auwww aambeien! wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door buikje123, 16 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ik heb een beetje een vies verhaaltje sorry:);) maar ik keek na 2 dagen erge pijn aan mn achterste (aambeien) eens in de spiegel om te zien hoe t daar eruit ziet nou ik schrok me dood:$:$
    er hing echt gewoon een trosje aambeien, ik kon wel janken! het zag er echt niet uit! er hingen 2 zakjes zeg maar, die zijn niet pijnlijk maar er zat ook een opgezwollen bultje en die doet zo n zeer en bloed al twee dagen een beetje. ben al veel aan t smeren maar ooh wat doen die krengen zeer zeg!
    ik ben ook bang om te bevallen vanwegen die aambeien! bij mij zijn ze tot nu toe altijd vanzelf weer weg gegaan, nouja weg niet maar ik had er geen last van. nu sinds een paar dagen wel. hebben meer mensen dit(ook die trosjes?) en wat doen jullie eraan? ik smeer in ieder geval met sperti. hoe gaat dat met bevallen straks en daarna, wordt het dan zeker erger of hoeft dat niet?
    ik heb eigenlijk geen zin om erin te laten snijden enzo, dat schijnt nog veel pijnlijker te zijn vooral na de behandeling..

liefs buikje

2. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    las laatst ergens (hier op het forum?) Dat otrivin dé oplossing is tegen aambeien.
    Al weet ik niet of het 'gezond'is, maar als je er zo'n last van hebt misschien wel de moeite waard?
    heb zelf geen ervaring!

3. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    otrivin ja?? nooit van gehoord!kzal eens opzoeken.

4. Chai

Chai Niet meer actief

Hoi buikje123, :D
    Wat vervelend he en lelijk ook!
    Ik had er ook al eens eerder last van voor ik zwanger was maar die waren nooit zo pijnlijk en vaak snel weg.
    Inmiddels heb ik ze al weken en Sperti helpt echt niet, nergens voor eigenlijk zelfs de jeuk en pijn niet.
    Dingen die bij mij wel helpen zijn onderanderen:

- Sudo creme
    - met ijsklontje in plastic zakje tussen je billen slapen (klinkt gek maar helpt echt!)
    - Vooral niet teveel aanzitten, raakt het van geirriteerd..
    - Elke keer na de ontlasting afdeppen met koud water en daarna behandelen met Sudo crem.

Nouja, dat is dan nog iets wat je kan proberen dus en wie weet!

Liefs

5. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Hier ook sinds week, het zweet breekt me al uit als ik aandrang krijg. Ik zit daar ook een beetje over in straks met het persen. Hoop dat ze dan toch echt weg zijn. Ik lees dus even mee. Ik smeer trouwens wel elke dag met hemoclin, werkt erg verkoelend, dat is wel fijn maar het is nog niet weg.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Toevallig werd mij een tijdje geleden nog verteld,
    Elke ochtend even een koud washandje ertegenaan houden...
    Doet natuurlijk de bloedvaatjes krimpen en schijnt ook te zorgen dat ze veel minder vaak terug komen....
    Maar dan moet je natuurlijk wel echt elke dag doen ;)

7. geetje

geetje Lid

14 aug 2010
    86
    0
    0
    Overijssel
  8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook al een paar weken aambeien die ruim een week lang hebben gebloed en echt enorm pijn hebben gedaan. Ze zitten er nog steeds. Ik voel ze gewoon hangen als ik loop.....
    Ik had Sperti geprobeerd (hielp niets) en Hemoclin spray (hielp iets).

Op aanraden van de verloskundige heb ik Curanol zalf gehaald. Dit kan ook geen kwaad tijdens de zwangerschap. Ik ben het nu een paar dagen aan het smeren en ze bloeden niet meer en de pijn is ook weg.
    Ik had eerst ook een bobbel bij 1 aambei, maar die is inmiddels ook geslonken. Als ik het voel, is het nu net een dikke sliert wat bij mijn anus hangt...:) De andere aambei is een stuk kleiner.

Verder maak ik na de ontlasting eerst mijn anus heel voorzichtig schoon met wat zacht wc-papier en daarna reinig ik de boel grondig met een nat washandje.
    En verder veel drinken en veel vezels eten! Ook een paar glazen Roosvicee Laxo helpen om je ontlasting wat dunner te maken zodat het poepen niet zoveel pijn doet en de ontlasting de aambei niet weer openhaalt.

Het is inderdaad erg vervelend. En ik (ondanks dat ik nog niet zo ver ben dan jij) maak me ook al wat zorgen over de bevalling.

Maar mijn verloskundige is er heilig van overtuigd dat Curanol goed helpt (zalf is vrij verkrijgbaar via de apotheek, tabletjes en zetpillen zijn alleen op recept via de huisarts verkrijgbaar via een internetwinkel). Ze zegt ook dat ik straks voor de zekerheid beter nog een tube Curanol kan kopen voor na de bevalling.

Otrivin spray heb ik nog niet geprobeerd trouwens.

9. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    bedankt voor jullie reacties!

ik ga wat andere zalfjes als sperti gebruiken als ik het zo hoor.
    ze bloeden al een paar dagen, ik kan amper meer opstaan of zitten, ooh wat doet dat pijn!!!

die zalf erop smeren vind ik ook een RAMP.
    naar de wc gaan gaat tot nu toe eigenlijk wel goed, dan doet het zelfs ff minder pijn? dat is dan wel weer raar?!

hopelijk zijn ze snel weg, ofja, geslonken...

die rare zakjes die je over houdt daarna noemen ze mariske ofzo las ik op internet, die kunnen geen kwaad en doen ook geen pijn.
    ook las ik iets over een getromboseerde aambei? hoop niet dat ik die heb, die moeten soms worden weggehaald, zeer pijnlijk las ik..:$

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die sperti stilt alleen de pijn iets, maar doet verder niet zoveel.

Ook ik heb op aanraden van mijn kraamhulp toen curanol gehaald, (nouja, mijn man heeft het gehaald ;)), en dat was echt geweldig spul! Ik had alles al gehad, had de hele zwangerschap al last gehad en dit was het enige wat werkte!

Bevallen gaat trouwens geen goed doen aan je aambeien, bereid je maar vast voor. Bij mij was het zo erg dat de huisarts een paar dagen later, (net toen de stuwing op z'n ergst was :(), een aantal door heeft gesneden. Maar goed, daarna werd alles beter :D (Van voren en van achteren :D ;)).
    Die zalf heeft toen echt geholpen om de rest te laten verdwijnen, echt superspul!
    Je hebt er trouwens zalf en tabletten van, de combi schijnt helemaal geweldig te zijn en aangezien het allemaal kruiden- en plantengebaseerd is, mag je het gewoon tijdens zwangerschap en borstvoeding gebruiken.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

En oja, die getromboseerde aambeien, die had ik dus. Die zijn groot en enorm opgezwollen en erg pijnlijk. De zwelling is dan zo heftig dat ie helemaal hard wordt en dat gaat dus niet vanzelf over. Die moeten dus echt open gesneden worden, want daar zitten stolsels in vast, waardoor ie dus niet meer terug kan slinken.
    Is erg pijnlijk, maar geloof me: dat was een kwestie van 15 minuten doorbijten, (en vergeleken met de weeen viel dat allemaal wel weer redelijk mee ;)), en daarna werd de pijn vrij snel steeds minder en kon ik weer zitten enzo :)

12. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    oh ik las juist net op internet dat die stolling na verloop van tijd vanzelf weg gaat en je zo n soort flapje overhoudt, een mariske noemen ze dat..

13. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ik heb iig curanol besteld.

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    ik ben wel de aambeien-expert geloof ik;)
    ik heb alles wel geprobeerd en bij 35 weken 2e zwangerschap is het geëscaleerd. al een week niet geslapen, alleen nog maar huilen en toen toch maar naar de ha (had toen al ijsblokjes, curanol en nal, alle andere zalfjes en lidocaïne geprobeerd). Die constateerde 2 enorm getromboliseerde aambeien. Heeft ze opengesneden. (vertel geen details) Een uur later weer hetzelfde, dus terug.
    Lang verhaal kort: 4 dagen ziekenhuisopname, pijnstilling en:
    behandeling met neusspray, icepacks en bedrust (mocht alleen wc/douche) en heelveel movicolon.
    elke 3 uur kreeg ik gazen gedrenkt in neusspray op de aambeien, daarna lidocaïnezalf en icepacks. En verder pijnstilling.
    hij slonk dus wel!!!! De chirurg benadrukte dat RUST ook heel belangrijk was!

Ik heb meteen aandelen genomen in neusdruppels;) succes meid!

15. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    aaa k durf haast niet meer te bevallen als ik dat zo lees zeg! wat n krengen!

16. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hier ook (al) last van gekregen :(
    Heb dit weekend Sperti opgehaald, maar lees nu dat dit voor veel meiden dus niet zo goed werkte..
    Ga het even twee weekjes gebruiken, En anders kan ik altijd nog de otrivin gebruiken :)

17. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Hier ook sinds een week of twee last van aambeien. Kan eigenlijk niet wachten om te bevallen, dan wordt het wel even erger maar dan weet je in elk geval dat je er op korte termijn van af bent. Ik heb ze namelijk niet van te harde ontlasting maar van de kleine die te zwaar op mijn bekkenbodem drukt.
    Curanol heb ik ook via de VK gekregen maar heb nog niet echt de indruk dat het werkt. Ze zei wel dat de andere middeltjes (ik heb ook iets van dr. Swaan ofzo) vooral pijnbestrijdend waren en curanol er voor zorgde dat ze zouden weg trekken maar daar merk ik nog weinig van en momenteel vind ik pijnbestrijding erg belangrijk! en dat van het wegtrekken dat geloof ik wel na de bevalling als de druk er af is.

Sterkte allemaal

18. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    nou, vandaag bij de vk geweest en zij zei dat ik curanol ofzo moest halen. helaas hadden ze t niet bij de apotheek(morgen weer) dus heb ik even een ander zalfje gepakt(swaab aambeienzalf ofzo, kent iemand die?)...
    morgen ga ik die andere halen.

de vk zei indd dat er een bloedstolsel in zou kunnen zitten maar die kunnen ook vanzelf verdwijnen maar als je het niet uithoudt van de pijn kan je die natuurlijk ook weg laten snijden bij de huiarts.. daar ben ik wel echt bang voor als ik eerlijk ben...:)

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    ik zou echt niet laten snijden bij de ha! de reden van de aambeien zit er nog, dus grote kans dat het terug komt!
    Echt koelen, neusspray erop en RUSTEN!! sterkte hoor!!

(ik heb btw nu bij de bevalling weinig last gehad!)

20. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    taliaa, ja dat vind ik dus ook, als ik ze weg laat snijden komen ze denk ik dubbel zo hard terug want de reden dat ze er komen is omdat het kindje hard op dat gebied drukt! en het doet ook nog eens onwijs pijn dat laten snijden en vooral ook daarna dus ik probeer t toch echt liever eerst met een zalfje! ik heb er net een koude douchestraal opgezet, dat hielp ook, pijn werd meteen minder. maar die neusspray vind i ktoch wel eng, kan dat zomaar? otrivin in een open wondje? want t bloed nog wel wat,wel minder..

Deel Deze Pagina