prijs taart

Discussie in 'De lounge' gestart door wanna be a mama, 28 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    ervaren taartenmakers ik heb een vraag. Heb net vanavond mn eerste taart gemaakt en nu word me gevraagd hoeveel ik vraag voor een taart voor 10 personen. Wie kan mij een idee geven hoe ik dit bereken. Ik bedoel dan een versierde taart.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

o pfff ik reken 1,70 pp. Maar dat is ook afhankelijk van de grote van de taart een 26 cm is bij mij al 15 tot 17 personen dus dan reken ik al heel anders.
    daarnaast reken ik extra voor boetseerwerk en dergelijke

3. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ik vraag vaak 1,50 per stukje en heb dan ook geen winst .

4. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw wat zijn de antwoorden hier boven goedkoop! Voor onze bruiloft verschillende sites bezocht voor het maken van een taart en overal was het duurder dan 3 euro per persoon! En voor een bruiloftstaart word het vaak nog weer een euro of 1,50 duurder per persoon...

Dus ik denk dat je gerust rond de 3 euro of er boven kan zitten hoor..

5. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Als je al zegt dat t voor n bruiloft is gaan dr aan n paar euro's bovenop en je heb natuurlijk de proef taartjes en de stress die zo een taart meebrengt ;)

Ik maak ze voor de lol en moet er zin in hebben en een leuk onderwerp zijn... En de reactie doe ik t voor niet t geld :p zo doe ik het al 3 jaar. Van elke taart heb ik een foto en een leuk verhaal :)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je schrijft dat het je 1e taart is. Dan zou ik zelf nog niet te veel vragen, omdat de opdract vooral ook oefenen is voor jezelf.

ik zelf (bak nu 2 jaar, maar 1 taart in de maand ofzo, soms minder) ga nu uit van aantal cm is aantal euro's. Zit er wat complex bij, dan iets meer.

In het begin rekende ik uit hoeveel het kostte + 5 euro extra. Simpelweg omdat ik nog niet het werk kan leveren van een ervaren taartenbakster.

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Bij bet eeb eerste taart zou ik niet zoveel vragen...
    Alleen de onkosten, zo kan je goed oefenen en bij meerdere aanvragen kan je altijd iets hoger gaan zitten...

Ik doe het als hobby en vraag + - 1,60 per persoon
    (maar ben al wel een tijdje bezig )

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Overigens is bij bruids udd dat het hoger ligt qua prijs...
    Maar bij mij betaal je daar ook niet de hoofdprijs voor ( 2,50 p.p incl vulling naar keuze )

9. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Als een beginner zou ik zeker inderdaad de onkosten + een klein beetje voor jezelf vragen.

Ik vraag voor verjaardagstaarten 2,50 p.p., bruidstaarten als ze veel suikerbloemen erop willen maar dan bedoel ik wel net echt en een groot bloemstuk dan ga ik naar de 7,- tot 8,- p.p En anders bekijk ik gewoon hoeveel werk het is per project en daar maak ik mijn prijs naar.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

11. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    bedankt voor de reacties! Ik heb 20 euro afgesproken, ook omdat ik nog wat spulletjes hiervoor aan moet schaffen. Kunnen jullie mij misschien ook helpen met de vulling? Welke is het lekkerst bij een gewone biscuit taart en hoe maak ik deze?

12. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Ik reken nog 1,20 pp. Ik ben pas een jaartje bezig... Ik vind aardbei vlaaivulling, bakkersroom en botercreme erg lekker..... Maar dat ben ik hihihi

13. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede

Als professioneel bedrijf met kosten voor belastingdienst, verzekeringen, eventueel een pand met huur en gas/water licht is 3,00 pp erg laag.
    Bij mij gaan de bruidstaarten dan ook 'pas' weg vanaf 4,00 euro pp en dan heb je een simpele vulling en weinig gedecoreerde taart ;)

14. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben voor onze bruidstaart ook "veel" geld moeten neer leggen.. 265 euro en dan hadden we een taart voor 40 personen uit me hoofd.. Maar het was het dubbel en dwars waard!!!

Wij hadden 3 smaken bij onze stapeltaart, bovenste deel was straciatella smaak, middelste laag was champagne en onderste laag was engelse vruchtencake heerlijk! Iedereen vond de smaken erg lekker.

Deel Deze Pagina