Geuren inademen zoals rook, haarlak etc...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 25 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hallo allemaal! Ik voel mij de laatste tijd wat onzeker als ik bepaalde geuren inadem.. Misschien stel ik me wel aan of slaat het helemaal nergens op, maar als mijn man rookt sta ik zoveel mogelijk van hem af. We zaten van de week bij ons schoonzusje en zwager en daar rookte iedereen en ik zat er tussenin.. :( Ik probeer dit zoveel mogelijk te vermijden, maar voorkom het vaak niet helemaal.. En dan maak ik me ernstige zorgen of onze kleine uk niet wat overkomt etc. en zit ik helemaal in de rats. Zo ook bijvoorbeeld als ik wat haarlak in m'n haar spuit.. Ik ben zo bang dat als ik dit inadem onze uk wat overkomt.. Zoals vandaag voelde ik 'm maar 2x, dan voel ik me direct angstig van: 'zou het komen door de haarlak of....?'
    Hoe gaan jullie hiermee om?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Tja, meeroken is idd niet goed, maar zal niet direct heel schadelijk zijn. Houden ze dan geen rekening mee met dat jij zwanger bent? Ik zou het niet raar vinden als je vraagt of mensen er rekening mee willen houden dat je zwanger bent wat roken betreft!

Haarlak zal allemaal wel meevallen (bedoel, hoeveel spuit je nou op je haar :) ) en het is niet alsof je dat bewust gaat opsnuiven.

3. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Alle andere geuren zullen inderdaad wel meevallen, maar meeroken is wèl slecht voor de baby en eerlijk gezegd vind ik dat degeen die de verjaardag geeft daar best wat rekening mee kan houden.

Mensen vergissen zich écht in de schadelijkheid van 'een beetje' roken of meeroken.

Maaaaaaaar, die ene keer bij die verjaardag, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Ik zou wel je partner vragen buiten te gaan roken. Blijft hij ook roken als de baby er is?

4. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Mijn man rookt sowieso altijd buiten en bij m'n schoonzusje en zwager zaten we ook buiten, dus ik weet niet of het wel zo schadelijk is dan als iedereen maar binnen zit en je in die geur zit of buiten alleen het ruikt dat mensen roken?

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Als het buiten was en de rook niet direct je gezicht invloog denk ik niet dat je je heel veel zorgen moet maken hoor. Het is ook normaal dat je het ruikt hoor zelfs al waait het niet direct je kant uit.

En met haarlak, zolang je echt alleen beetje per beetje spuit en niet gelijk half de bus zodat je helemaal in een wolk staat zal dat ook nog wel meevallen.

De geur zelf die nog even blijft hangen valt nog mee denk ik. (bedoel dan als de rook weg is getrokken of je geen haarlakdruppeltjes meer ziet maar je ruikt het nog wel)

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Meeroken is superslecht, een vriendin van me was er bijna niet geweest, omdat haar vader rookte en haar moeder erin zat. De placenta was enorm slecht bleek na de bevalling.

Maar zij zat er dan wel constant is. Desondanks weiger ik zelf om in ruimtes te zitten waar wordt gerookt (in prive gelegenheden dan he, ik drink ook weleens een drankje in een cafe) en houden mijn familie en schoonfamilie er uit zichzelf rekening mee. En zo hoort het ook.

Andere stoffen weet ik niet, ik probeer ze te vermijden en dat lukt meestal ook wel.

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik weiger het ook om in rokerige ruimten te zitten. Kan er sowieso niet tegen, zwanger of niet. Overigens is meeroken voor iedereen erg slecht.

Mijn vriend heeft een oom die de ene sigaret met de andere aansteekt. Als we daarheen gaan en ik ga mee dan word er buiten gerookt en voordat we komen de woonkamer gelucht. Anders ziet hij mij (en straks de baby) niet meer....

8. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Dank je wel voor jullie reacties!
    Ik probeer inderdaad zoveel mogelijk bij het roken uit de buurt te blijven. Gelukkig is het deze week maar één keer echt voorgekomen dat ik in de rook zat, en ook nog buiten. Daarbij heb ik m'n sjaal voor m'n mond gedaan!
    Ik ben er gewoon heel onzeker door, want sommigen zeggen: 'heb je haar ook weer te zeuren!' Ik voel me dan heel dom, maar ik wil gewoon niet dat m'n kindje straks kortademig/astma of wat dan ook is/heeft door het rook wat hij allemaal binnenkrijgt! En nu ik vandaag m'n kindje heel weinig voel maak ik me alweer ongerust dat dat komt omdat m'n man vanmiddag op het terrasje even een sigaretje rookte en de wind mijn kant op stond.. Ppff.... :(

Deel Deze Pagina