Ik ben eigenlijk een beetje bezorgd . Onze zoon is 12 dagen oud en is s'morgens rond 9 uur een half uur tot een uur wakker. Om de 3 uur meld hij zich keurig voor een fles maar tijdens de fles valt hij bijna altijd in slaap, hij drinkt meestal dan wel gewoon door. Hij drinkt meestal zo'n 80 a 90 per fles maar nu net 60 cc. s'Middags is hij soms een half uurtje wakker. De rest van de dag slaapt hij, heel af en toe is hij rond de nacht ook eventjes wakker. Is het normaal dat ze onder de fles in slaap vallen? ik moet hem dan wel stimuleren om door te drinken (dmv aan zijn handje friemelen of aan zijn wangetjes of de fles er een stukje uithalen). Hij drinkt altijd wel een paar teugen en heeft dan even rust en zo gaat dat door. Ik kan me niet echt meer van onze dochter herinneren hoe dat bij haar was, wel huilde zij erg veel. Ik heb vandaag echt zo'n dag dat ik me daar zorgen om maak en kan er wel om huilen (ook gedaan ). Dit komt ook mede doordat onze dochter erg slecht dronk en zij een sonde heeft gehad. Dus mijn vraag is eigenlijk: Is het normaal dat een baby van 12 dagen oud zoveel slaapt en onder de fles weer in slaap valt en dat je hem moet stimuleren om door te drinken?
Volgens mij is het vrij normaal, zeker als ze zo klein zijn. Mijn zoontje viel ook vaak half in slaap tijdens de fles, het sabbelen is denk ik ook erg rustgevig zo lekker tegen je aan. Ik deed het zelfde hoor, gewoon weer een beetje wakker maken om weer te gaan drinken. Ik kan me voorstellen na je dochter dat je je zorgen maakt hoor, maar het klinkt als jonge baby gedrag. Hij zal vanzelf wakkerder zijn en niet meer in slaap vallen tijdens de fles... Ik gaf hem wel altijd zijn fles als hij net wakker was zodat hij niet te moe was..
Lars krijgt ook zijn fles als hij net wakker is, wel krijgt hij eerst een schone luier en daarna de fles.
Ja dat kan normaal zijn, elk kindje is anders, vandaar. Hier ook een meisje die niet goed of genoeg dronk en dat is altijd zo geweest, vanaf dag 1. Doe je niks aan, heb me er ook heel vaak zorgen om gemaakt en er talloze huilbuien om gehad omdat ik niet wist wat ik ermee aan moest maar het ene kind heeft nu eenmaal wat minder nodig dan het andere. Succes!