Zit heel erg in de twijfel

Discussion in 'De lounge' started by Meurf66, Oct 9, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meurf66

Meurf66 Actief lid

Dec 6, 2019
    157
    22
    18
    Female
    Hoi dames

ik heb door koliekaanval echo gekregen bovenbuik ze zagen een vlek van 6 cm waar ze 99,99 proceny van uit waren dat het hemangioom of adenoom is. Om dit te bevestigen moest ik mri laten doen die helaas is mislukt omdat de vloeistof niet ingediend kon worden doorme paniek aanval en zonder konden ze niet karaktiseren wat het was. Toen ben ik in turkije door koliekaanval opgenomen de radioloog zelf doet de echos en die wou gelijk echo maoen van de vlek en me buik nieren. Die was samen met de mdl arts ook gelijk eruit dat het een hemangioom is door de vorm uiterlijk en kenmerken. mdl arts in nederland wist ook bijna zeker dat het een hemangioom was en geen adenoom maar wou wachten op de mri.

toen heb ik de verslag in het nederlands laten vertalen en meegenomen na mijn MDL arts. Die gaf aan met 2 arts verslagen die duidelijk op echo aangeven dat het een hemangioom is en half mri kom ik op de conclusie dat hrt een hemangioom is. Nu zit het me toch niet lekker wat als het toch niet goed is? Want op de mri hebben ze zonder vloeistof het niet kunnen karaktiseren. Maar de artsen in Turkije en mdl arts in NL geven wel aan dat het op echo duidelijke beeld van hemangioom is en vinden ze dus een mri niet nodig.

2. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Wat is precies je vraag? Want wij zijn geen artsen natuurlijk. Wat is het beleid bij een hemangioom? Ik zou je goed laten adviseren door je arts en afhankelijk daarvan vervolgstappen kiezen.
    Wij kunnen wel zeggen 'ik denk dat' of 'de schoonmoeder van mijn buurvrouw had ooit ook een....' maar dat zegt nog steeds niks over jouw situatie.
    Sterkte ermee.

Jessi79, Spectre and Lexie74 like this.
  3. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,269
    8,715
    113
    Female
    Er zit denk ik niks anders op dan het weer met je arts te bespreken. En als je blijft twijfelen toch die mri doen. Misschien kan dat evt ook onder een roesje zodat je rustig bent en ze de vloeistof kunnen toedienen. Zou dit eens overleggen met je arts. Sterkte!

4. Meurf66

Meurf66 Actief lid

Dec 6, 2019
    157
    22
    18
    Female
    Mijn vraag is eigelijk wrm de arts een mri niet nodig meer vind omdat echo beelden blijkbaar voldoende zijn. Krijg ze ook niet meer te pakken elke keer zeggen ze diagnose is al gesteld door de echo mri is niet meer nodig terwijl op de mri omdat er geen vloeistof is gebruikt niet gekaraktiseerd kon worden

5. Meurf66

Meurf66 Actief lid

Dec 6, 2019
    157
    22
    18
    Female

Ik krijg hem helaas niet aan de telefoon meer. Assistente zegt dat hij te druk heeft en de diagnose al gesteld is zonder de mri door de echo.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    Maar wat wil je dan? 2 artsen apart van elkaar hebben gezegd dat het een hemangioom is als ik het goed begrijp. Beiden vinden verder onderzoek niet nodig, dus waarom dan niet daarop vertrouwen?

7. Meurf66

Meurf66 Actief lid

Dec 6, 2019
    157
    22
    18
    Female
    ik heb helaas een hypocondrie opgelopen sinds dat dit eigelijk bezig is. Omdat de mri ook toen is mislukt en ze niet op de mri hebben kunnen karaktiseren maar wel via de echo zit het me toch niet echt lekker door de dingen die ik lees zoals verkeerde diagnose etc

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,006
    14,669
    113
    Female
    Is het een idee om eens met de huisarts in gesprek te gaan? Want hypochondrie is ook niet niks.

chrystel73 likes this.
  9. Meurf66

Meurf66 Actief lid

Dec 6, 2019
    157
    22
    18
    Female
    Ik sta op de wachtlijst van pysgoloog idd dus wacht daar ook nog op.. :(

10. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Als 2 artsen in 2 verschillende landen hetzelfde zeggen met onderbouwende echo's is dat wat het is denk ik.

Zelf een fnh op mijn lever dus ook al genoeg echo's en mri's met contrast gehad. En geloof maar dat als ze ergens ook niet zeker zouden zijn dat het niets slechts zou zijn ze je niet zomaar laten lopen.

Zou hulp zoeken voor je hypochondrie als je daar zo'n last van hebt. Lijkt mij heel vervelend.

11. Meurf66

Meurf66 Actief lid

Dec 6, 2019
    157
    22
    18
    Female
    Ja is het ook hoor! Het beinvloed echt je leven vind ik door de stress etc. Ohw hoe hebben ze die van jou gediagnoseerd? Ja dat is ook zeker zo dat als 2 artsen en 1 radioloog dat duidelijk kan zien idd maar de reden dat ik me zelf gek maak is door de mri die is mislukt dus zonder vloeistof hebben ze het niet kunnen karaktiseren

12. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,297
    394
    83
    Als het je echt niet lekker zit in nl bij andere ziekenhuizen second opinion aanvragen .
    Of even overleggen met je zorgverzekering wat zij hierin kunnen betekenen.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    Ja ik snap dat hoor. Ben namelijk zelf ook hypochondrisch. Toch moet je proberen te vertouwen op de artsen nu, anders is het eind zoek ben ik bang. Als je de mri krijgt ben je gerustgesteld, maar voor hoe lang? Dan komt er weer iets anders voor in de plaats vaak.

14. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Bij mij wisten ze het zo goed als zeker voor de mri al. Door de contrast vloeistof konden ze de bloedvaten en grote beter bepalen. Wat dan ik mijn geval voor een ingreep echt nodig was om te weten.

Hadden ze het bij mij niet zeker geweten dan had er een biopt afgenomen geworden. En dat zal bij jou niet anders geweest zijn.

Je kunt als je het echt niet los kunt laten een second opinion aanvragen maar die heb je eigenlijk al gehad..

Share This Page