Hallo dames, Ik wil graag vragen wie er ervaringen heeft met hun kindje op de eigen slaapkamer te houden. Wij wonen nu in een appartement, waarbij we het kleintje op de eigen slaapkamer willen laten de eerste maanden. Ons appartement staat te koop, dus wie weet kunnen we alsnog een eigen kinderkamer maken. Wie heeft er handige tips om in een kleine ruimte, toch een leuk kinderhoekje te maken? Handige multifunctionele kasten e.d., ik wil het graag weten! We hebben nog plenty tijd, maar oriënteren kan geen kwaad, toch? Alvast bedankt!
ons kleintje komt ook op onze kamer. voorlopig hebben we het zo : de commode in een nisje met plankjes erboven. en het wiegje naast ons bed...
Deze (Suzanne Combibed | Baby & Tiener) lijkt me erg handig in een kleine ruimte; zo heb je alles in 1 Voorderest misschien een leuk scherm tussen jullie gedeelte en dat van de baby voor wat privacy
Onze zoon van acht maanden slaapt nog steeds bij ons op de kamer terwijl er een heel mooi kamertje voor hem klaarstaat. Maar hij wil alleen bij ons slapen. We hebben zijn ledikantje nu tegen de achterkant van ons bed staan. Je zou gewoon een verschoningskussen en een mandje met luiers enzo onder je bed kunnen zetten. Het kan eigenlijk allemaal zo makkelijk.
Bij ons zal het hoewel we een kleine logeerkamer waarschijnlijk ook op een kamer zijn in het begin. Die combiledikant die Joanniej liet zien leek mij eerst de ideale oplossing maar toen ik de uiteindelijke afmetingen zag schrok ik wel even. Dat ding is bijna net zo lang als ons eigen bed en past dan niet zo makkelijk in onze slaapkamer helaas. Dus waarschijnlijk doen we wiegje op de slaapkamer met een plank met wat spulletjes er boven en de commode in de logeerkamer. Maar als het past bij jullie zou ik ook kijken of die combiledikant kan, ziet er leuk uit .
Wauw, wat een hoop reacties meteen, wat leuk! Thanks! Die combi-ledikant zou erg handig kunnen zijn! Scheelt een hoop ruimte. Dank voor het delen van de foto's, daar heb ik zeker wat aan. Blijf gerust posten!
Er zijn deskundigen die beweren dat het niet goed zou zijn om het kindje op je eigen kamer of zelfs bij je in bed te laten slapen. Klinkt mij als onzin in de oren: hele volksstammen doen dit al eeuwen zo. Bovendien schijnt het juist te helpen tegen een postnatale depressie omdat je minder afscheid van je kindje hoeft te nemen. Wij zetten het wiegje de eerste weken/maanden ook naast mijn bed, voor uk verhuist naar zijn eigen kamertje naast het onze. Hoe je het zo kunnen doen: inderdaad met een combibedje bijvoorbeeld. Maar de eerste tijd kun je ook nog een ledikantje vlak naast je eigen bed zetten. Je ligt dan zelf ook nog wat meer in bed, dus dat is misschien juist fijn. En later schuif je het bedje dan wellicht een stukje op, zodat je weer wat beter rond je bed kan lopen. Je hebt niet veel nodig. Opbergruimte voor spulletjes (van jou en van uk) is natuurlijk wel handig. En dan natuurlijk het bedje. Maar verschonen zou je desnoods ook nog op je eigen bed kunnen doen. Wat ik ook wel lees is dat er in een andere ruimte (of beneden ofzo) een verschoontafel/commode en een badje worden geplaatst. Een tummytub is trouwens ook weer net wat kleiner dan een badje. Kan ook nog schelen. Succes... enne... neem als uitgangspunt dat het sowieso goed komt en dat het uk niet uitmaakt, zolang ie maar kan drinken, slapen en knuffelen.
Ook hier komt de kleine bij ons op de kamer. We hebben 2 slaapkamers en mijn zoontje heeft er eentje in gebruik en wij de andere. Onze planning is over 6-8 maanden te verhuizen dus heb ik de bopita mix en match wieg voorlopig En de ikea hemnes commode, die neemt ook erg weinig ruimte in zonder het opzetstuk. Heb een eigen hoekje 'gecreeérd'
Bij ons is het ook krap. We hebben wel een tweede slaapkamer die we babyvriendelijk hebben ingericht. Het plan is dat overdag de verschoningen, aankleden en het badderen daar plaatsvinden. 's-nachts vinden de activiteite op onze slaapkamer plaats. We hebben de bovenkant van de ladenkast vrijgemaakt zodat er een verschoningskussen op kan, maar verschonen kan eventueel ook nog op het verschoningskussen op bed. Verder hebben we een wiegje (ledikant past niet) en stel ik een verschoningsmandje samen. Daar zitten dan benodigdheden in voor het verschonen, zodat niemand midden in de nacht naar de andere kamer hoeft.
Let wel op want deze combi is nog best wel groot. Hebben wij ook na gekeken voor de babykamer maar nam uit eindelijk meer ruimte in beslag dan we voor mogelijk hielden. Wij hebben alleen een wiegje van de prenetal naast ons bed. En ikea krukje met luiers en doekjes en verschoningskussen op de grond en dan verschonen op bed.
Ik verwacht een tweeling en heb daardoor ook niet zoveel ruimte in de babykamer omdat 2 kedikantjes en een kledingkast al heel wat ruimte in beslag nemen, dus zat er ook aan te denken om straks gewoon mijn baby's op mijn eigen bed met aankleedkussen te verschonen zodat ik geen commode meer hoef aan te schaffen. Er zou wel een commode in de babykamer passen, maar dan staat het wel erg op elkaar gepropt, dus liever zonder commode. Maar ik ben bang dat ik dan straks problemen krijg met de kraamhulp (die volgens de ARBO-wet vast alleen aan een commode mag werken met de baby i.p.v. op mijn bed) en zij de baby's niet gaat verschonen. Mijn vraag is dus aan degenen die hier schreven dat ze hun baby gewoon op bed verschonen: hebben jullie dan geen problemen gehad in de kraamtijd met de kraamhulp omdat jullie geen commode in huis hadden?
Nee, geen problemen gehad omdat het bed op klossen stond en dus op werkhoogte. Kraamverzorgster heeft in de kraamtijd geen een keer gebruik gemaakt van de babykamer.
Hier hebben we maar 1 slaapkamer, die wel vrij groot is. Wiegje komt naast ons bed en we hebben 1 wand vrijgemaakt voor de kleine: we noemen het de 'babyhoek' Een ruim dressoir, leek me juist wel handig om extra in kwijt te kunnen. Ons huis heeft een tijd te koop gestaan maar helaas niet gelukt. Nu blijven we er nog even wonen, moet vast wel goed komen. Veel liefde heeft de kleine nodig
O jee, daar heb ik niet aan gedacht, ik geloof dat ik dan nóg een probleem heb/krijg: ik heb een waterbed dus dat kan niet op klossen, dan moet ik zeker in een logeerbed of zo slapen in de kraamtijd (maar dan wel alleen overdag hoor, want ik wil 's nachts wel gewoon in m'n zalige waterbed slapen natuurlijk, is veel lekkerder voor m'n rug)?
Wij wonen ook heel klein en blijven maar schuiven om alles een plekje te kunnen geven. We hadden al een hoogslaper, maar ja die is natuurlijk niet echt bevallingsproof We hebben onze hoogslaper nu in de huiskamer gezet en op de mini-slaapkamer staat een geleend eenpersoonsbed, kast, kleine commode en komt het ledikantje. Als mijn zwangere buik weg is, kan ik er straks net door En kan ik ook, in elk geval zolang ik borstvoeding geef, bij de kleine op de kamer slapen. Moet wel mijn vriend missen 's nachts, maar we vonden het allebei de beste oplossing zo. Succes, het spelen met ruimte is een leuke uitdaging als je het mij vraagt.
Nee geen probleem hoor hier lag de aankleed kussen beneden op ons dressoir en je ligt echt niet hele dagen boven hoor. Alleen het middag slaapje lekker mee doen.
Bij mijn 1e had ik ook een waterbed, nu ben ik in het ziekenhuis bevallen. Maar kraamtijd gewoon in het waterbed blijven liggen. Mijn moeder verschoonde elke dag het bed. Want daarom moet het op klossen tijdens de kraamtijd. Let wel op met de baby in bed, ik legde haar wel eens op een verschoningmatrasje tussen ons in, boven de dekens. Dat ging goed..