Borstvoeding en menstruatie

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bilou, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer werden jullie voor het eerst weer ongesteld.

Ik had verwacht dat de menstruatie een tijdje weg zou blijven, maar tot mijn verbazing ben ik sinds gisteren weer ongesteld. :(

Is dit normaal? Is mijn melkproductie nog gewood goed of loopt het terug of heeft het niks met elkaar te maken?????

2. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik werd ook heel vlot weer ongesteld terwijl ik borstvoeding geef. (3 weken geleden) En m'n borstvoeding liep heel erg terug toen. Ik slik nu cerazetta ( als ik t zo goed schrijf) met die pil heb je geen stopweek.

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Het verschilt gewoon heel erg per vrouw, doe je niet aan ;)

Bij mij was het pas na 8,5 a 9 mnd, maar ik heb ook een vriendin bij wie het al na 1 maand weer zover was. Ze voedt overigens nog steeds (dochter is al 5 :p) dus het hoeft niets voor je productie te betekenen :)

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier ook na 4 weken de eerste. Weet wel dat ik er zwaar van baalde haha. Daarna opeens iets van 6 of 7 weken ertussen. En daarna weer andere tijdslijn haha. Geen pijl op te trekken dus :). Las dat die borstvoedingspil geen garantie is dat je niet ongesteld word. Vond zelf nog even het idee om hormonen te slikken niet zo fijn, omdat ik daar wat sterker op reager emotioneel gezien zeg maar. We willen na ons zoontje zijn eerste verjaardag ook graag voor een 2e kindje gaan. Dus we kijken het even aan zonder die pil. Heb hem gewoon liggen en we zien wel :) . Succes !!!

5. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Zoonlief was 10 maanden en 1 dag jong toen ik voor het eerst weer een menstruatie kreeg! ;)

6. Chocolatecookie

23 jul 2012
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik werd afgelopen zaterdag, na ruim 12,5 maand, weer ongesteld.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ben je echt ongesteld of is het nog een nabloeding? Ik had dat namelijk ook rond 7/8 weken nog.

Nu geef ik sinds een paar weken een stuk minder voedingen dan voorheen (ivm bijvoeding), zit nu geloof gemiddeld 6 voedingen ipv 10 a 12 en toevallig ben ik vandaag ongesteld geworden, dus lijkt er wel op dat door het mindere voeden mijn cyclus weer op gang is gekomen.

8. reinespa

reinespa Actief lid

5 sep 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was na 5 wkn ook weer voor het eerst ongesteld. Hoe gek was dat om maandverband te kopen in de supermarkt. Ik weet wel (bijna) zeker dat het menstruatie was, want het was heel anders dan het vloeien daarvoor. Ik had het ook niet verwacht. En ik weet eigenlijk niet of dat dan betekent dat mijn cyclus weer langzaam op gang aan het komen is.
    Theoretisch zou voeden op verzoek net zo betrouwbaar moeten zijn wat betreft voorkomen zwangerschap als een condoom heb ik me laten vertellen.

9. lova

lova Niet meer actief

Na 5 weken kwam mijn eerste menstuatie al :D

10. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    ik na 3,5 maand, vorige week dus. Al wel elke keer rond de 20e gerommel, masr nu voor het eerst echt ongesteld

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier nog niet, bij de eerste na een maand of 5, dus ben benieuwd!

Maar eh, voeden op verzoek alleen is echt niet betrouwbaar!! Volgens mijn mag er nooit meer dan drie uur tussen de voedingen zitten, dus dat maakt het voor mij sowieso al een onbetrouwbaar idee...

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    Nou bij mijn dochtertje 1 keer met 4 maand en daarna pas weer met 14,5 maand en nu helaas alweer met 2 maand en nu weer met 3 maand, dus ook alweer regelmatig. ERg jammer. Ik voed trouwens volleding op verzoek en er heeft misschien niet meer dan 1 keer 3 uur tussen gezeten, dus helaas.

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hier ook!
    En weer vier weken later hield ik een positieve test in mijn handen!

Nu is mijn jongste 10,5 weken jong en ik ben bang dat ik over twee weken ongesteld zal worden :(. Ik heb een opgezet gevoel en het idee dat ik een eisprong voel aankomen. Ach ja we zien het vanzelf.

14. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog niet, klopt even af...

15. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik heb 7 maand bv gegeven en een 3 weken nadat ik stopte met de bv ben ik ongesteld geworden...

16. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik ben sinds 3 maanden ongesteld en de 1ste keer duurde 3 weken toen 1 week niet en daarna weer 4 weken wel. (ik hoop bij jou beter) ik heb de pil carazetta gebruikt die heb ik stop gezet omdat ik sinds ik die pil gebruik juist zo lang ongesteld blijf.

tevens is mijn productie wel degelijk achteruit gedenderd ik probeer het nu weer op te krikken. maar dat kost energie dus houd het wel goed in de gaten maar per persoon verschillend.

17. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej! Het was echt mijn menstruatie en geen nabloeding of iet. De menstruatie is alweer gestopt en ben benieuwd wanneer de volgende weer komt. Ook ik voed volledig op verzoek en leg hem soms wel 15 keer op een dag aan.

Ik slik verder geen pil want wil even geen hormonen in mijn lijf. Daarnaast wil ik volgend jaar nog een kindje... Hihi, dus ff geen pil, maar condoom.

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    na de kraamvloed weg was meteen ongesteld....

En het heeft hier wel enorm invloed op mijn bv...mijn zoontje vind het dan niet lekker! moet dan mijn voorraad in de vriezer aanspreken en echt kolven, of na 3 dagen (dan trekt het weer weg dat hij het niet lekker vind) flink veel aan leggen....die dagen zijn echt hel voor mij ivm de bv....

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Twee weken later ben ik ongesteld geworden :(.
    Echt balen want hoewel ik graag meer kinderen wens vind ik het nu nog te vroeg. Dus zit ik nu na 2,5 jaar ineens weer te hannesen met tampons en maandverband bah bah.

20. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Bij mijn oudste eerste keer terug gemenstrueerd op 14 maanden, rond de tijd dat we stopten met borstvoeding. Nu nog steeds voedende, en ook nog steeds geen menstruatie...

Deel Deze Pagina