Wanneer kun je je baby voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door butterfly24, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik voelde soms wat plopjes, bubbeltjes, en hele zachte schopjes.
    Echt heel zachte schokjes kun je het mee vergelijken.
    Maar sinds zaterdag voel ik eigenlijk weer veel minder. Ik probeer ook wel reacties uit te lokken maar ze reageerd niet op kloppen en tikjes.
    Ik maak me meteen zo'n zorgen, zou alles dan nog wel goed zijn?

Voel vandaag weer hele vreemde dingen, waarschijnlijk is de kleine dat ook. Maar ik voel het niet duidelijk .

Wanneer voelden jullie de baby echt goed?
    Mijn placenta ligt voor, en ik ben van mezelf een beetje stevig gebouwd, en had gewoon een buikje al van mezelf. Mijn schoonzus heeft dezelfde bouw en voelde pas met 28 weken de baby.

liefssss

2. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    ik zit nog maar op 18 weken en ik voel het nu al...
    De 1 voelt het schijnbaar eerder als de ander...
    Ook ligt het eraan of het je eerste of tweede kindje is... Een tweede voel je meestal sneller zeggen ze...
    Maar ik voel de ene dag ook meer als de andere dag hoor... Het reageert heel erg op warmte als ik iets warms op me buik doe voel het er zomaar naar toe gaan...

3. xnancex1

xnancex1 Actief lid

20 okt 2008
    237
    0
    0
    bij mijn eerste zwangerschap voelde ik bij 17 weken af en toe wat rare zachte tikjes maar twijfelde nog of het de baby of de darmen waren maar een week later kon ik er zeker van zijn dat het de baby was! en nu is het maar weer afwachten wanneer ik iets zal voelen. maar de een voelt het inderdaad sneller als de ander. en het heeft o.a ook met je placenta te maken of deze voor of achter ligt..

4. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hey butterfly24,

Met 19 weken had ik die schokjes, plofjes en duwtjes. Bij mij wordt dat nu steeds duidelijker. Alleen hoef je je kindje nu nog niet zo vaak te voelen. Vanaf 28 weken hoor je je baby 6-8 per dag te voelen. Het is nu nog zo zacht (bij mij ook) dat het je ook kan ontgaan als je overdag bezig bent. Je hoeft je geen zorgen te maken en als je het echt niet uit je hoofd kunt zetten, bel dan je verloskundige. Je kunt altijd even langsgaan om naar het hartje te luisteren.

Ik heb ook een voorliggende placenta, maar volgens de verloskundige hoeft dat niet te betekenen dat je je kindje niet goed voelt. Ik voel de mijne echt meerdere keren per dag en dat al vanaf 19 weken.

Liefs, Suus

Deel Deze Pagina