Auwww Pregnyl injectie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Noa14, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    :xGrommmm

Auwww wat doet die Pregnyl injectie toch zeer en wat brand die vloeistof.
    Mijn man heeft hem net een halfuur geleden gezet.

Sorrie hoor moet even zeuren van die rotprik.

Ik heb dus zaterdag mijn 4e IUI, mag hopen dat dit vanavond de laatste injectie zal zijn voor ons 1e kindje :)

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Inderdaad een rotspuit. Had je hem van tevoren wel uit de koelkast gehaald? Als de vloeistof niet koud is, brandt het minder. En heel langzaam inspuiten, zodat de vloeistof weg kan komen. Ik deed dat meestal in etappes, eindje spuiten, eventjes wachten. Anders krijg je zo'n heel naar drukkend gevoel en heb je ook langer last van de injectieplek.

Ik hoop ook voor je dat het de laatste keer was. Succes met de IUI en de wachtweken!

3. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi Jippie, bedankt voor je reactie.

Ja het uit de koelkast ben ik van op de hoogte ja. Ik spuit al ruim 2 jaar Puregon en Pregnyl. Eerste 1,5 jaar d.m.v. zelf vrijen na de pregnyl en tweede 1,5 jaar d.m.v. inseminaties.
    Maar het blijft rot die injecties pfff.

Ik lees dat jij ook een erg lang medisch traject hebt afgelopen pff, respect hoor. Ik vind onze 3 jaar medisch ook al zolang. Jij hebt 10 IUI's hebt gehad!? Bij welk ziekenhuis heb je gelopen?

En je hebt een prachtige dochter schrijf je :) Leuk dat je nog op dit forum zit.

Liefs

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Uit de koelkast scheelt al een heel eind. Misschien dat je de spuit zelf kunt zetten in plaats van dat je man het doet? Dan heb je er zelf controle over en kun je het zo snel inspuiten als je zelf wilt. Dan voel je zelf beter of de vloeistof goed wegloopt.

Wij hebben inderdaad tien IUI-behandelingen gehad. Helaas een paar keer een vroege miskraam of zonder resultaat. Daarna overgestapt op IVF, waarbij we geen bevruchting hadden. Toen ICSI gedaan en daar is onze dochter uit ontstaan. In totaal hebben we vijf jaar op haar moeten wachten. Toen ze 10 maanden oud was, zijn we met ICSI begonnen voor een tweede kindje. Meteen raak, maar helaas met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Daarna nog een cryo-terugplaatsing en een ICSI gedaan, zonder resultaat. Voor een tweede kindje zijn we een jaar bezig geweest. En toen hebben we (hopelijk tijdelijk) moeten stoppen om medische redenen. We hebben nog zeven embryo's in de vriezer, op zijn vroegst mogen die volgend jaar mei teruggeplaatst worden.

Wij zijn onder behandeling van het MCL in Leeuwarden. De IVF en ICSI-behandelingen zijn in samenwerking met het UMCG in Groningen gedaan.

Heel veel succes verder!

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wat heel prettig is, is de ampul even een half uurtje in je bh stoppen. Spuit hier B12 en dat is hetzelfde. Ook bij het lucht uitspuiten zoveel mogelijk voorkomen dat er vloeistof aan de naald komt, wil ook wel helpen.

Succes!

6. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ik verwarm het altijd...

Enigste wat ik naar vind, is dat je daarna een warme rode plek krijgt.

Ik heb het precies in het schanier van mijn vetrol :D gezet.. dus elke keer als ik zit/opsta voel ik het...

Deel Deze Pagina