Babyzwemmen tips

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Reinate, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reinate

Reinate Lid

12 okt 2011
    37
    0
    0
    Kampen
    Hoi!

Ik ga woensdag babyzwemmen met mijn dochter! Hebben jullie tips over wat handig is om mee te nemen??

Thanks!!

2. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Ik ben afgelopen vrijdag voor het eerst geweest en kreeg de tip van een vriendin om een omslagdoek mee te nemen (of badcape).
    en dan natuurlijk badkleding, zwemluier, gewone luier, hydrofieldoek en eventueel wasgel als je haar daar wilt douchen. (ik heb dat thuis gedaan)

Oh ja, als ik nog een keer zou gaan zou ik een omslagdoek én een badcape meenemen omdat de omslagdoek al drijfnat was toen ik die om hem heen deed toen hij uit het water kwam.

Veel plezier!!

3. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    #3 mamavanmara, 6 feb 2012
    Laatst bewerkt: 6 feb 2012
    Leuk, veel plezier!
    Ik ga zelf ook regelmatig met mijn dochtertje zwemmen.

Even denken, handig om mee te nemen...:
    - badcape voor baby
    - drie hydrofielen voor baby (1 om op te liggen en 2 om af te drogen)
    - handdoek voor jou
    - slippers voor jou
    - wasgel voor baby (ik was mijn haar altijd met dochters shampoo, wordt heeeerlijk zacht :))
    - eventueel haarlotion en bodylotion voor baby
    - klein geld voor kluisje
    - iets te eten drinken voor jezelf en baby
    - spuugdoekje
    - slabbertje
    - speentje
    - eventueel zwemband/draagdoek voor in het zwembad
    - extra zwemluier
    - gewone luiers
    - billendoekjes
    - extra kleertjes (voor bij een ongelukje)
    - badkleding voor jezelf en baby
    - plastic tas voor natte spullen

Geniet ervan, het is zo leuk!

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Effe in je andere berichten geneuds naar de leeftijs maar ze is 3 maand dus. Zo oud was Elise ook toen we met haar gingen zwemmen. Als je alleen gaat is een goede voorbereiding wel handig want je komt handen tekort. ZE kan nog niet zo lang in het water dus aan en uitkleden neemt meer tijd maar het is echt wel de moeite waard hoor..

Zorg dat je zelf je zwemkleding al aan hebt en trekt sowiezo zelf en bij haar makkelijke kleren aan zodat je bij het aankleden rap weer in de kleren bent. Groot zacht badlaken om haar in te wikkelen na het zwemmen (badcape vind ik maar zo dun en ieniminie. Wasgel en shampoo niet vergeten om het chloor van haar af te wassen. Veel hydrofielen. olie of bodylotion om haar in te smeren na het zwemmen, speentje om te kalmeren want na het zwemmen zijn ze helemaal kapot, flesje melk mee of niet als je de borst nog geeft ;)..maar na het zwemmen effe gaan zitten en haar voeden werkte hier goed. Ze dronk dan slapend maar kon dan thuis gewoon doorslapen. o, ja en zwemluiers natuurlk en de schone luier niet vergeten ;)

Ik hoop dat daar waar je gaat zwemmen ze veel amiliekamers hebben want een ruime kleedkamer met aankleedkussen is een must.

5. Reinate

Reinate Lid

12 okt 2011
    37
    0
    0
    Kampen
    Hartstikke bedankt allemaal!
    Ben benieuwd hoe het gaat bevallen! Enige probleem is dat ik voor Charlotte nog geen zwembroekje heb kunnen vinden! Is een zwemluier dan genoeg?

6. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Ja hoor, alleen een zwemluier is prima! Ik kan je die van Huggies aanraden, die van Kruidvat lekten door bij mijn dochtertje.

7. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik hoef helemaal geen zwemluier te gebruiken bij het babyzwemmen hier in het zwembad.

Wat betreft het zwembroekje ik heb een super schattig badpakje gekocht bij Prenatal. Was €10,- en toen ging er nog 2 euro af ivm sales.

Ik heb bij me

-handdoek voor mezelf
    -badcape voor L.
    -toilet spulletjes van L
    -Luiers
    -Shampoo voor mij
    -badpak voor mezelf
    -ook een voeding meestal hebben ze honger na het zwemmen.
    -hydrofiel luiers 2
    Meestal zijn dit de vaste spullen dit heb ik eigenlijk ook bijna standaard in me luiertas zitten behalve het badpakje en de badcape. En mijn eigen zwemspullen maar daar heb ik ook een standaard zwemtas voor

8. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    een tip: als je je kindje ingewikkeld hebt in een doek na het zwemmen, droog dan eerst je zelf grofweg even af. Anders loop je te druppen op een kindje dat je droog probeert te krijgen.

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Doorlekken :(:( Ze zijn er toch alleen om poep binnenboord te houden?

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Bij de Hema hebben ze nog zwembroekjes hangen zag ik zaterdag.

11. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Ja, ik had thuis de zwemluier (Kruidvat) alvast bij mijn dochter aangedaan. En bij het omkleden in het zwembad was haar rompertje en maillot vies. Ze had geplast en dunne poep. De wandeling er naartoe was 15 minuutjes.

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Dan wil ik jullie ook nog vragen om een tip bij het douchen. Ik vind het namelijk doodeng om een glibberige baby onder de douche te nemen. Hoe doen jullie dat?

13. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Het is de bedoeling dat je die pas in het zwembad om doet ;) om dat soort dingen te voorkomen en vaak poepen kindjes niet in het zwembad.

14. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Tegenwoordig doe ik de zwemluier inderdaad in het zwembad aan. :)
    Maar de keren dat ik hem thuis al aan deed (de eerste paar keer wegens minder-omkleed-stress-in-het-zwembad) had ik er bij Huggies geen last van.

15. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Ik heb een draagdoek voor in het zwembad en onder de douche. Misschien kan je anders een hydrofiel tussen jullie in doen, dan wordt het iets stroever.

16. Reinate

Reinate Lid

12 okt 2011
    37
    0
    0
    Kampen
    Hoi allemaal!

Heel erg bedankt voor alle tips! Wat was het leuk zeg! Charlotte heeft er ook erg van genoten! Ze vond het eerst wat vervelend omdat ik haar uit haar slaapje moest halen, maar eenmaal in het water met alle andere kindjes vond ze het heerlijk!
    Heb erg veel aan jullie tips gehad! en inderdaad het vergt de nodige planning! Maar dat was het meer dan waard! Volgende week gaan we weer!

Groetjes,
    Reinate

17. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Leuk dat het je zo goed bevallen is! Fijn dat je dochtertje het ook lekker vond. Veel plezier de volgende keren, het plannen wordt steeds gemakkelijker. Wij gaan volgende week 'afzwemmen' voor het Teddybeer Brons zwemdiploma. :D

18. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben pas wasgel ed gaan gebruiken vanaf dat hij kon zitten. Dan zette ik hem op de grond, zeepte hem in, en dan zittend afspoelen. Voor die tijd alleen met water gedouched. Vond het nl ook nogal griezelig.

Deel Deze Pagina