Hallo! Mijn zoontje is vandaag 3 maanden en tot 2 dagen geleden zaten we al weken op het volgende schema: (5x180/6) - rond 6:00 uur - rond 10:00 uur - tussen 13:00 uur en 14:00 uur - tussen 17:00 uur en 18:00 uur - rond 23:00 uur, hier maakte we hem altijd voor wakker Diverse bronnen, o.a. het CB, gaven aan dat we de laatste fles moesten proberen te laten vervallen, maar we zaten er nou eenmaal lekker in. Nu komt hij sinds 3 dagen pas tussen 8:00 en 9:00 voor de eerste fles. De volgende voedingen zijn dan dus rond 12:00, 16:00, 20:00 en middernacht. Daardoor verschuift het hele zaakje zodanig dat we hem 's avonds 2 keer moeten wakker maken om aan die 5 voedingen te komen. Hij valt namelijk tegen 18:30 al in zijn diepe lange slaap. Is het verstandig om naar 4 voedingen te gaan? En dan ook meteen naar 4x210/7? Hij krijgt overigens Frisopep.
Mijn zoontje is nu 3 maanden en 2 dagen. Sinds hij 2 maanden was moest ik hem steeds om 22:30 wakker maken voor de laatste fles maar hij dronk daardoor ook een stuk minder want hij was kapot. Mijn schema was toen: 07:00, 11:00, 15:00, 19:00 en om 23:00. Een week voordat hij 3 maanden werd heb ik laatste fles laten vervalen en ziet zijn schema er zo uit 08:30 a 09:00 210+7 12:30 180+6 16:30 180+6 20:30 210+7 Soms heeft hij hongerige dagen en dan wil hij de hele dag door 210+7. je merkt vanzelf aan je mannetje of hij genoeg heeft aan 180+6 of dat hij toch meer nodig heeft.
Ik ben toen mijn zoontje 12 weken was van 5x 180 naar 4x 210 gegaan omdat hij langer doorslaapt en ik ook op 4 flessen uitkwam. ..cb zei toen dat ik ook 4x 210 mag geven als hij t op kan...hij laat geen druppel in de fles achter hij is nu 15 weken en het gaat goed zo met 4 flessen
Wat is de reden dat je al over moet naar 4 flessen dan? Mijn dochter is maandag 3 maanden en zit sinds 2 dagen op 5 flessen, daarvoor nog 6. Ze gaf echt aan dat ze aan 150+5 niet meer genoeg had, dus wij stappen nu over naar 180+6.
Ik denk dat dat verschillend per kind en soort voeding is. We zitten al een week of vier op 5 voedingen van 180/6. Daar had hij genoeg aan. Heb vandaag geprobeerd met 4 voedingen van 210/7. En hij heeft net om 17 uur de derde gehad. Nu slaapt hij. Als hij zichzelf meldt, krijgt hij de laatste. Anders maken we hem om 22 uur wakker. Het is natuurlijk altijd uitproberen, maar volgens mij gaat dit voor ons wel werken.
Gewoon proberen, je kindje geeft het zelf aan. 8/12/16/20 kan je schema worden evt Zou wel voorzichtig zijn met ineens 210/7= 240 ml geven, tis wel een grote slok in eens 1/4 liter...
Dankjewel! Hij heeft ze idd nog niet allemaal helemaal opgekregen. Maar dat is niet zo erg. Hij gaat inderdaad nu langer slapen, dus vind het wel relax zo.
Ik zou nooit 210/7 geven, 180/6 is een normale hoeveelheid en daar moet hij in principe tot 6 maanden nog op teren (voor die tijd zal bijvoeding geen fles laten vervallen). Met 210/7 rek je zijn maagje onnodig op. Dat kan problemen geven, ook later (overgewicht bijv.) Ik vind 210/7 iets voor een laatste fles voor als een kindje van bijv. 6 maanden die al goed bijvoeding eet. Maar niet voor een gup van 3 maanden, die 4 x per dag een kwart liter weggeslikt krijgt.
Jeetje ik vind 210 ook echt veel, heeft onze zoon nooit gekregen....Als ik nu naaf ons meisje kijk vind ik 150 al veel,voor haar maatje en leeftijd... Waarom blijf je niet even bij 5 flessen als hij het daar goed op doet?
Niet ieder kindje is hetzelfde. Ben maandag nog bij cb geweest en zij voorspelde deze sprong al voor ons zoontje. En zoals ik ook al zei, hij drinkt niet altijd de hele fles leeg. En ik weet niet of je bekend bent met frisopep, maar ziekenhuis en cb gaven al aan dat deze voeding sneller verteert, waardoor hij dus sneller meer nodig heeft.
Ik zou gewoon kijken naar wat voor jullie werkt of niet. Je kunt evt de laatste fles naar 22 uur schijven, kijken wat er dan gebeurd.
Ik snap wat je bedoeld, maar ik weet niet of je alle reacties gelezen hebt. Hierin had ik al uitgelegd dat ik de 5 voedingen niet meer red, omdat hij nu later wakker wordt, wel nog 4 uur tussen de voedingen laat en om 18:30 al in zijn lange nachtslaap valt. Hij moet dan eigenlijk nog 2 voedingen, waar we hem dus voor moeten wakker maken. Ik vind 1 keer wakker maken voldoende. Daarnaast is hij een hongerig mannetje en krijgt hij frisopep en daar heb je geen voeding voor hongerige baby's van.
Hier sinds een maand of twee over op vier flessen. Het cb zei ook tegen mij dat de 5de fles moest komen te vervallen, omdat onze dochter meer dan 6 kilo woog (dat schijnt volgens de boekjes het moment te zijn dat je terug gaat naar vier flessen) Onze dochter dronk de 5de fles destijds echter nog vrijwel helemaal leeg, dus ik had de indruk dat ze nog niet toe was aan een overstap naar 4 flessen. Na een paar weken liet ze ineens veel vaker een aanzienlijke hoeveelheid staan. Toen ze dat een paar keer achter elkaar deed hebben we de vijfde fles een keer achterwege gelaten en dat ging meteen goed. Ze krijgt nu 4 x 180/6 en dat gaat prima. Ik zou je dus adviseren te kijken naar je kindje. Laat hij steeds vaker een aanzienlijke hoeveelheid van de laatste fles staan? Dan geeft hij zelf aan dat ie deze niet echt meer nodig heeft.. En dat kan snel gaan. Hier dronk ze 'm de ene week nog leeg en de andere week liet ze heel veel staan. 210/7 zou ik niet zo snel doen.. is een kwart liter he.. dat is best wel heel veel voor zo'n klein baby'tje. Hier doen we (vanaf 4 maanden) 's ochtends wel twee schepjes rijstebloem bij de fles, maarja die fles valt ze ook echt aan
Je moet zelf weten wat je doet hoor, maar misschien is het een idee om 4x 180/6 te proberen? Je bent, als ik het goed begrijp, nu overgestapt op 4x 210/7 zonder 4x 180/6 te proberen? Misschien heeft hij aan dat laatste wel genoeg? Dat weet je alleen door het te proberen.. toch? Hier bij het cb zeiden ze ook dat 210/7 veel te veel is.. Ik heb vaak maling aan het cb (), maar hierin moet ik ze toch wel gelijk geven. Uiteindelijk zal hij de 210/7 wel gaan opdrinken als je het blijft aanbieden, maar dat komt denk ik alleen doordat zijn maagje meegroeit met de hoeveelheden die hij binnenkrijgt. Maar nogmaals.. je moet het uiteindelijk helemaal zelf weten natuurlijk
Ja klopt, kan idd ook eerst een proberen wat hij met 4x180/6 doet. En misschien de laatste fles wat meer. Dankjewel voor de tip.
Frisopep is inderdaad lichter verteerbaar, maar dan nog is 210/7 een hele sloot... ik zou het ookgewoon bij 180/6 houden en dan 4 flessen proberen. Heeft hij meer honger, dan evt. de laatste fles ophogen. Hij zal heus wennen aan die 210/7 maar of het gezond is om alle flessen op die manier te geven...