Avant magnetron sterilisator gesmolten!

Discussie in 'De lounge' gestart door Pugga, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Morgen ga ik voor het eerst de hele dag alleen weg mijn man zorgt voor de baby. Vanavond nog even flessen voor mijn man en kolf voor mij in het apparaat gedaan. Is de bivenkant gesmolten! Ik kan alles weggooien!

Wat moet ik nou doen morgen? Ik kan niet kolven! Ik heb al een mail naar avent gestuurd ben echt pissig hebben meer mensen dit gehad? We hebben precies gedaan wat er in de gebruiksaanwijzing stond

2. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Nee gelukkig hier niet meegemaakt. Wat kan er mis gegaan zijn want dit mag niet!! Balen zeg, niet alleen van je spullen maar mogelijk ook van je dagje weg morgen....
    zaten al je kolf spullen in de sterilisator of heb je nog een handkolf of zo!?!?! Ik hoop het voor je en ik hoop dat je snel een reactie krijg van Avent!!

3. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Als noodoplossing morgen vroeg bij de thuiszorg een kolf huren. En deze kosten bij avent declareren.

Echt raar dit. Je gaat er vanuit dat het magnetron/hitte bestendig is.

Gisteren taart gebakken bij mijn schoonouders (combi magnetron/oven) op 180gr knalt die draai glasplaat ineens uit elkaar.
    Ook zoiets raars. Die dingen zijn er toch voor gemaakt?

Ik zou eisen van avent dat ze alles wat stuk is gegaan vernieuwen en dus ook evt de kosten van de huur.

4. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    misschien een stomme noodoplossing.

een jampotje (of iets dergelijks) voor de helft vullen met heet water.
    even laten intrekken (5 min)
    water eruit. borst eventueel insmeren met vasseline.
    potje erop (pas op, heet aan je handen, even een washandje erom doen)
    als het goed is komt het dan op gang en kan je met stimuleren er nog behoorlijk wat uit krijgen.

ik hoop dat het lukt, misschien een beetje rare manier maar het werkte hier wel voor ik een kolf had.

balen van je sterillisator, heb je hem niet perongeluk op ovenstand gehad.
    heb mijne al jaren en nog nooit problemen gehad zelfs al deed ik hem er iets langer in.
    echter heb ik van genoeg dames gelezen die de magnetron op verkeerde stand hadden;)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Vreemd zeg! Heb het alleen van iemand ooit gehoord maar die had geen water in de sterilisator gedaan, kortom eigen schuld.

Maar je zou inderdaad een kolf kunnen lenen bij de thuiszorg of als er een winkel in de buurt open is morgen nieuwe onderdelen halen voor je weg gaat, zodat jij kan kolven en er een flesje is voor de kleine om te drinken.

6. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Gelukkig had ik wel voorraad dus hij heeft morgen genoeg. Het was meer ook dat ik niet ontplof. Dus ga maar beetje met de hand lopen mutsen.

We hebben precies gedaan wat er in de gebruiksaanwijzing stond want het was de eerste keer. Volgende keer met nieuwe apparaten het dus eerst met niets uitproberen

7. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Ik heb dit ook gehad, wat bleek ik had dus te weinig water erin gedaan. Hij smolt trouwens niet echt hij vervormde

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Lijkt me toch een kwestie van te weinig water of verkeerde stand oid.

9. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    zeker weten dat je de verkeerde stand gebruikt heb. Mn man heeft hem ook een keer op een andere stand als alleen magnetron gezet, en toen is hij ook gesmolten

10. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb t een keer gehad, toen had ik per ongeluk de oven voorverwarmd terwijl de sterilisator en nog in stond! hahhaha
    Ik weet niet waar je woont, maar in Rotterdam bij de megastores op Alexandrium is op zondag de Prenatal open. Succes!

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als ik Philips was, zou dit bij mij niet lukken. Het materiaal smelt alleen als het aan te hoge temperaturen blootgesteld wordt, of de verkeerde soort warmte. Dus ofwel te weinig water (niet per ongeluk 20 ml gedaan i.p.v. 200 ml?), of de magnetron te hoog gezet, of te lang erin gezet, of de oven of grillstand gebruikt, of er zat iets van metaal in. Stond er iets in de gebruiksaanwijzing voor de eerste keer?

Wat me niet helemaal duidelijk is... is de kap van de sterilisator gesmolten en daardoor de kolf ook, of is de kolf gesmolten? Of beide?

12. MeAngel

MeAngel Lid

13 okt 2011
    24
    0
    0
    Gelderland
    Tot twee keer toe heb ik het gepresteerd om de combi-magnetron op de ovenstand te laten staan :)... Niet op gelet, dus na afloop gesmolten sterilisators.. Jammer, maar helaas. Had ik maar beter op moeten letten:p

13. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    We haddn hem op 600 watt staan dan moest er 200 ml in en 6 min we hebben het precies zo gedaan mn man zei zelfs nog wat stom want het maatbekertje wat erbij zat was voor 120 ml dus dan moest hij het in 2x doen. er zat op het einde zelfs nog water in.

De hele bovenkant is gesmoten en hierdoor naar beneden gevallen alles zat aan elkaar vast en hierdoor is de tuit van mn kolf ook gesmolten. De flesjes waren eigenlijk nog goed.

Kheb nu met de had gekolfd ging ook wel eigenlijk. Kwacht gewoon maar even het antwoord af en ik zie wel.

14. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Heb je een combi magnetron? En was hij dan wel afgekoeld als de combi namelijk nog heet was kan er ook plastic smelten.

15. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Philips mailen! Foto's erbij, verhaal erbij, nut van het toestel flink aandikken en je krijgt een nieuwe.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Klopt, maar dan smelt ie meestal van de onderkant.

17. bereke

bereke Niet meer actief

Kan ook zijn omdat hij niet goed kon ronddraaien maar vast zat. Zo heeft mijn schoonzus die van ons gemolt :D.

18. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    nee hoor verwamingselement van de oven zit aan vaak aan de bovenkant.:D

19. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    je kunt ook afkolven onder de douche, als je het niet perse nodig hebt, gewoon zorgen dat je heel warm bent en 2 handen gebruiken op 1 borst

20. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Dat is toevallig! Ik heb zojuist de sterilisator gesmolten. Inclusief difrax flesje, speen en kolfspullen! 220°C kon 't niet hebben....

Deel Deze Pagina