Op de één of andere manier vind ik dat bij jongens/mannen minder storend dan bij vrouwen, maar ik kan niet uitleggen waarom.. Ik vind een vernoeming als 2e naam ofzo persoonlijk leuker, maar als het al in de familie zit om de eerstgeborene dezelfde naam te geven ofzo, dan heeft het wel wat...
Ik vind het erg fantasieloos en niet leuk. Hier heet man hetzelfde als zijn vader en als ik ***** roep dan reageren ze allebei of allebei niet. Ik vind het irritant!
Nee dat vind ik niets. Dan zou ik in de tweede naam vernoemen. Het komt over als inspiratieloos en weinig originaliteit
Nee, dat vind ik niets.. Eventueel als tweede naam, ofzo. Maar als eerste naam, nee, dat vind ik stom.
Ik vind het vooral onhandig. Dat er 2 mensen omdraaien als je ze roept. Als tweede naam, of een flinke twist aan de naam is misschien een optie?
Ik ben het met jullie eens. Vond het ook heel raar. Mijn vriend had geopperd onze dochter mijn naam geven maar ik vond het al heel raar. Dus ik dacht laat ik eens peilen wat anderen vinden..
Als tweede naam wel. Ik vind het gaaf dat onze ventjes naar vader/opa's en ooms genoemd zijn, en die opa's en ooms vonden het ook een eer vernoemd te worden.
Als 2e naam prima, maar afgezien van de redenen die al genoemd zijn: het kind zal vaak heeeeeeeeeeeeeeel lang bij een verkleinnaam genoemd worden. Dus bij vader Jan en zoon Jan zal de zoon vaak Jantje blijven genoemd worden om onderscheid te maken (om te weten welke Jan geroepen wordt). Niet leuk als je nog Jantje wordt genoemd als je 12 bent. Een vriendin van mij had dat en dat vond ze niet leuk.
Vind het echt een No Go. Zoals al meerdere keren is genoemd vind ik het inspiratieloos Als 2e naam vind ik het geen probleem maar als 1e echt 100% No Go
In mijn familie is Johannes de stamhoudersnaam. Mijn vader is stamhouder en mijn broertje ook dus hun officiële naam is Johannes. Traditie is dat vader en zoon dan ook de zelfde roepnaam hebben, dat vonden mijn ouders niet handig. Daarom hebben ze mijn broertje een naam waarin mijn vaders naam en de eerste letters van onze achternaam gecombineerd zijn.
Nee .. vind ik niks. Tweede naam zou kunnen maar dan ook niet precies dezelfde naam maar misschien een andere variant daarop.
Roepnaam zou ik niet hetzelfde doen, maar mijn zoontje krijgt als 4e naam wel de naam van zijn vader. Daar vind ik persoonlijk niets mis mee
Mijn man heet ook hetzelfde als zijn vader. De rede is nogal apart: Zijn ouders dachten (zonder echo bewijs o.i.d.) zeker te weten dat t n meisje zou worden, zo zeker dat ze niet eens een jongensnaam bedacht hadden! Toen t toch n jongen bleek te zijn was de schok zo groot dat zijn vader ala minuut besloot om em dan maar zijn naam te geven. Toen bleek dat wij in verwachting waren vn n zoon, opperde mn man nog om de namentraditie voort te zetten. Ik wilde dat ECHT niet! Zoon heeft de naam van papa en opa nu als 2e naam
Hmm.. Het zijn in dit soort gevallen ook vaak van die gruwelijke namen. Herman, Jan, dat soort namen. Ik geloof ook niet zo dat je je kind een heel groot plezier doet met zulke namen. Het ergste vind ik het nog als er een naam wordt gegeven met 'Junior' erachter