met een gemiddeld kopje koffie in Nederland en ongeveer 2 keer zoveel als in 200 milliliter cola. Als er meer dan 150 milligram cafeïne in zit, moet dat op het blikje staan.

Dus 10 koppen koffie is wel erg overdreven ;)
    Heb hier zelfs zo'n cassisenergiedrankje voor mijn neus en daar zit 30mg per 100ml in, nog minder als in koffie dus.

Mijn inziens gaat het meer om de stof taurine en glucurono-lacton die in grote mate in de drankjes zitten en waarvan de werking op het lichaam (in die hoge mate) niet geheel duidelijk is of zelfs helemaal niet duidelijk.

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    En zelfs hier weet een verloskundige geen antwoord op te geven, en die zijn toch behoorlijk kundig op t gebied van eten en drinken in de zwangerschap.....
    Die zeggen alleen dat je t niet mag vanwege de suikers.
    Er is idd erg weinig bekend over energiedrankjes.

Maar vanaf 6 weken heb je een bloedband met je kind.
    Maar eerlijk is eerlijk, vanaf t moment dat je positief test ben je zwanger en is je lichaam aan t werk voor je beebje.
    Dus bloedband of niet, ik zou t gewoon niet doen.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Zelfs opde redbull staat dat zwangeren het niet moeten drinken;)
    Dus zou t niet doen

16. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Er staat niet voor niets op de blikjes red bull ed. dat zwangere vrouwen het niet mogen drinken. Gewoon niet doen dus ongeacht hoe lang je zwanger bent.

17. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

30 dec 2010
    2.363
    10
    38
    NULL
    NULL
    ik ben er ook altijd dol op geweest dus heb het gewoon aan de vk gevraagd. en die vertelde mij dat niet zo veel uitmaakt maar dat ik het met mate kon blijven drinken maar ik er eerder dik van zou worden dan schadelijk zou zijn. drink alleen in het weekend twee a drie blikjes

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Waarom naar de vk luisteren als er op de blikjes staat dat het niet goed is in de zwangerschap.

Het staat er niet zomaar ! En jullie kunnen gewoon lezen toch ?

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben ik het helemaal mee eens. Wanneer zelfs de producent dat op het blikje moet zetten of zet lijkt het me toch duidelijk..

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Producenten moeten dat alleen op blikjes zetten als er meer dan 150mg/100ml in zit. Zijn zoals ik bijv. al aanhaalde ook energiedrankjes die nog meer cafeïne bevatten als een kop koffie.. Dat logootje of die tekst staat dus op lang niet alle blikjes omdat die niet schadelijk zijn per blikje (wat betreft cafeïnegehalte dus).

Deel Deze Pagina