Ik ben overgestapt van de Dr. Browns fles naar de avent fles omdat er een onderdeel kapot was van die Dr.Browns fles (alleen in Amerika te bestellen). Ik had nog avent flessen staan en daar drinkt hij nu ook uit. Alleen schieten er allemaal bellen naar binnen als hij drinkt. Als de fles leeg is dan is hij voor ene kwart gevuld met schuim van de bellen. Hoort dat? Ik gebruik Nutrilon Forte en roer het poeder met een vork door het water, ik schud niet. Het schuim komt echt door het drinken. Nu heb ik ook de 3 standenspeen gehaald. Maar zelfs stand1 gaat veeeel te snel. Toen heb ik de gewone nr 2 speen gehaald en daar krijgt hij dus niks uit. Gaat de gewone nr 3 dan minder snel dan stand 1 van de drie standen speen?
gek...ik denk niet dat dit aan de fles lig. Ik heb ze ook en het schuimt alleen als je schud en verder niet.
Ja hoor, het klopt dat er bellen in komen. Zodoende komt er geen lucht mee tijdens het drinken, bij je kleintje dan En nr 3 is echt kleiner dan stand 1 van de 3 standenspeen. Ik gebruik ook nr 3 voor melk en stand 1 van de 3 standenspeen voor pap. Dan gaat het al snel genoeg.
draai je de dop niet te strak aan? schijnt ook nog wel eens problemen te geven met die avent flessen.
Dat schuim komt door de nutrilon. Ik gebruik nu friso en kan de fles zelfs schudden.Er komt nu geen schuim meer.
Ik gebruik ook de avent fles met speentje nummer 2 en friso voeding. Tijdens het drinken schuimt het idd soms erg veel, maar mn kindje drinkt t liefst uit deze fles dus ik blijf er voorlopig maar bij.
Hoi, hier een avent fles gebruiker. Die bellen komen gewoon door het drinken, ik heb ook altijd een restje schuim.Mocht je wel schudden, draai dan voor gebruik de dop los en dicht zodat het kan ontluchten. Mijn kleine avent fles maakte ook veel lawaai, de grote van mij niet. De 3 standen speen is voor pap, als je dat door de melk gaat doen. De speen 3 gaat sneller als speen 1 en 2, maar niet sneller als de 3 standen speen, want hier zit echt een spleetje in, en in de speen 3 een groter gaatje. Speen 3 is geloof ik te gebruiken vanaf 3 a 4 maanden. Succes.
Wij gebruiken ook de avent flessen en Friso. En ook bij ons veel schuim. Vooral bij de papfles, die ik geef met driestanden speen op stand 1 blijft er altijd drap achter. Groetjes Victoria.
nou mijn man heeft speen nr 3 gehaald. Vanavond even proberen. Gisterenavond had mijn man pap gegeven op stand 1 van de 3 standenspeen en zelfs dat ging te vlug. Nu maar even kijken hoe het gaat met de nr 3 speen. Het vele schuim is idd van de Nutrilon. We zitten nu weer terug op zijn dieetvoeding en nu schuimt het totaal niet.
oke het ligt niet perse aan de voeding dan. Ik heb hem net weer gewoon Nutramigen gegeven met Nutriton erdoor en met speen nr 3 doet hij er 15min over. Dat is dus goed. Vanavond een papfles. Gisteren ging die op stand 1 van de driestandenspeen echt veeeeel te snel. Maar uit speen nr 3 zal hij het niet uitkrijgen. Dus ik ga maar wat meer rijstebloem erin gooien dat het dikker wordt. Misschien slaapt hij dan ook eindelijk eens door!
Hoi hoi, Even over de dr brown fles, die kun je tegenwoordig ook bij de Prenatal halen! Ik heb er een keer 2 op een beurs gekocht en sinds kort dus ook verkrijgbaar in NL, bij Prenatal en de betere babywinkels. En op een aantal websites ook te bestellen! En wat betreft Avent, ik gebruik ook een 3tje, de 3standen speen gebruiken we echt alleen bij pap of aangedikte melk. Groetjes, Daphne
Hoi, Ik zie nu pas op de spenen (naar aanleiding van jullie topic) dat er nummers op de spenen staan. Ik heb het starterspakket van Avant. En nr. 1 van de spenen. Ik heb wel de 1, 2, 3 speen van een ander merk, van Bibi, volgens de kraamhulp moet die op de fles passen. Maar met nr. 1 moet ze ontzettend hard zuigen zodat ze halverwege in slaap valt. Zouden we dan een nr. 2 moeten kopen? Of is ze daar nog te klein voor? Ik heb nu een dodiefles (geloof ik) gekocht. Want ik weet het ook niet, ik vind het maar ingewikkeld met die flesjes allemaal.
andere brede spenen passen misschien wel op de fles, maar dan werkt dat ventiel systeem niet en krijg je vacuum in de fles. het is inderdaad een zoektocht naar die spenen. ik heb in het begin de s-fles van difrax gebruikt, die kon je aan de onderkant ook wat losser draaien zodat het wat sneller ging. nu gebruik ik alleen nog maar avent. heb de comfort voeding en de extra. de comfort gebruik ik nummer 2 en die andere nummer 1. maar hij is dan ook een gulzige drinker..
Had ik ook, bij difrax ging het gewoon te snel, ding was in een recordtempo leeg. Heb nu ook avent en een 0+ speen ofzo, dat gaat goed. Maar inderdaad bubbels en bellen, zelfs gewoon als je het met BV vult.