auww me ribben!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door buikje123, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ik kan snachts niet meer slapen van het harde getrap tegen mn ribben. zit nu ookal de hele avond met 1 hand t kontje weg bij mn ribben te houden, het is daar nu zo pijnlijk en gevoelig, de tranen springen soms in mn ogen:(..
    wie heeft dit ookal en is dat niet al vroeg..?
    wat doet dat n pijn zeg!

iemand misschien ook tips, zijn heel welkom..:)

2. whitequeen

9 jan 2011
    81
    0
    0
    amsterdam
    Ik kreeg het ook met 32 weken, al heb ik er niet zoveel pijn van gehad, wat naar dat je er zoveel last van hebt!

Ik heb het vooral als ik voorover zit, aan mijn bureau bijvoorbeeld. Dan is er volgens mij wat minder ruimte en komen je ribben iets verder naar beneden. Helpt het je als je meer achterover gaat zitten?
    Ik heb het ook alleen aan een kant! Aan de linkerkant heb ik nooit last van mijn ribben, rechts constant. Ik heb ook de neiging om het weg te drukken, maar ze trapt gewoon terug :-/
    Wat mij ook helpt is op een zij te gaan liggen, dan zakt ze vaak wat naar die kant toe en komen haar voetjes net wat lager te liggen.

Verder natuurlijk vooral positief denken: je kindje ligt in ieder geval alvast in hoofdligging ;)

3. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    helaas erg herkenbaar... de oudste heeft mij 2 gekneusde ribben geduwd met zijn kont..
    liep vanaf 30 weken ook mijn ribben te beschermen en riep iedereen\; laat dat kind toch met rust... mijn reactie.. als hij mij met rust laat!

helaas geen tips.....

4. caithlyn09

caithlyn09 Nieuw lid

28 mrt 2011
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi,

Heel herkenbaar! Ik heb het al vanaf 22wk en alleen rechts. Heb er alleen last van als ik zit en het gaat dan niet meer over. Bij mijn 1ste zwschap duurde dit tot de bevalling. Na de geboorte was het meteen weer over. Erg vervelend, maar weinig tegen te doen.

gr

5. Hester

Hester Niet meer actief

Herkenbaar! Heb het ook al een paar weken, omdat de billen van de baby heel hoog zitten, onder mijn ribben aan de linkerkant.. balen he? Kan echt pijn doen. Ik duw dan de baby weg met mijn hand en dat helpt wel wat, dan voel ik vervolgens het hoofdje helemaal onderin wat bewegen en neemt hij een iets andere houding aan (voor eventjes).

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Herkenbaar! Ik duwde dat kleine puntige kontje ook altijd weg met mijn hand. En mensen vroegen dan vaak ook nog heel suf, 'voel je em?'.. Uhmm ja!!!
    Ik kan op een gegeven moment niet meer normaal zitten, het deed zo'n pijn :( Ik ging ook zoveel mogelijk achterover zitten zodat er meer ruimte was. Met 37 weken is hij met zijn kont van rechts naar links verhuist en dat was een verademing!
    Ik denk dat je er voor de rest weinig aan kan doen.

7. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    gelukkig niet herkenbaar voor me. Ik heb de pacenta er liggen en die vangt denk ik behoorlijk wat op. Maar mijn blaas zit wel de hele dag in de verdrukking, daar krijg ik schoppen in dat ik wel eens in mijn broek pies :O

Bij mij helpt in slaap wiegen, als ik rustig op de bank hang wordt meneer wakker en begint het trappelen. Ik ga een stukje wandelen of wiegen tot hij weer slaapt en dan kan ik weer rustig zitten.

Sterkte
    Miek

8. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    bij mij is het ook het kontje wat tegen mijn ribben aan zit te duwen! ik duw hem dan weg maar dan draait hij eventjes en komt net zo hard weer terug haha. arme kind ook, zo weinig ruimte daar. ik ben ook niet zo groot dus alles zit boven een beetje in de verdrukking!

9. knuffie1982

10 aug 2010
    65
    0
    0
    Secretaresse
    Delft
    Heel herkenbaar buikje, kan idd goed pijn doen ja :S Mijn ene babe ligt ook al weken gezellig onder m'n ribben te duwen, hopelijk zakken ze nog een beetje :)

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier heeft de kleine ook mijn ribben uitgevonden. Ze vind ze erg interessant want alleen trappen doet ze niet, ook erlangs duwen &dan uren achter elkaar :p.

11. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ja en dan schiet je ineens een meter omhoog van de pijn! mensen wat kan dat zeer doen zeg! bij mij is het vooral snachts....dan ineens BAM tegen mn rib aan! vooral rechts onder mijn borst..

Deel Deze Pagina