Opvolgmelk nr 2

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suus84, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Was vandaag bij het cb en de cb arts zei zoiets raars vond ik.
    We mogen gaan overstappen naar opvolgmelk nr 2. Onze kleine drinkt n.utrilon soja ivm lactose intolerantie.
    Maar ze kan nog niet zonder de 5de fles. Ze krijgt overdag 5x180/6. In alle flessen zitten ook enkele scheppen nutriton ivm reflux.
    Nu mag je van die opvolgmelk maar 800 ml (24 schepjes). Dit zei ik tegen de cb arts. Ze zei: Je mag van de opvolgmelk gewoon een liter per dag nemen (30 schepjes). Dat maakt niet uit en kan geen kwaad. Ze zei dat in de opvolgmelk alleen bepaalde waardes iets hoger waren als in voeding nr 1 maar verders was er niks anders aan. Is toch raar dat je dan gewoon een liter mag terwijl het pak 800 ml aangeeft. Staat er toch niet voor niks op lijkt mij. Hebben jullie dat ook wel is gehoord?

Of zou je van die sojamelk misschien wel 1 liter mogen? Ik moet die voeding altijd online kopen, aangezien ze hem hier niet in de buurt verkopen.

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Misschien geld voor sojamelk wat anders.
    Mijn zoontje is nu bijna 7 maanden en sinds twee weken over op nummer 2, 'normale' voeding.
    Hier en daar ook wat bijvoeding. Als hij wat groenten,fruit en broodkorstje/brood krijgt mag hij max 700cc van consultatieburo,maar als hij wat slechter eet 800 net als op de verpakking staat. Ik mag hem tussendoor ook wat water,thee of evt diksap geven( niet dat hij daar zoveel van drinkt hoor)
    Drinkt je kindje die grote flessen helemaal leeg?
    Missch een schepje minder en zelfde hoeveelheid water, dat je toch niet boven die 24 uit komt?
    En dan strakjes tussendoor af en toe wat water en thee zodat je flesje iets kleiner word en de 'verhoudingen' weer kloppen?

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ohja, op het buro werd ook gezegd dat ik nummer 1 gerust wat langer mocht geven als hij nog veel dronk en een vijfde fles nodig had.

( mijn zoon dronk soms 7 flessen...maar heeft veel last van zn mond door tanden en kon geen grote hoeveelheden wegkrijgen ivm pijn. Ondanks 7 flessen vaak max 700ml per dag. Kijk naar je kindje en vertrouw op jezelf. Ik geloof dat in Belgie weer niet die liter grens word aangehouden)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geldt voor alle soorten.
    Is het echt medisch vastgestelde lactose-intolerantie bij je kind of gewoon een KEA?

5. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Dank jullie voor de info. Heb gisteren Nutricia gebeld en 5 flessen van 180/6 van opvolgmelk nr 2 mag gewoon. Wat op het pak staat is een aanbeveling. Wel uiteraard niet meer als 1 liter per dag.

@shandy. Ze drinkt alle flessen helemaal leeg. We moeten haar voeding wel dik houden ivm reflux. Als ik haar water, thee etc geeft komt het er gelijk weer uit. Ze houdt het niet binnen. Ik kreeg wel advies om wel over te stappen binnen 2 weken ivm dat er in de opvolgmelk meer ijzer zit. Tot 6 maanden heeft een baby voldoende ijzer, daarna bouwt dat af.

@dirksmama. Wat bedoel je met KEA?? Koemelkallergie? Hiervoor is ze getest dmv blinde provocatietest gehad. Ze heeft een tijdje nutramigen gehad. Zit geen lactose in. Ging goed. Maar de test werd gedaan met nutramigen en dan doen hun in de koemelk fles alleen het "koemelk protifar ". Er zit dan ook geen lactose in omdat ze nutramigen daarvoor gebuiken. Dus zij reageerde daar goed op. In de voeding in de winkel zit overal lactose in en ging het gelijk slechter met haar. Op advies van het ziekenhuis moesten we sojamelk gaan gebruiken. Met de soja heeft ze geen last. Over 2 maanden gaan we voor verder onderzoek naar het ziekenhuis.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    KEA is koemelkeiwitallergie ja. En het nadeel van soja is dat de eiwitten erg op die van koe lijken waardoor een kind dat KEA heeft met sojavoeding ook een sojaeiwitallergie kan ontwikkelen, en dat is levenslang (en heel lastig). Hebben ze het in het ziekenhuis niet over lactasetabs gehad?

7. Suus84

Suus84 Niet meer actief

ze heeft geen koemelkallergie dus dat scheelt. Is toen blind geprovoceerd.
    De arts heeft niet gesproken over tabletten. Ze zei dat een kind er overheen kan groeien net als koemelkallergie. Daarom moeten we over 2 maanden terug komen voor verdere onderzoek.

Deel Deze Pagina