Hallo, Weet iemand misschien of het kwaad kan, als je niet weet dat je zwanger bent, en je hebt ibuprofen geslikt en een antibioticakuur gehad? Maak me zo'n zorgen.... Groetjes Ponnetje
oeffff daar zou ik geen antwoord op weten.... maar ik zou het wel ff navragen bij je HA ofzo... ik zou me ook zorgen maken
in de bijsluiter staat dat denk ik wel. ik heb neurofen geslikt dat is zwaarder als iboprofen, en dat was geen probleem. even de bijsluiter checken dus...!
Hoi Hoi, door een maagonsteking moet ik medicijnen slikken en mijn ha (ze weet dat we bezig zijn) zei dat we het beter een maandje konden uitstellen voor de zekerheid. Maar zoals kimkivits al zei, in sommige bijsluiters staat inderdaad of het wel of niet kan. Komt volgens mij regelmatig voor dat zwangere vrouwen gewoon medicijnen sikken hoor. Mijn nicht slikte medicijnen toen ze zwanger was van haar dochtertje, en die waren behoorlijk zwaar. Zij maakte zich hier ook zorgen over omdat in de bijsluiter stond dat ze het bij zwangerschap beter niet kon innemen mits haar ha ander voor zou schrijven. Ze is hier toen voor naar de ha geweest en die vertelde haar dat ze die medicijnen gewoon moest blijven innemen. Ze is uiteindelijk van een kerngezonde dochtertje bevallen Anders gewoon even naar je ha bellen, zijn/haar assistente zal waarschijnlijk meteen je vraag kunnen beantwoorden groetjes Jaslynn
Ik heb toen ik alleen maar vermoedde zwanger te zijn het advies gekregen om absoluut geen ibuprofen te gebruiken. paracetamol kan dus weer wel. antibiotica is verschillend per soort.
even opgezocht voor jullie: Ibuprofen Kan ik dit middel gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef? Zwangerschap Gebruik dit middel NIET als u zwanger bent of binnenkort wilt worden. Het kan schadelijk zijn voor de baby. Meld het in elk geval aan uw arts of apotheker zodra u zwanger bent of dit binnenkort wilt worden. Zo mogelijk kunt u (tijdelijk) overstappen op een ander middel, dat u wel veilig kunt gebruiken. Borstvoeding U kunt veilig borstvoeding geven als u dit middel in de normale dosering gebruikt. Het komt in kleine hoeveelheden in de moedermelk terecht. Dit middel wordt echter al jarenlang gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind. http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID ... =infotekst
Idd Ibuprofen mag niet als je zwanger bent/wilt worden (ook Neurofen dus niet). Paracetamol is de enigste pijnstiller die mag tijdens zwangerschap/zwangerschapswens. Antibiotica hangt ervan welke je hebt gehad, dus dat zul je ff moeten nazoeken.